Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Å, ä och ö-problem.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På vissa ställen på nätet dyker det upp problem för mig som svensk Macanvändare. Å, ä och ö hanteras felaktigt av vissa forum. Jag kör just nu med Safari och har ställt in Western (ISO Latin 1) i preferences.

Fråga: Ligger det egentliga felet hos mig och mina inställningar eller hos forumet?

Dessutom är det av intresse att veta vad problemet är och hur det ska lösas.

Tack på förhand/ John

Felet ligger troligen i forum-programvaran.

Du kan testa din läsare här (Överenstämmer bilden med vad din läsare visar, för mig funkar alla utom vissa IPA Extensions med Safari).

Har du något länk till ett exempel?

Det fungerar även för mig på denna testsida med vissa undantag. Hebreiska tecken verkar inte helt överenstämma men det gör inte mig något.

Tyvär har jag inget länkexempel då forumet är för mig något personligt som jag vill hålla privat.

Jag tackar för hjälpen. Det är alltså forumet som inte är korrekt inställt. Det verkar dessutom logiskt eftersom det fungerar fint på alla andra ställen jag besöker.

Citat:

Skrevs ursprungligen av John Stalberg
Hebreiska tecken verkar inte helt överenstämma men det gör inte mig något.

Jodå, han som har gjort sidan har inte tänkt på att man läser från höger till vänster bara.

Citat:

Jodå, han som har gjort sidan har inte tänkt på att man läser från höger till vänster bara.

Visst ja. Jag tänkte inte på att hebreiska utgår från höger. Jag är uppenbarligen inte ensam om detta misstag.

Jag har däremot samma problem med vissa IPA extensions som du nämner.

Jag har informerat ansvarig för forumet. Hoppas att det löser sig.

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden