Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte använda Color Options i Photoshop efter uppdatering

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Plötsligt kan jag inte använda Color Options vid utskrift från Photoshop. Det kom en uppgradering häromdagen från PS, så kanske är det den som ställer till det? Har fortfarande Maverick, men alltså allra senaste Photoshop CC, och jag kör med en ny iMac 27-tum. När jag skriver ut från Förhandsvisning fungerar Color Options normalt, så i det här läget får jag fixa bilderna i Photoshop och Lightroom, och sedan öppna dem i Förhandsvisning, göra utskriftskorrigeringar i Color Options och sedan skriva ut.
Detta är ju en Photoshop och/ eller Canonfråga (jag skriver ut på en Pixma 4700), men med tanke på den samlade kunskapen här, och att allt spiller över mellan funktionerna, dristar jag mig till att kolla här ändå. Om det väcker ilska, ber jag samtidigt om ursäkt.

Senast redigerat 2014-10-24 12:53
Ursprungligen av Locovarg:

...Detta är ju en Photoshop och/eller Canonfråga (jag skriver ut på en Pixma 4700), men med tanke på den samlade kunskapen här, och att allt spiller över mellan funktionerna, dristar jag mig till att kolla här ändå. Om det väcker ilska, ber jag samtidigt om ursäkt.

Jag blir lite nyfiken på din rädsla och försiktighet.
Hur i hela världen skulle detta kunna väcka någon ilska?
Det är väl självklart att du får ställa en Photoshop- eller Canon-fråga. Varför skulle du inte få det?
Det finns absolut ingen orsak för dig att be om ursäkt.

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med själva frågan, men det finns säkert många här som kan hjälpa dig att lösa problemet.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag blir lite nyfiken på din rädsla och försiktighet.
Hur i hela världen skulle detta kunna väcka någon ilska?
Det är väl självklart att du får ställa en Photoshop- eller Canon-fråga. Varför skulle du inte få det?
Det finns absolut ingen orsak för dig att be om ursäkt.

Tyvärr kan jag inte hjälpa till med själva frågan, men det finns säkert många här som kan hjälpa dig att lösa problemet.

Hej!

Jag har varit med i forum - och är fortfarande med i ett eller annat - där det är ytterst, ytterst noga att absolut inte avvika det allra minsta från huvudämnet, eller huvudanledningen till forumet, dvs. i detta fall Apple och inget annat, och om detta hade varit något av dessa forum hade jag saklöst blivit slagen på fingrarna, hänvisad till Canon och Adobe, och hotats med uteslutning... Det är därför jag är lite försiktig...

Ursprungligen av Locovarg:

Hej!

Jag har varit med i forum - och är fortfarande med i ett eller annat - där det är ytterst, ytterst noga att absolut inte avvika det allra minsta från huvudämnet, eller huvudanledningen till forumet, dvs. i detta fall Apple och inget annat, och om detta hade varit något av dessa forum hade jag saklöst blivit slagen på fingrarna, hänvisad till Canon och Adobe, och hotats med uteslutning... Det är därför jag är lite försiktig...

Välkommen till ett trevligare forum. Och om jag förstår din fråga rätt så ska Color Options vara gråade. Du gör dina inställningar i först i Photoshop, där du väljer att Photoshop ska hantera färgerna och sedan väljer den profil som gäller för din skrivare och ditt papper. Sedan går du till skrivardrivrutinen och under print options väljer du rätt mediainställning och ser till att skrivardrivrutinen inte lägger på en profil. Det står något som No color management eller ett liknande alternativ.

Ursprungligen av stefanprofiler:

Välkommen till ett trevligare forum. Och om jag förstår din fråga rätt så ska Color Options vara gråade. Du gör dina inställningar i först i Photoshop, där du väljer att Photoshop ska hantera färgerna och sedan väljer den profil som gäller för din skrivare och ditt papper. Sedan går du till skrivardrivrutinen och under print options väljer du rätt mediainställning och ser till att skrivardrivrutinen inte lägger på en profil. Det står något som No color management eller ett liknande alternativ.

Hej och tack - men jag kommer ingen vart med Color Options... Utgråad. Jag skriver ut färdiga bilder från Förhandsvisning istället, för där fungerar Color Options som vanligt. Innan Photoshop skickade ut en liten uppdatering för några veckor sedan fungerade Color Options som vanligt i Photoshop också. (Jag kör i Maverick ett tag till, för jag vill inte riskera att t.ex. min scanner - Epson V700 - inte ska fungera, plus en del ljudprogram som jag använder varje dag)

Ursprungligen av Locovarg:

Hej och tack - men jag kommer ingen vart med Color Options... Utgråad. Jag skriver ut färdiga bilder från Förhandsvisning istället, för där fungerar Color Options som vanligt. Innan Photoshop skickade ut en liten uppdatering för några veckor sedan fungerade Color Options som vanligt i Photoshop också. (Jag kör i Maverick ett tag till, för jag vill inte riskera att t.ex. min scanner - Epson V700 - inte ska fungera, plus en del ljudprogram som jag använder varje dag)

Men som jag säger, du vill inte utnyttja Color Options. Om du väljer att Photoshop ska hantera färgerna så ska Color Options automatiskt gråas ut. Istället ska du välja en profil som beskriver din skrivares och pappers färgåtergivning i Photoshops utskriftsdialog.

1
Bevaka tråden