Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMovie - problem med att spara projekt.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-11-03 18:31

Hej, jag importerade en filmsnutt jag filmat med Photobooth till iMovie via skrivbordet för att den skulle redigeras lite men sedan fanns inget sätt att spara tillbaka den till skrivbordet. Hur är det tänkt att funka?

Jag sökte info på nätet men inte hittat nåt bra svar. Fick höra av en person att endast filmer som är gjorda i iMovie är möjliga att exportera. Men vad är då poängen med att kunna importera och redigera film när de inte går att exportera? och innebär det att filmen alltså måste in i iMovie direkt och inte via skrivbord eller annat program?

Det ska finnas en funktion under Arkiv-menyn som heter "Avsluta" projekt, men det finns inte i min. Nu är det visserligen en äldre version från 2008 jag har men det ska väl inte spela någon roll i sammanhanget för hur var det då tänkt att funka 2008? ingen funktion med namnen "Spara", "Avsluta", "Exportera" eller "Dela" finns eller så är de gråmarkerade och går inte att klicka på.

Tacksam för support

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-03 20:43
Ursprungligen av HeLe:

Hej, jag importerade en filmsnutt jag filmat med Photobooth till iMovie via skrivbordet för att den skulle redigeras lite men sedan fanns inget sätt att spara tillbaka den till skrivbordet. Hur är det tänkt att funka?

Jag sökte info på nätet men inte hittat nåt bra svar. Fick höra av en person att endast filmer som är gjorda i iMovie är möjliga att exportera. Men vad är då poängen med att kunna importera och redigera film när de inte går att exportera? och innebär det att filmen alltså måste in i iMovie direkt och inte via skrivbord eller annat program?

Det ska finnas en funktion under Arkiv-menyn som heter "Avsluta" projekt, men det finns inte i min. Nu är det visserligen en äldre version från 2008 jag har men det ska väl inte spela någon roll i sammanhanget för hur var det då tänkt att funka 2008? ingen funktion med namnen "Spara", "Avsluta", "Exportera" eller "Dela" finns eller så är de gråmarkerade och går inte att klicka på.

Tacksam för support

Självklart går det att exportera film ur iMovie - det är ju det som är tanken med programmet!

Har du kikat i hjälpen?
Det är tänkt att man väljer Dela och sedan väljer på vilket sätt man vill dela. Vad är det du vill dela, hela klippet eller en film? Har du markerat det du vill dela(exportera)?

Enligt Apple finns det inte Avsluta projekt i Arkivmenyn:

Vilka val har du tillgängliga när du har markerat det du vill exportera? Har du en Delameny?

1
Bevaka tråden