Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Av-aktivera gamla iPhones i iTunes?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-28 18:37

Jag har 3 iPhones och en iPad. Alla hade mitt Apple ID så klart. Nu har jag rensat 2 av de äldsta iPhones totalt och en av dem har jag gjort i ordning för frugan. (4S)

Men de dyker fortfarande upp i mitt iTunes konto på datorn som hittade enheter att synkronisera? Jag hittar inte heller i iTunes om eller hur jag kan av-aktivera dem från mitt konto.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-29 23:15

Jag har gått igenom detta. Och i frugans iCloud ser allt rätt ut. 1iPhone 4s och en MBP som också är hennes.

På mitt iCloud konto stämmer det också. Bara mina enheter finns där. Men som sagt så dyker ALLA enheter upp i mitt iTunes?!?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-29 23:19

Kan du inte visa med en skärmdump hur det ser ut när du säger att dom dyker upp för jag förstår inte vad du menar.

Så här ser det ut hos mig.

Det där har jag aldrig sett i mitt iTunes? "Hantera enheter" - i iTunes? Var finns denna inställning i iTunes?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Så här ser det ut hos mig.

Affär -> Visa konto -> Hantera enheter -> Därefter är det bara att härja runt!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-30 08:15

Jag har alla mina enheter som någonsin varit anslutna till mitt Apple-ID listade där.
Men eftersom några av dom inte används längre utan är sålda/bortskänkta och aldrig kommer loggas in på mitt Apple-ID.
Spelar det ingen roll men det är bara att trycka på "Ta bort" om det är störande

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-30 20:00
Ursprungligen av Snabeldrake:

Affär -> Visa konto -> Hantera enheter -> Därefter är det bara att härja runt!

Tack, där satt den

Ursprungligen av lappen71:

Jag har alla mina enheter som någonsin varit anslutna till mitt Apple-ID listade där.
Men eftersom några av dom inte används längre utan är sålda/bortskänkta och aldrig kommer loggas in på mitt Apple-ID.
Spelar det ingen roll men det är bara att trycka på "Ta bort" om det är störande

Hur fungerar det där egentligen? Är det inte bra att avregistrera sin enhet innan man säljer den så att den nye ägaren kan koppla den till sitt konto - och få full funktionalitet t. ex. med "My Support Profile"?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Hur fungerar det där egentligen? Är det inte bra att avregistrera sin enhet innan man säljer den så att den nye ägaren kan koppla den till sitt konto - och få full funktionalitet t. ex. med "My Support Profile"?

Jo, det är en bra sak att göra.

Jag tror inte det spelar någon roll - då hade det varit total kaos i andrahandmarknaden. Få vet ens om detta (inte ens jag som är nörd) och att allmänheten avreggar sina lurar innan dom säljer dom eller överlåter dom till barnen (som är mycket vanligt) är nog högst ovanligt. Jag har själv gett bort tre iPhones och aldrig avreggat - dom nya ägarna har inga problem och kör lurarna med Apple-ID, iTunes och iCloud som vanligt (antar att lurarna nu har kopplats till deras konton).

Ursprungligen av Snabeldrake:

Hur fungerar det där egentligen? Är det inte bra att avregistrera sin enhet innan man säljer den så att den nye ägaren kan koppla den till sitt konto - och få full funktionalitet t. ex. med "My Support Profile"?

1
Bevaka tråden