Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av inloggning

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-10-23 12:28

Gäller program 10.4.11
När jag startar datorn så kommer en inloggningsruta upp. Hur får jag bort den.
Har varit inne i INSTÄLLNINGAR och pillat i Säkerhet, Filer och användare, men rutan dyker ändå upp trots omstarter.

Ursprungligen av torin:

Gäller program 10.4.11
När jag startar datorn så kommer en inloggningsruta upp. Hur får jag bort den.
Har varit inne i INSTÄLLNINGAR och pillat i Säkerhet, Filer och användare, men rutan dyker ändå upp trots omstarter.

Systeminställningar - användare och grupper - inloggning, där väljer du ditt konto för automatisk inloggning.
(en liten reservation: Jag tror det ser ut likadant i 10.4.11 som i systemet jag kör)

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-10-23 14:11
Ursprungligen av leni45:

Systeminställningar - användare och grupper - inloggning, där väljer du ditt konto för automatisk inloggning.
(en liten reservation: Jag tror det ser ut likadant i 10.4.11 som i systemet jag kör)

NÄ, FINNS INTE ANVÄNDARE OCH GRUPPER.

Ursprungligen av torin:

NÄ, FINNS INTE ANVÄNDARE OCH GRUPPER.

Konton.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-10-23 15:29
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Konton.

Visst, har varit inne där. Måste låsa upp mitt konto med lösenord. Hjälper ju inte. men sedan?

Det är inget konstig att du måste låsa upp med ditt lösenord. Väl där inne så ska du kunna aktivera/deaktivera automatisk inloggning.
Jag har tyvärr inte någon dator med 10.4 så kan inte ange exakta moment, titta gärna i hjälpen just där.

Google/Apple Support forums @ your service: https://discussions.apple.com/thread/3032276

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-10-26 12:13

Nu har jag hittat det. Tack för hjälp.

1
Bevaka tråden