Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidebar i iTunes

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-10-21 16:55

Är den borta för gott nu, iom. iTunes 12?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-21 17:20

Nej det är den inte.

Markera din Musik och sen Spellistor så dyker sidofältet upp.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-10-21 17:56
Ursprungligen av lappen71:

Nej det är den inte.

Markera din Musik och sen Spellistor så dyker sidofältet upp.

Okej, det kanske finns någon logik i denna förändring. Lite irriterande dock att fältet bara är tillgängligt i "musikläge" nu samt att det endast innehåller spellistorna, vilket skapar fler klick och försämrar överblicken.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-21 18:23

Jag tycker att valmöjlighet är bra. Vill man ha sidofältet kan man välja det,vill man inte så går det också.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-10-21 18:38
Ursprungligen av lappen71:

Jag tycker att valmöjlighet är bra. Vill man ha sidofältet kan man välja det,vill man inte så går det också.

Möjligheten att välja om man ville ha sidofältet eller ej fanns tidigare oxå. Jag ser nu att det faktiskt går att aktivera "Playlists" även i andra kategorier än musik, vilket är bra. Iom. att man har tagit bort en hel del innehåll i det här fältet tycker jag dock fortfarande att överskådligheten har blivit sämre... Vart hittar jag "Home Sharing" numera förresten?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-21 20:34
Ursprungligen av lensv:

Möjligheten att välja om man ville ha sidofältet eller ej fanns tidigare oxå. Jag ser nu att det faktiskt går att aktivera "Playlists" även i andra kategorier än musik, vilket är bra. Iom. att man har tagit bort en hel del innehåll i det här fältet tycker jag dock fortfarande att överskådligheten har blivit sämre... Vart hittar jag "Home Sharing" numera förresten?

Har inte använt det sen jag skaffade iTunes Match så det har jag ingen aning om

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-22 00:08

Klicka på Huset längst upp till vänster så ser du de andra enheterna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-10-22 08:36
Ursprungligen av kenjon:

Klicka på Huset längst upp till vänster så ser du de andra enheterna.

Hmm… Hittar ingen sådan symbol. Är det något som måste aktiveras? Skicka gärna en skärmdump som visar var den ska finnas och hur den ser ut.

Jag tycker ändå iTunes har blivit bra mycket sämre, jag fattar det inte längre (har använt spotify mycket flitigare i något år). Är det fel att fortfarande tycka iTunes 9 var bäst? Det jobbigaste är ju att Apple nollställer alla mina inställningar i vyerna med varje uppdatering. Kan någon vara snäll berätta hur man t.ex. ställer in så man ser stora album omslag överallt i 12an?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-22 09:40
Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Jag tycker ändå iTunes har blivit bra mycket sämre, jag fattar det inte längre (har använt spotify mycket flitigare i något år). Är det fel att fortfarande tycka iTunes 9 var bäst? Det jobbigaste är ju att Apple nollställer alla mina inställningar i vyerna med varje uppdatering. Kan någon vara snäll berätta hur man t.ex. ställer in så man ser stora album omslag överallt i 12an?

I varje vy så kan man individuellt ställa in om man vill se Album,låtar mm uppe i högra hörnet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-22 16:23
Ursprungligen av lensv:

Hmm… Hittar ingen sådan symbol. Är det något som måste aktiveras? Skicka gärna en skärmdump som visar var den ska finnas och hur den ser ut.

Har du slagit på Hemmadelning i Inställningarna?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-10-22 17:26
Ursprungligen av kenjon:

Har du slagit på Hemmadelning i Inställningarna?

Jepp, men "huset" finns inte hos mig

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-22 18:56

Har du en annan dator med iTunes Hemmadelning påslaget? På samma LAN?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-10-22 19:18
Ursprungligen av kenjon:

Har du en annan dator med iTunes Hemmadelning påslaget? På samma LAN?

Japp, men den kör fortfarande iTunes 11 (om det nu ska ha någon betydelse).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2014-10-22 19:20

Jag har heller inget hus

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-22 23:32

Har aktiverat Dela mitt bibliotek, och inte avaktiverat det under Föräldrakontroll (iTunes Inställningar)?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-22 23:51

Jag har heller inget "hus".

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-22 23:59

Konstigt, jag har det på alla mina datorer. Jag har också iTunes Match, men det borde inte spela någon roll...
Klickar jag på Huset ser jag de andra datorerna som har iTunes igång.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-23 00:32
Ursprungligen av kenjon:

Konstigt, jag har det på alla mina datorer. Jag har också iTunes Match, men det borde inte spela någon roll...
Klickar jag på Huset ser jag de andra datorerna som har iTunes igång.

Kanske krävs flera datorer med iTunes igång i samma nät för att den ska synas? Jag har bara en dator.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-23 00:45

Ja det gör det, det finns ju inget att visa under Huset annars.

1
Bevaka tråden