Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använd ditt fönster eller bord som högtalare...!!!

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kolla in den här prylen...årets häftigaste grej eller...?
http://news.zdnet.co.uk/story/0,,t269-s2106596,00.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-15 16:56

Men hur låter det egentligen ?

  • Medlem
  • 2002-03-15 17:13

så grymt cool. En soundbug skulle vara guld när man är ute och reser och inte orkar ta med sig högtalare eller bergsprängare.

Verkar nästan lite för bra för att vara sant. Kan väl knappast låta schysst. Men rätt cool verkar den ju ändå.

"Släpps år 2073." :rolleyes:

Någon som testat/har en SoundBug? Jag funderar skapt på att köpa en till kontoret.. har ett schysst fönster som bara väntar på att agera högtalare

Eller vad sägs om:

Hehe, suveränt.

Såg ett inslag på CNN förra veckan om den här prylen. Ett varuhus i London hade ökat försäljningen i sin radio/TV-butik med 30% enbart p g a att kunderna blev så nyfikna när de hörde ljud från skyltfönstret.

Smart!

Den är släppt, men vad jag hört så ger den faktiskt inte ett sånt bra ljud efter sig som man tror...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-11 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Den är släppt, men vad jag hört så ger den faktiskt inte ett sånt bra ljud efter sig som man tror...

Vad menar du? Man tror ju att det ska komma riktigt skitljud ur en sån grej, så det är alltså riktigt ordentligt kasst, angränsande till att inte kunna definieras som ljud över huvud taget?

Onekligen en riktigt cool pryl. Jag måste ha en för att bara testa, har ett uppdämt köpbehov också, perfekt att bränna lite på en sån här!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Den är släppt, men vad jag hört så ger den faktiskt inte ett sånt bra ljud efter sig som man tror...

Självklart kan den inte tävla med mina Boston Acoustics.. men det är en festlig pryl. Skulle ljudet vara OK så är det ju klart en bonus...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-11 14:04

Badkarsapplikationen är ju klockren! Frågan är om man vill utsätta sin iPod för fukten...

Jag har förlängningssladd

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Den är släppt, men vad jag hört så ger den faktiskt inte ett sånt bra ljud efter sig som man tror...

Som jag fattade av inslaget på CNN så låter det bra på trottoaren men en bil som stannar till 5 meter därifrån hör ingenting.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-11 14:52

Jag beställde en (uppdämt köpbehov) så jag får väl se om det är något att ha när den behagar dyka upp.

Hur har det gått med leveransen på denna pryl ???
Hur låter den ???

Är det så att den fungerar så kan detta vara en grej för mig !

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-18 09:37
Citat:

Skrevs ursprungligen av Damien
Hur har det gått med leveransen på denna pryl ???
Hur låter den ???

Är det så att den fungerar så kan detta vara en grej för mig !

Jag har inte varit hemma ännu så jag har ingen aning om den har dykt upp till mig eller inte. När jag väl är hemma och har fått den låter jag naturligtvis 99mac-populationen veta hur/om den fungerar.

hoho.. www.blackmetalradio.com + glasruta

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-18 12:11

Lite "för-bra-för-att-vara-sant"-varning på det här...
Ska bli spännande att höra Linus rapport!

www.dino.se har Soundbug i sitt sortiment yay

  • Medlem
  • International user
  • 2003-12-09 10:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Jag har inte varit hemma ännu så jag har ingen aning om den har dykt upp till mig eller inte. När jag väl är hemma och har fått den låter jag naturligtvis 99mac-populationen veta hur/om den fungerar.

Hur fungerade den linus? Den borde väl ha anlänt nu i december då du beställde den i augusti?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-09 11:06

Damn true. Efter att posten hade strulat bort den naturligtvis och jag glömt den helt och hållet. Till slut kom den fram och den finns i min ägo.

Den fungerar bättre ju massivare materialet är, hellre marmorskiva än glas om man säger så.

Dåligt ljud, och ingen bas whatsoever, vilket kanske är en självklarhet. Ganska låg imponansfaktor tyvärr, som sagt tjock marmor (fönsterbräda) har fungerat bäst vad gäller att transportera bort ljudet från centrum så att man får lite känsla av att hela underlaget låter. Detta är viktigt för att man ska få en känsla av att den fungerar överhuvudtaget. Sätt den på ditt fönster och tja, du har en sugproppsminihögtalare, du upplever inte att fönstret låter.

Tyvärr stänger man hellre av den än låter den ljuda från ett fönster. Jag har haft med den på resa som enda musikkälla men det är inget skönt ljud för örat så den användes inte.

Summan måste bli att det inte finns någon anledning att köpa den alls.
Varken hyfsat ljud eller hög imponansfaktor. Inte ens värt pengarna som tech-kuriosa.

Köp den inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-09 11:09

Måste förresten prova badkarsapplikationen ikväll, dyka ner under bubblorna och se om skallen sprängs när Trent Reznor ökar takten

Citat:

Skrevs ursprungligen av Linus
Köp den inte.

Jag köper den av dig om du hatar den så.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 11:44

Asch, jag föll till föga och beställde två, den ena får väl gå som julklapp...

Precis som jag sa ju!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Precis som jag sa ju!

Jag förväntar mig ingen ljudkvalité utan ser det helt och hållet som en kul grej.

Jag är en geek, jag gillar geekiga prylar.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-09 14:17

Jag tänker använda EQ och fanimej få det att låta bra...

Det är nästan lite samma genre som prylen i senaste M3: ett slags "vibrator" som man skruvar fast i golvet för att komplettera sin hemmabio. Den ska alltså översätta basljuden till vibrationer i golvet, så att man känner sig riktigt inne i filmen.

Mer info om Buttkicker här.

Bevaka tråden