Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 8.1 ute

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Borttaget:

Det du efterfrågar verkar stämma men beror på operatör

http://www.reddit.com/r/iphone/comments/2jv65...

Ursprungligen av theplague:

Ah tack, blir att kontakta Telia som får styra upp detta.

@Telia Kundservice Vad säger ni om att fixa denna inställning nu när möjligheten finns?

Senast redigerat 2018-07-23 10:47
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-23 18:39

Måste man ha sin mail adress också i bockad på "Skicka och ta emot meddelande" på datorn och telefonen för att kunna ta emot sms eller skicka sms via datorn? Har jag bara telefon nr i bockat så händer inget, har jag på datorn bockat i mailadress kan jag skicka textmeddelanden via datorn annars inte. Har alltid haft bara mitt telefonnr som i bockat för att kunna nå mig och aldrig mailadress.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-23 20:21
Ursprungligen av kievY:

Måste man ha sin mail adress också i bockad på "Skicka och ta emot meddelande" på datorn och telefonen för att kunna ta emot sms eller skicka sms via datorn? Har jag bara telefon nr i bockat så händer inget, har jag på datorn bockat i mailadress kan jag skicka textmeddelanden via datorn annars inte. Har alltid haft bara mitt telefonnr som i bockat för att kunna nå mig och aldrig mailadress.

Ja tydligen måste man det men vad spelar det för roll om man har sin mail ikryssad

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-23 20:48
Ursprungligen av lappen71:

Ja tydligen måste man det men vad spelar det för roll om man har sin mail ikryssad

hm, inte så mycket.. trodde att jag skulle få mail etc eller att istället för mitt nr så skulle min mail synas. Men ser att man kan välja att konversationen ska börja med mitt nr då är det lugnt

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-23 21:18
Ursprungligen av kievY:

hm, inte så mycket.. trodde att jag skulle få mail etc eller att istället för mitt nr så skulle min mail synas. Men ser att man kan välja att konversationen ska börja med mitt nr då är det lugnt

Vitsen med att ha sina mail ikryssad är att man kan få iMessage från avsändare som inte har ditt mobilnummer.
Bara för att man skickar ett iMessage genom mailadress så kommer det inte fram som ett mail utan det är fortfarande ett iMessage.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2014-10-23 21:36
Ursprungligen av lappen71:

Vitsen med att ha sina mail ikryssad är att man kan få iMessage från avsändare som inte har ditt mobilnummer.
Bara för att man skickar ett iMessage genom mailadress så kommer det inte fram som ett mail utan det är fortfarande ett iMessage.

Aha, fungerar nu efter jag kryssat i mailadress på telefonen och datorn att smsa från datorn. Tråkigt att jag inte sett att de skriver att det ska va i bockat för att fungera, utan hur man gör med kopplingen.
Tack i alla fall.

Bevaka tråden