Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99s motorsport-tråd MED resultat

Tråden skapades och har fått 648 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Dalle:

Vilken jävla soppa med Caterham!
DN skriver om att bilarna är inlåsta i fabriken i England där ingen längre får komma in. Blomqvist skriver att bilarna finns hos Colles i Tyskland tror jag det var.
Jag tror Ecclestone går in och medlar här så bilarna kommer till start. Men efter denna säsong finns det nog minst ett team mindre i F1, kanske två? (Marussia)

Ja, helt otroligt.
Synd på alla anställda som måste leva i detta kaos.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-24 12:08
Ursprungligen av Dalle:

Vilken jävla soppa med Caterham!
DN skriver om att bilarna är inlåsta i fabriken i England där ingen längre får komma in. Blomqvist skriver att bilarna finns hos Colles i Tyskland tror jag det var.
Jag tror Ecclestone går in och medlar här så bilarna kommer till start. Men efter denna säsong finns det nog minst ett team mindre i F1, kanske två? (Marussia)

Tråkigt värre men jag läste att bilarna skulle skeppas direkt from Sotji vidare till USA utan något stopp fattade jag det som ? Det blev förstås en avstickare tillbaks till fabriken i England

Jag gissar på två mindre team tyvärr nästa säsong, som man brukar säga det kostar att ligga på topp då kan ni tänka er vad det kostar att ligga i bott .

Vad jag hört finns bilarna i Tyskland och åkte aldrig till England, men vi lär veta inom ett par dagar om dessa är på väg till Austin eller inte.

  • Medlem
  • 2014-10-25 01:34

Ecclestone har givit sitt godkännande att Caterham missar de två följande racen i USA och Brasilien. (Kanske även avslutningen) Är detta det sista vi ser av Caterham?

Ursprungligen av Dalle:

Ecclestone har givit sitt godkännande att Caterham missar de två följande racen i USA och Brasilien. (Kanske även avslutningen) Är detta det sista vi ser av Caterham?

Om man nu inte lyckas komma till start ja. Kan vara det sista. Vad jag hört har inte Marussia råd att ens flyga över till USA.
Så Bernie har lite att fundera på..

  • Medlem
  • 2014-10-25 11:26

Illa illa.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-25 11:47

Trökigt trökigt saknar redan den illgröna bilen med Marcus fighting face bakom ratten precis nu när dom har fått upp farten på bilen blir det tvärnit så ..... typiskt

Frågan kvarstår vem vill köpa ett sjunkande skepp med 97 läckande hål i skrovet ? Kostar nog en slant att hålla igång ett F1 team över en hel säsong med all personal, tester och utveckling mm.
Vi får väl hålla tummarna för att någon uttråkad rysk olje oligark får upp ögonen och vill äga en bit brittisk markbyggnad med dess okända innehåll

Senast redigerat 2014-10-25 12:00
  • Medlem
  • 2014-10-25 12:17

Tråkigt tråkigt.

Ingen lär vilja köpa ett team där ägarförhållandena är oklara redan innan köp. Vem äger egentligen teamet rent juridiskt idag? Colles har betalt, men Fernandes håller fortfarande i aktierna. I mina öron låter det som att man först måste reda ut detta juridiskt först innan en försäljning kan bli av. Och det lär inte ske under den knappa månad som är kvar.

Dessutom, vem vill egentligen köpa Caterham? Inte ens om ett helt nytt team vill in i F1 så framstår Caterham-bilen som en bra bas att bygga ifrån ju.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-31 09:44

http://thisisf1.com/2014/10/31/marcus-ericsso...

Citat:

Roger Benoit, the veteran correspondent for the Swiss newspaper Blick, claims Ericsson will replace either Adrian Sutil or Esteban Gutierrez at Sauber next year.

Hoppas hoppas!

Både Sutil och Gutierrez har ju sett ganska bleka ut på sistone, men jag tror Sutil är en bättre förare än Gutierrez om han bara skärper sig lite. Men Gutierrez har ju starka sponsorer bakom sig som säkert gärna ser honom på gridden i Mexiko nästa år. Så vi får väl se.

  • Medlem
  • 2014-10-31 09:56
Ursprungligen av Vassius:

http://thisisf1.com/2014/10/31/marcus-ericsso...

Hoppas hoppas!

Både Sutil och Gutierrez har ju sett ganska bleka ut på sistone, men jag tror Sutil är en bättre förare än Gutierrez om han bara skärper sig lite. Men Gutierrez har ju starka sponsorer bakom sig som säkert gärna ser honom på gridden i Mexiko nästa år. Så vi får väl se.

Jag har ingen uppfattning om vilka av dessa två förare som är bäst. Men jag delar din uppfattning om att Gutierrez har en fördel av att Mexiko kommer tillbaka 2015.
Kul att Marcus får en ny chans 2015! Tråkigt att det troligtvis blir precis samma visa rent ekonomiskt. Lotus får ju Mercedes-motorer 2015, ska bli kul att se hur mycket det gör för deras fart.

Bara att hålla tummarna att det stämmer.
Ska bli kul att höra Marcus tillsammans med Janne och Eje under helgen från kommentatorshytten.

  • Medlem
  • 2014-10-31 11:38

Janne Blomqvist dementerar nu uppgifterna på sin blogg och säger att ingenting är klart för 2015 och att det säkert tar någon månad till innan man vet hur det kommer att bli.

Ursprungligen av Dalle:

Janne Blomqvist dementerar nu uppgifterna på sin blogg och säger att ingenting är klart för 2015 och att det säkert tar någon månad till innan man vet hur det kommer att bli.

Självklart, alla minns nog hur Eje dementerade allt förra året med Caterham.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2014-10-31 13:32

Det var inte 100%-igt klart med Caterham förrän dagen innan Marcus och Kamui presenterades på plats i Leafield. Det är nog väldigt tveksamt att vi får något som helst besked förrän tidigast 12 timmar innan det presenteras officiellt från något stall.

Hoppas han får köra, Sauber eller något annat spelar mindre roll.

  • Medlem
  • 2014-10-31 16:04

Missförstå mig rätt nu.
Men ganska kul ändå att ha Marcus i kommentatorshytten med sin erfarenhet om hur saker och ting går till.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-31 17:11
Ursprungligen av Dalle:

Missförstå mig rätt nu.
Men ganska kul ändå att ha Marcus i kommentatorshytten med sin erfarenhet om hur saker och ting går till.

Ja, de gjorde verkligen det bästa av situationen. Ska bli intressant!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-31 17:54
Ursprungligen av Dalle:

Missförstå mig rätt nu.
Men ganska kul ändå att ha Marcus i kommentatorshytten med sin erfarenhet om hur saker och ting går till.

Nuförtiden vågar jag inte tro på nått gällande F1 inte ens kommentatorsrollen förrän jag hör Marcus röst live

Ursprungligen av cubeis:

Nuförtiden vågar jag inte tro på nått gällande F1 inte ens kommentatorsrollen förrän jag hör Marcus röst live

Du såg inte FP1 alltså? Illa. Du får en ny chans till FP2.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-11-01 21:25

Nu är det klart med Sauber! Wohoo!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/1...

Ursprungligen av Vassius:

Nu är det klart med Sauber! Wohoo!

http://www.autosport.com/news/report.php/id/1...

Jajemen, riktigt roligt.
http://www.viasatsport.se/nyheter/motor/exklu...

  • Medlem
  • 2014-11-01 22:21

Är det Sutil som ryker? Med tanke på att det blir ett lopp i Mexiko 2015 borde mexikanen sitta säkert?

Ursprungligen av Dalle:

Är det Sutil som ryker? Med tanke på att det blir ett lopp i Mexiko 2015 borde mexikanen sitta säkert?

Det tror jag. Men inget klart än.

Ryktas att man gör sig av med både Sutil och Gutierrez och det blir Marcus och Giedo van der Garde som kör nästa år.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2014-11-02 11:30

Ja, efter att ha läst dessa två tweets så blir det ju inte klarare direkt:

Skit samma dock, huvudsaken är att Marcus får köra...

  • Medlem
  • 2014-11-02 14:49
Ursprungligen av jbygden:

Skit samma dock, huvudsaken är att Marcus får köra...

Den enes död den andres bröd. Tyvärr.

Det blir Felipe Nasr tillsammans med Marcus i Sauber nästa år.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-06 16:58
Ursprungligen av keptang:

Det blir Felipe Nasr tillsammans med Marcus i Sauber nästa år.

Det blir ju toppen juu, två hungriga vargar som jagar sina egna svansar i varje kurva

  • Medlem
  • 2014-11-06 22:48

Undra hur mycket pengar Sauber verkligen har kvar efter att de har köpt ut två redan kontrakterade förare för 2015? Sutil och Gutierrez.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-07 00:17
Ursprungligen av Dalle:

Undra hur mycket pengar Sauber verkligen har kvar efter att de har köpt ut två redan kontrakterade förare för 2015? Sutil och Gutierrez.

Vill vi verkligen veta det

Bevaka tråden