Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som tänker beställa/har beställt iPad Air 2

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-24 15:25
Ursprungligen av raffe81:

Beställde min i måndags (20:e), sent i går hamnade den i "Förebreder leverans". Drömscenariot är ju att den blir skickad idag och kommer fram imorgon men det ska man nog inte hoppas på.

Hur länge låg den i "Förbreder leverans" för er andra?

Och så kom min äntligen idag. Beställde i måndags och den dök upp idag. Egentligen OK leveranstid men man har ju vant sig vid att få leverans dagen efter beställning i vanliga fall. Helgen är i alla fall räddad.

Ursprungligen av raffe81:

Och så kom min äntligen idag. Beställde i måndags och den dök upp idag. Egentligen OK leveranstid men man har ju vant sig vid att få leverans dagen efter beställning i vanliga fall. Helgen är i alla fall räddad.

Jag är riktigt nöjd, jag beställde min i onsdags och den kom också fram idag, men hade förväntad leveranstid i början på nästan vecka. så jag kan verkligen inte klaga
Air 2:an i guld är riktigt snygg.

Apple Store på Väla Centrum i Helsingborg började sälja idag 24/10 (Julafton!:)) Klämde, kände & köpte Air 2 64GB cellular Guld! Jättenöjd!

Ursprungligen av Hebbesailor:

Apple Store på Väla Centrum i Helsingborg började sälja idag 24/10 (Julafton!:)) Klämde, kände & köpte Air 2 64GB cellular Guld! Jättenöjd!

Tack för tipset. Blir nog svängom istället för postorder.

Gör det! Alltid trevligast att åka o hämta den direkt!??

Började de verklign sälja idag? I Malmö började de igår, men de hade inga ute för demo, man fick fråga efter dem. Köpte en 64 GB guld, supernöjd. Skön uppdatering från min blytunga iPad 3.

Ursprungligen av Capeman:

Började de verklign sälja idag? I Malmö började de igår, men de hade inga ute för demo, man fick fråga efter dem. Köpte en 64 GB guld, supernöjd. Skön uppdatering från min blytunga iPad 3.

De började idag! Skickade ett mail och frågade i förrgår. Fick svar i morse kl 8 att de hade börjat sälja! De hade alla ute för demo!?

Ursprungligen av Hebbesailor:

De började idag! Skickade ett mail och frågade i förrgår. Fick svar i morse kl 8 att de hade börjat sälja! De hade alla ute för demo!?

Lustigt att de skulle börja sälja på olika dagar. När började Täby sälja, månntro?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2014-10-25 09:14

Ringde till Välas Apple Store i onsdags, då visste de inget än. Ringde igår och då sa dem att de fått dem. Körde dit och köpte en iPad Air 2 Guld Wifi 64 Gb

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-25 10:56

Efter att ha läst här och sett hur ni har bokat/köpt iPad air 2 har jag blivit lite sugen.
Har just nu en iPad 3 och den fungerar väl ok.. man märker att den inte är lika snabb på iOS 8 som från början, tar tid att starta, allmänt seg och appar kraschar eller dålig respons. Den har ju ändå 2.5 år på nacken. Förutom att skärmen är sprucken så klarar jag mig men känner ändå att en ny hade varit trevligt. Batteriet är väl sämre men jag klarar av att klämma ut en hel arbetsdag om jag så vill, eller att jag kan se ett antal serier/filmer innan det tar slut. Undrar bara att ifall man köper en ny, vad ska man göra med den gamla? Finns det några som är sugna på att köpa en äldre iPad med sprucken skärm? Och vad skulle man kunna begära?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-25 11:20
Ursprungligen av kievY:

Efter att ha läst här och sett hur ni har bokat/köpt iPad air 2 har jag blivit lite sugen.
Har just nu en iPad 3 och den fungerar väl ok.. man märker att den inte är lika snabb på iOS 8 som från början, tar tid att starta, allmänt seg och appar kraschar eller dålig respons. Den har ju ändå 2.5 år på nacken. Förutom att skärmen är sprucken så klarar jag mig men känner ändå att en ny hade varit trevligt. Batteriet är väl sämre men jag klarar av att klämma ut en hel arbetsdag om jag så vill, eller att jag kan se ett antal serier/filmer innan det tar slut. Undrar bara att ifall man köper en ny, vad ska man göra med den gamla? Finns det några som är sugna på att köpa en äldre iPad med sprucken skärm? Och vad skulle man kunna begära?

Att sälja den är nog inte lönt. Vad du skulle få baseras ju på faktorer som minnesmängd, Wifi eller Wifi+3G samt skick. Jag skulle tro att du max får ut en femhundring på din i ditt skick, om du har tur.

Använd den istället hemma, kanske som kokbok/dassbok/centralenhet för fjärrstyrning, etc etc...finns massor av uppslag.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-25 11:23
Ursprungligen av zinned:

Att sälja den är nog inte lönt. Vad du skulle få baseras ju på faktorer som minnesmängd, Wifi eller Wifi+3G samt skick. Jag skulle tro att du max får ut en femhundring på din i ditt skick, om du har tur.

Använd den istället hemma, kanske som kokbok/dassbok/centralenhet för fjärrstyrning, etc etc...finns massor av uppslag.

Det är en vanlig 16 GB wifi svart med gravering på baksidan så mycket borde jag inte få. Eventuellt ge bort den till någon i släkten. Föräldrarna har en iPad 4 sen 5 månader tillbaka. Får fundera och överväga om det är värt ett byte då den ändå används mest när man slappar i sängen/soffan.

Ursprungligen av kievY:

Det är en vanlig 16 GB wifi svart med gravering på baksidan så mycket borde jag inte få. Eventuellt ge bort den till någon i släkten. Föräldrarna har en iPad 4 sen 5 månader tillbaka. Får fundera och överväga om det är värt ett byte då den ändå används mest när man slappar i sängen/soffan.

Jag ser inte på nyttan så mycket som att belöna sig själv med en ny fräsch iPad Air 2! )

Min går till en släktings ungar för en flaska cognac. Ospräckt dock. Skärmen alltså. Ja även cognacsflaskan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-26 08:14

Ni som har iPad Air 2 vad tycker ni om skärmen? Vet att den skall ha antireflex­behandling så nu är skärmen matt.

Skärmen är absolut inte matt. Jag jämförde med min iPad mini och skillnaden är att spegling och reflexer i 2:an är betydligt svagare, men finns där ändå.

Precis, var har du fått det ifrån, att den skulle vara matt?!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-26 09:23
Ursprungligen av Hebbesailor:

Skärmen är absolut inte matt. Jag jämförde med min iPad mini och skillnaden är att spegling och reflexer i 2:an är betydligt svagare, men finns där ändå.

Jag hade den uppfattningen iaf. Vad tycker du om den märkbara skillnaden som man märker då?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-26 09:26
Ursprungligen av Capeman:

Precis, var har du fått det ifrån, att den skulle vara matt?!

Jag fick den uppfattningen när jag fick veta att den skulle ha antireflexbehandling. Jag har inte sett den själv så därför undrar jag hur ni upplever skillnaden som har haft den i några dagar?

Antireflexbehandling är inte lika med matt yta.

Jag upplever att det speglar sig mindre, precis som @Hebbesailor skrev. Den är inte fri från reflexer, men mycket bättre än förr. Inga nackdelar, skärmen ser lika bra ut som den gjorde på förra Air. Fast lite bättre då, med antireflex plus att skärmen är närmre glaset.

Jag har två bilder som visar skillnaden, men jag lyckas inte lägga upp dem. Någon som kan hjälpa till med det?

Det verkar som om guld blir en storsäljare på nya iPad Air 2, i alla fall om man ser till medlemmarna på 99macs forum. Guld har aldrig intresserat mig när det gäller iPhone men precis som er så är jag mycket sugen på en guldfärgad ny iPad Air 2.

Det enda som får mig att tveka är att jag fram till nu alltid kört svarta iPads och inbillar mig att den svarta ramen runt skärmen är bättre än en vit. Är det någon av er som nu köpt guld som tidigare haft svart och som kan lämna nåt omdöme i jämförelse mellan svart och vit ram?

Jag kör svart telefon och vit ipad. Jag har aldrig upplevt det vita som något problem
Färgen på ramen är inget problem - man väljer det man vill ha och oavsett vilket så är det inte störande.

Personligen så tycker jag att vitt gör sig bättre på större enheter. Telefonerna vill jag ha rymdgrå/svarta men Ipad är snygg vit

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-26 11:36

Var inne igår på Macforum och klämde på nya iPad. Helsike vad tunn och trevlig maskin. Guldfärgade var ju urläcker. Känner lite som BlackSmp att telefoner gillar jag svarta/mörka men skulle jag ta en iPad idag skulle det nog bli en vit/guldig. Kanske kommer bra erbjudanden till black friday så kanske jag slår till.

Jag har tänkt att beställa iPad Air Touch ID och undrar vilken färg man ska välja? Svart eller vit?

Ursprungligen av koffas:

Jag har tänkt att beställa iPad Air Touch ID och undrar vilken färg man ska välja? Svart eller vit?

Vet inte du det bäst? Själv ska jag köra på en svart.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kör svart telefon och vit ipad. Jag har aldrig upplevt det vita som något problem
Färgen på ramen är inget problem - man väljer det man vill ha och oavsett vilket så är det inte störande.

Personligen så tycker jag att vitt gör sig bättre på större enheter. Telefonerna vill jag ha rymdgrå/svarta men Ipad är snygg vit

Jag tror att jag mest funderat över huruvida en svart ram "försvinner" bättre när man tittar på film eller spelar spel. Känns som om en vit ram kommer att "lysa" mig i ögonen hela tiden.

Men tack för input, det blir nog en guldfärgad.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte du det bäst? Själv ska jag köra på en svart.

Helt rätt! Men har inte sett en iPad air med egna ögon och tänkte kolla vilken som är den som de flests köper och därmed snyggast. Likt iPhone 6 rymdgrå

En av de stora anledningarna till att jag vill uppgradera till en iPad Air 2 från min iPad 4 är pg a att min iPad 4 är Wifi-only. Min tanke är att jag ska byta kontantkort när jag är ute och reser. Men läste nu att det inte går då det inte finns något fysiskt sim-kort, hur löser man det? Är det krångligt att byta operatör när man reser med en iPad köpt i Sverige?

Ursprungligen av koffas:

En av de stora anledningarna till att jag vill uppgradera till en iPad Air 2 från min iPad 4 är pg a att min iPad 4 är Wifi-only. Min tanke är att jag ska byta kontantkort när jag är ute och reser. Men läste nu att det inte går då det inte finns något fysiskt sim-kort, hur löser man det? Är det krångligt att byta operatör när man reser med en iPad köpt i Sverige?

Klart det finns SIM-kortsplats i den, om du nu köper 3G/4G-varianten.

Bevaka tråden