Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV-uppdatering orsakar nätverksproblem

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den senaste säkerhetsuppdateringen till Apple TV kan orsaka problem med den trådlösa uppkopplingen, som täcks av ett utbytesprogram från Apple.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-11-04 17:31

Trodde det var fel med uppdateringen eller mitt nätverk. Bra, då vet jag det. Ska kolla mitt serienr sen.

Jepp, det stämmer in hos mig. Har DHRN på slutet samt HD på 4e och 5e tecknet

Senast redigerat 2014-11-04 20:41

tredje och fjärde tecknet...

Det står 4 och 5 i bilden ni klippt ut?

Ursprungligen av Borttaget:

tredje och fjärde tecknet...

Det står 4 och 5 i bilden ni klippt ut?

Ah, ja uppdaterar. Tack!

Senast redigerat 2018-07-23 12:36

Påverkar det endast enhetens WiFi eller kan det bli problem med nätverket (störningar eller liknande) i sig?

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2014-11-05 08:20

Måste kolla ikväll. Jag har haft problem efter uppdateringen. Kanske kan man få sig en ny igen då, sålde min apple-TV 2 för mer pengar än jag köpte min 3:a. Om jag får den utbytt nu så är det lite jackpot. Nu väntar man bara på 4:an, den lär jag få betala för

Tycker att ATV3 har blivit instabilare på senare tid då den helt plötsligt slutar uppsleningen.
Måste kolla om jag har "rätt" modell när jag kommer hem!

Jag har en drabbad modell men använder trådad anslutning.

Tänker inte testa mecka med den då det fungerar felfritt som det är i dagsläget.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-11-06 10:27

En av mina två appletv's har drabbat serienummer. Märkligt, köpte dem samtidigt.

Måste man testa att den faktiskt är drabbad eller kan man bara åka in och byta?

Hur gör man om man inte har det serienumret och ändå har ovan nämnda problem? Håller på att bli galen av att bli utslängd från mitt nätverk hela tiden.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2014-12-30 21:53

Jag lade en AirPort Extreme bakom tv:n. Den fick agera mottagare och skickar signal via nätverkskabel in i ATV:n. Det går som tåge.. (oops, så kan man inte säga längre).. Det fungerar alldeles utmärkt.

Vet inte om min ATV är med i listan, har inte kollat.

1
Bevaka tråden