Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft släpper Outlook för Mac före övriga Office‑paketet

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kort efter att det dykt upp skärmdumpar av en ny version av Outlook för Mac släpper Microsoft programmet officiellt. Övriga Office-program uppdateras nästa år.

Läs hela artikeln här

Riktigt dåligt att Microsoft drar ut på nästa skarpa version av Office for Mac till andra halvan av 2015.

Ursprungligen av maskh:

Riktigt dåligt att Microsoft drar ut på nästa skarpa version...

Har lite svårt att bli upprörd över detta...
Dels så tycker jag inte att det spelar så stor roll att det blir ca 1 år längre mellan släppen, mot vad det brukar.
Och dels så tycker jag inte att det är något fel på den nuvarande versionen, Office 2011. Funkar väl bra, tycker jag. Och den av apparna som kanske har mest brister, Outlook, har ju nu släppts i en ny version. (Har dock inte testat den ännu)

Vad är det som du tycker är "riktigt dåligt" i detta?

Senast redigerat 2014-11-03 21:32

Kalenderhantering är usel i Outlook for Mac 2011 när man vill ta en titt på sina kollegor om de är uppbokade som ex.

Hade office-suiten till mac lirat lika bra (okej, bra kanske är fel ord..) som till windows så hade jag gnällt på min chef tills jag antingen fick en mac eller fick byta jobb. Är dessvärre låst till allt vad MS har att erbjuda, office, lync, sharepoint etc etc etc... Jag har iaf min iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-04 08:30
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad är det som du tycker är "riktigt dåligt" i detta?

- Stödet för Sharepoint och Office365 är katastrof. Inte så konstigt då nuvarande version är från 2011, men där har du en stor anledning.
- MDC innehåller till och med stavfel i menyerna, som om man ändå inte fick en tydlig känsla av "oprioriterat".
- Lync funkar si sådär och saknar många funktioner.
- Outlook saknar en hel del funktioner som gör dagen lite lättare. "Senast-flyttad-till-mapp" och Favoriter i vänstermenyn.

I could do this all day...

Jag har ödslat minst 3 minuter av min tid på att undersöka om man kan få nya Outlook att lira med iCloud-kalendern, iCloud-kontakterna etc. Verkar inte vara möjligt. Sålunda blir det inte aktuellt att använda denna versionen heller.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-04 09:36
Ursprungligen av pmarriott:

Jag har ödslat minst 3 minuter av min tid på att undersöka om man kan få nya Outlook att lira med iCloud-kalendern, iCloud-kontakterna etc. Verkar inte vara möjligt. Sålunda blir det inte aktuellt att använda denna versionen heller.

Testat lägga till ditt AppleID eller din @icloud.com-mail som "annan e-post" ?
Skjuter från höften här...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-04 09:58

Någon som har koll på minimum requirements för denna versionen?

Ursprungligen av kladda:

Testat lägga till ditt AppleID eller din @icloud.com-mail som "annan e-post" ?
Skjuter från höften här...

E-posten är inga problem alls. Men jag vill ha in kalender och kontakter i outlook också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-04 11:30
Ursprungligen av pmarriott:

E-posten är inga problem alls. Men jag vill ha in kalender och kontakter i outlook också.

Ah jo men tänkte att man kanske fick alternativen att även ta med kalender osv. :/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-04 12:08
Ursprungligen av kladda:

Ah jo men tänkte att man kanske fick alternativen att även ta med kalender osv. :/

Får man väl bara om man kör Exchange-konto...

Någon här som testat om det fungerar med Office 365 business versioner? När jag försöker hämta vill den logga in mig på ett Live-konto. Vänta ett år till för att kunna använda min OneDrive for Business känns vansinnigt! Vill få full integration i Word, Excel mfl att hämta och spara direkt i molnet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-04 17:00
Ursprungligen av Fredrik B:

Någon här som testat om det fungerar med Office 365 business versioner? När jag försöker hämta vill den logga in mig på ett Live-konto. Vänta ett år till för att kunna använda min OneDrive for Business känns vansinnigt! Vill få full integration i Word, Excel mfl att hämta och spara direkt i molnet.

¨

Ja, de funkar att ta ned från Busniess också, men inte från den länken. Du får logga in som vanligt via portal.microsoftonline.com
Klicka kugghjul upp till höger sen O365-inställningar - Programvara.

Idag är det bara Outlook, resten av programmen kommer som sagt i skarp version som ett år.

Ursprungligen av kladda:

¨

Ja, de funkar att ta ned från Busniess också, men inte från den länken. Du får logga in som vanligt via portal.microsoftonline.com
Klicka kugghjul upp till höger sen O365-inställningar - Programvara.

Idag är det bara Outlook, resten av programmen kommer som sagt i skarp version som ett år.

Ibland är man lite för snabb. Kollade igår kväll men kunde "bara" ladda ner hela Office suiten i ett kit. Kikade idag igen och scrollade lite. Finns nedladdningslänk till nya Outlook lite längre ner på sidan (skärmdump nedan).

Jo, såg i artikeln att det ligger ett år bort. Har betalt för OneDrive for Business i 16månader nu utan att kunna använda tjänsten i OS X. Förbaskat dåligt.

1
Bevaka tråden