Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätproblem med Telia

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Samma problem i Stockholm (Södermalm/Hammarby Sjöstad)

Hej,

Bor och arbetar i Hammarby Sjöstad resp Södermalm. iPhone 6 från releasedagen, 5s sedan förra hösten och alla modeller dessförinnan. Telia Komplett. Med min 5S har jag haft stadig 4G-anslutning på dessa platser där jag känner täckningen väl sedan 5S dvs ca 1 år. Med min 6:a får jag sällan 4G-täckning, bara vid enstaka tillfällen så nästan enbart 3G. Ett par gånger om dagen ingen dataanslutning alls dvs "Ingen service". Jag har testat mot 5S och iPad Air när de ligger bredvid varandra hemma och nästan alltid så har 6:an 3G-anslutning samtidigt som 5S och min iPad Air har 4G. De två senare har i princip aldrig 3G-anslutning hemma. Jag beställde ett nytt SIM-kort efter ca en vecka som en avlägsen förhoppning men det gjorde ingen skillnad. Trist, vi får se vad det blir av det hela, förhoppningsvis kommer en Carrier Update eller vad som nu krävs.

Det här är nog inte begränsat till iP6 eller iOS8, eftersom jag har fått samma problem på båda mina IP (en 4a och en 3a). Det löser sig dock av och till genom omstart (att slå på och av flygplansläge som någon rått mig till funkar inte). Telefonen tappar nät lite hur som, på vissa platser (som Vrigstad) alltid, på andra platser lite hur som haver (Lund). Nätet kommer tillbaka om jag byter ort, så t ex när jag tagit mig från Vrigstad till Vaggeryd. Men då bara i telefonläge, inget internet. Började i somras.

Pratade med dem förut. Det är ett erkänt problem nu och han jag pratade med lovade att det kommer att komma ut info i någon form när problemet är löst!

Tror Telia måste skicka ut en uppdatering. Har också problem fram och tillbaka. Bor precis utanför Stockholm och använder iPhone 5S och iPhone 6. Alternativt har Telia ett större problem - som dom inte vill berätta om.

Jag har inte haft några problem sedan 8.1 kom ut. Hur har det funkat för er?

Hej!

Problemet med Iphone 6 och "ingen service" berodde på ett fel i 4G-nätet och detta fel är åtgärdat den 2014-10-17.

Med vänlig hälsning

Annica, Telia Kundservice

Samma som innan här iaf.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-23 16:16
Ursprungligen av Jojjemannens:

Samma som innan här iaf.

Annica, du som svarade här ovan för @Telia Kundservice, se svaret ovan.

Ursprungligen av zinned:

Annica, du som svarade här ovan för @Telia Kundservice, se svaret ovan.

En fråga, har taggar man användare/Telia Kundservice på det där viset i ett inlägg?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-23 16:40
Ursprungligen av theplague:

En fråga, har taggar man användare/Telia Kundservice på det där viset i ett inlägg?

Generellt så sätter du endast @ framför användarnamnet men innehåller det ett mellanslag så måste du börja med @ följt av "användar namn". Alltså med citationstecken.

Ursprungligen av zinned:

Generellt så sätter du endast @ framför användarnamnet men innehåller det ett mellanslag så måste du börja med @ följt av "användar namn". Alltså med citationstecken.

Tack!!

man kan ju kolla telias driftinfo, där ser man att de har ganska mycket problem just nu i många delar av landet.

http://www.telia.se/privat/support/driftinfor...

själv upplever jag dock inga problem, än..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-24 12:05
Ursprungligen av mjewl:

man kan ju kolla telias driftinfo, där ser man att de har ganska mycket problem just nu i många delar av landet.

http://www.telia.se/privat/support/driftinfor...

själv upplever jag dock inga problem, än..

Problemet som beskrivs i denna tråden har pågått sedan månadsskiftet sep/okt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-24 13:17

Har en ip6+ och bor och jobbar i centrala göteborg. Ingen 4g teckning öht där jag arbetar (ca 500m från centralstation). Har vid något enstaka tillfälle fått 1 "plupp", för att sedan återgå till "ingen teckning" eller 3G. Märkligt kan man tycka? I den del av stan där jag bor brukar jag dock ligga ganska stadigt på 2 "pluppar" 4g mottagning (om jag kommer åt 4g.. brukar få "tvinga" telefonen genom att växla till flightmode några gånger). Dock är prestandan ändå sämre än vad jag får med 3g.

Har blivit mycket bättre för mig. Ser det nästan aldrig nu. Skööönt.

Ursprungligen av mjewl:

man kan ju kolla telias driftinfo, där ser man att de har ganska mycket problem just nu i många delar av landet.

http://www.telia.se/privat/support/driftinfor...

själv upplever jag dock inga problem, än..

Kan ju bero på att det inte föreligger några ‘tekniska problem’ för din del? Skämt åsido så är Telias driftinfo utöver den den geografiska bilden av var det finns problem som de erkänner just precis ett skämt. Nåja, någon dag skriver de kanske att det inte fungerar på grund av att det inte föreligger några tekniska problem eftersom tekniken är bortblåst.

Tur att man inte har Telia som huvudleverantör i Malmö utan 3. Med telia och min 6+ = problem inkl låg hastighet medan med 3 = fungerar finemang både i 3G & 4G.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-30 14:27

Detta problem anser åtminstone jag vara åtgärdat nu. Det fungerar precis som det ska i min telefon sedan åtminstone en vecka tillbaka och ger även bra hastigheter i LTE-nätet.

Har haft min 6:a ett par dagar nu med Telia och har inte upplevt några som helst problem.

Hej igen!

Ber om ursäkt för sent svar. Det nätproblem vi hade är löst. Om ni trots detta fortfarande upplever problem med Iphone 6 gäller sedvanlig felsökning och då får jag hänvisa er att kontakta supporten via telefon, chatt eller e-post.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning

Annica, Telia Kundservice

Problem ej löst

Jag hämtade igår ut en 6+ och uppgraderade till 30 GB från 10 GB surf

4G fungerar ytterst sporadiskt oftast 3G Jag har också ner på No Service ofta

Vill att ni fixar detta omedelbart Telia Apple skulle nog vara bedrövade hur deras produkt framstår
med den hör nätproblematiken

Föreslår nu att ni lyssnar på konsumenterna Problemet är inte löst Jag har tålamod om
det finns ett bemötande dör problemlösning ingår

Annars lämnar jag Telia och byter leverantör Till och vakna upp i Farsta tror jag

Ursprungligen av Telia Kundservice:

Hej igen!

Ber om ursäkt för sent svar. Det nätproblem vi hade är löst. Om ni trots detta fortfarande upplever problem med Iphone 6 gäller sedvanlig felsökning och då får jag hänvisa er att kontakta supporten via telefon, chatt eller e-post.

Trevlig helg!

Med vänlig hälsning

Annica, Telia Kundservice

Bevaka tråden