Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som tänker beställa/har beställt iPad Air 2

Tråden skapades och har fått 106 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-22 19:57
Ursprungligen av Tigermike:

Jippi. Nu äntligen händer det grejer!
Min blev precis ändrad till skickad den 22 oktober 2014

Beställd den 17 oktober 2014
64 GB iPad Air 2 med Wi-Fi + Cellular – rymdgrå

Congrats, då har du den säkert senast fredag! Gissar på att du fått trackingnummer också?

Ursprungligen av phoricu:

Congrats, då har du den säkert senast fredag! Gissar på att du fått trackingnummer också?

Japp, spåra leverans blev aktiv.

Ca. Frakt och leverans den 23 oktober 2014
Speditör UPS
Spårningsnummer xxxxxxxxxxxxxx
Leveransnummer xxxxxxxxx
Leveranstjänst Expressleverans

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-22 20:10

Nice! Kul att det händer lite för någon iaf hehe.

Beställde typ 1 minut efter det gick live att beställa den 17:e men min kvarstår på Förbereder Leverans så gissar på att jag får vänta. Beställde en 64GB Gold WiFi.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-22 20:13
Ursprungligen av phoricu:

Nice! Kul att det händer lite för någon iaf hehe.

Beställde typ 1 minut efter det gick live att beställa den 17:e men min kvarstår på Förbereder Leverans så gissar på att jag får vänta. Beställde en 64GB Gold WiFi.

Samma här... tror dock (eller snarare vill tro ) att våra är också skickade men att det har dock inte uppdaterats på deras sida... man kan alltid hoppas. Får se hur UPS kommer att krångla med mig lev då hehehe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-22 21:24

Puh min skickad nu också!

Leverans imorgon enligt Apple.
Blir grymt imponerad om UPS lyckas med det då de inte ens hämtat paketet än. Har varit utan iPad i tre veckor nu...abstinens.

Ute för leverans. Näääära nu!

Ursprungligen av Mactastic:

Ute för leverans. Näääära nu!

Samma hos mig. Sitter på jobbet och väntar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-23 10:14

Det är samma för mig men jag är inte hemma förrän 12. HOPPAS de inte kommer före dess!!
Nån som vill skriva här direkt när den kommit?

Första intryck:
Allt flyter på lite bättre än Air #1 känns det som. IPaden känns faktiskt lite tyngre då den är mer kompakt och den känns mer solid nu när den är tunnare. Det känns även som den blir lite varmare än den "gamla" iPaden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-23 10:43

Den har kommit redan alltså? Fasen de hinner nog komma innan jag är hemma

Min har också kommit (till Schweiz).

Lite speciellt: hela förpackningen och allt textmaterial kallar den för iPad Air. Även den lilla "dataetiketten" på baksidan med Apples serienummer och så. Man får googla A1567 för att se att det verkligen är en 2:a.

iPad Air säljs ju fortfarande som vanligt.

Det är väl lite som MacBook Pro-lådorna och deras olika konfigurationer, men nog är det lättare att utröna att man fått rätt produkt genom att titta på utsidan där? Hur som helst: dags att konfigurera!

Ursprungligen av Tigermike:

Samma hos mig. Sitter på jobbet och väntar

Så ja, nu har paketet kommit fram till jobbet.
Får väl ta lite lunch nu och kolla lite

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-23 13:22

Beställde min i måndags (20:e), sent i går hamnade den i "Förebreder leverans". Drömscenariot är ju att den blir skickad idag och kommer fram imorgon men det ska man nog inte hoppas på.

Hur länge låg den i "Förbreder leverans" för er andra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-23 15:04

okej, de saknade tydligen portkod till mitt hus... suck. Antingen sticker jag till Järfälla och får en guldkväll eller så väntar jag tills imorgon. Jag tror jag siktar in mig på en guldkväll

Nu har jag precis plockat upp en ny på Apple Store. Uppackning om en liten stund...

Någon som vet vad det är för skillnad på gamla- och nya smart cover?

Ursprungligen av Mactastic:

Någon som vet vad det är för skillnad på gamla- och nya smart cover?

Citat:

I bought an iPad 2 and Apple smart cover last year, before they updated them and got rid of the orange color. Now I'm thinking of upgrading to the new iPad, will my Smart cover work on the new iPad or do I have to shell out another $40 for a new one?

(The reason I ask is because I think the dimensions of the new iPad are slightly different? and the sides are apparently more curved?)

Citat:

So, the answer, based what Apple has said, is yes, the original Smart Cover will fit both the iPad 2 and the iPad 3.

There are also several questions linked in the product page that say that the cover will fit.

Edit 9/1/12:
I did mean to update this when I found the link, but I lost it for a time and recently found it again.

According to a MacRumors report on March 22nd, some people did (and presumably still are) have some trouble with the magnets on the iPad 3. According to Marc Booth, Apple changed the polarity of the magnets sometime in 2011, because "some iPad 2 customers were having issues with their iPads entering sleep mode when they flipped Apple's Smart Cover around flat behind their iPad 2". Marc also reports that "Apple is replacing older Apple Smart Covers at Apple Stores for customers who ask."

http://apple.stackexchange.com/questions/4396...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Min har också kommit (till Schweiz).

Lite speciellt: hela förpackningen och allt textmaterial kallar den för iPad Air. Även den lilla "dataetiketten" på baksidan med Apples serienummer och så. Man får googla A1567 för att se att det verkligen är en 2:a.

iPad Air säljs ju fortfarande som vanligt.

Det är väl lite som MacBook Pro-lådorna och deras olika konfigurationer, men nog är det lättare att utröna att man fått rätt produkt genom att titta på utsidan där? Hur som helst: dags att konfigurera!

Fast på bilden på framsidan ser man ju att det är en Air 2. Eller hur menar du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-23 18:41
Ursprungligen av Edvinof:

okej, de saknade tydligen portkod till mitt hus... suck. Antingen sticker jag till Järfälla och får en guldkväll eller så väntar jag tills imorgon. Jag tror jag siktar in mig på en guldkväll

Kan man hämta upp där?

Yey, den ipad som jag beställde i onsdagsmorse är nu skickad och förväntas komma imorgon.
Känns som det aldrig har gått såhär fort från apple.

Jo, vad är skillnaden mellan Smart Cover för iPad Air och Air 2? Det nya har fått ett nytt artikelnummer så något skiljer säkert.

Ursprungligen av Mactastic:

Jo, vad är skillnaden mellan Smart Cover för iPad Air och Air 2? Det nya har fått ett nytt artikelnummer så något skiljer säkert.

iPad Air 2 är ju tunnare än den första.

Ursprungligen av Mactastic:

Jo, vad är skillnaden mellan Smart Cover för iPad Air och Air 2? Det nya har fått ett nytt artikelnummer så något skiljer säkert.

Jag gav dig lite knasig info som du säkert märkte. Läste att det gällde iPad Air 2, men det var såklart iPad 2 de menade Iaf, den nya iPad Air 2 är tunnare som redan har nämnts.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Jag gav dig lite knasig info som du säkert märkte. Läste att det gällde iPad Air 2, men det var såklart iPad 2 de menade Iaf, den nya iPad Air 2 är tunnare som redan har nämnts.

Japp. Grejjen är att enligt Macforum.se så passar iPad Air smart cover på Air 2 och det nya SC passar bägge modellerna enligt Apple. Jag är förvirrad.

Ursprungligen av Capeman:

Fast på bilden på framsidan ser man ju att det är en Air 2. Eller hur menar du?

Ja, man ser det på bilden om man tittar noga, men det är ju bara en profil... nästan obefintlig. Man skall vara rätt uppdaterad på förändringarna med borttagen låsknapp och känna till volymknapparnas utseende för att ta det på den bilden.

Jag skulle vilja säga att lekmän är chanslösa på lådan. En mycket liten delmängd kunder ser det på den profilen. Det är min spontana reaktion.

Tyckte mest att det var konstigt att ingen del av texten/etiketterna säger iPad Air 2. Det är ju så den heter när man tittar på hemsidan eller beställer den.

Är det någon som vet något om när den dyker upp hos andra återförsäljare än Apple själva? Jag kan inte hitta något datum nånstans.

Ursprungligen av Sperious:

Är det någon som vet något om när den dyker upp hos andra återförsäljare än Apple själva? Jag kan inte hitta något datum nånstans.

Några åf har redan ett antal ex, digital inn t.ex. kika på deras hemsida.
Annars verkar 4e november vara ett datum då flera får in.

Okej, tack för info!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-24 14:32

Fick min Ipad Mini 2 med 32GB idag. DHL leverade hem till dörr. skitkul med surfplatta. Just nu har jag hämtat Yamaha AV Controller appen så jag kan styra min hemmabioförstärkare. Funkar kanon!
Men är riktigt avis på er som beställt en IPad Air 2. Men ekonomin tillåter inte ett köp av Air 2 för tillfället. Men är riktigt nöjd med Mini 2 så länge. Kanske nästa år!

Bevaka tråden