Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför tror min enda iMac att den är nummer 4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2014-10-30 21:57

Jag har förvisso ägt en annan iMac fram tills i somras, men den var jag noga med att plocka bort från mina konton, även om det inte är det lättaste som finns.

Problemet är att datorn "döper om sig". Jag har flera gånger frsökt ta bort siffran, som har varit både 3 och 4.

En relaterad fråga är varför de 2 Macar jag sålde i somras fortfarande ligger i listan bland mina iCloud-enheter och går de att ta bort? (ena iMacen och ena MacBooken)

Min döper om sig varje dag - 4, 5, 6, 7... :-D. Yosemite har något vajsing med nDNS-grejen. Det på verkar inte användandet, men jag hoppas dom fixar det här. Jag har en massa iMacs med olika nummer uppradade som datorer på mitt nätverk dessutom, där hamnar spök-iMacs när min enda existerande på nätverket byter namn :-D. Om min iMac just nu har ändrat sitt namn till Kalle Nilssons iMac (5) så finns Kalle Nilssons iMac (4), (3), (2) uppradade som datorer på nåtverket i Finderfönstrets vänstra spalt där diskar, datorer, etc radas upp.
Det skumma är att bara min iMac har detta beteende, Minin och MBP har det inte och ingen av Macarna på jobbet.

Jag har löst det genom att sänka lease-tiden i routern så när jag väl kommer hem från jobb och sätter mig vid datorn så har tiden gått ut.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2014-10-30 23:56

Jag har fått det här fenomenet på senare tid även i Mountain Lion. Väldigt irriterande.

1
Bevaka tråden