Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 6 låser sig helt

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Första gången jag skriver här på forumet. Jag har problem med min iPhone 6. Ca. en gång varannan dag kopplar Wifi ifrån, sedan låser sig telefonen helt och jag måste starta om den med hem+låsknapp. Efter det funkar den i ett par dagar igen. Är det någon som vet vad jag ska göra?
Med vänlig hälsning, Marcus

Du kan testa detta:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Se till att ta backup!

Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan testa detta:
http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

Se till att ta backup!

Jag har gjort allt på listan förutom att återställa utan backup, men tack ändå för det snabba svaret

Ursprungligen av Marremackan:

Jag har gjort allt på listan förutom att återställa utan backup, men tack ändå för det snabba svaret

Kan vara värt att även göra det.

Ursprungligen av Marremackan:

Hej!
Första gången jag skriver här på forumet. Jag har problem med min iPhone 6. Ca. en gång varannan dag kopplar Wifi ifrån, sedan låser sig telefonen helt och jag måste starta om den med hem+låsknapp. Efter det funkar den i ett par dagar igen. Är det någon som vet vad jag ska göra?
Med vänlig hälsning, Marcus

Är det en backup från en gammal telefon du lagt in i 6:an - kan ju problemet ligga där. En ren installation kan ju då hjälpa. Om inte skulle jag försöka få den utbytt - alt låta en Macstore titta på den - för ett eventuellt byte.

Jag installerade en backup från en iPhone 4s. Ska testa att återställa ikväll. Om inte det funkar blir det Apple store

Ursprungligen av Marremackan:

Jag installerade en backup från en iPhone 4s. Ska testa att återställa ikväll. Om inte det funkar blir det Apple store

Vad jag förstår så är det ingen höjdare att lägga in en kopia av en annan version av telefon. Alltså från en 4s till en 6:a eller liknande. Du bör helt klart installera 6:an som ny telefon och endast synka in det som finns i iCloud som kontakter, kalendrar etc. etc...

Ursprungligen av De3evil:

Vad jag förstår så är det ingen höjdare att lägga in en kopia av en annan version av telefon. Alltså från en 4s till en 6:a eller liknande. Du bör helt klart installera 6:an som ny telefon och endast synka in det som finns i iCloud som kontakter, kalendrar etc. etc...

Vad konstigt. Vad jag förstår ska det inte vara några som helst problem, eftersom det endast handlar om hur appar och inställningar är. Några system-filer flyttas väl inte. Vet att flickvännen som hade en 4a återställde från backup till hennes 5s utan problem.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-22 19:08

Jag har bytt iPhone varje år, och det funkar fint att "bara" läsa in backupen från en äldre version av iPhone.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-22 19:29

Fungerar fint att lägga in från äldre enhet.
Men som tidigare sagt, återställ helt. Sen ser du om det strular med en ren telefon. Gör det det fastän du nollställt helt så är problemet något du inte kan åtgärda själv. Lite uteslutningsmetodik sas.

Nu har jag återställt telefonen helt. Återkommer om problemet inte försvunnit. Jag ska lämna in den om det inte fungerar nu

Problemet är kvar och verkar nästan ha blivit bärre då jag tvingats att starta om telefonen 2ggr bara ikväll. Det blir till att lämna in den så snart som möjligt

Hallå igen!?
Jag lämnade in telefonen på service och fick tillbaka den igår. Installerade en backup från min gamla iPhone 4S och hittills har det fungerat utmärkt! Vilken nice telefon det är!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-04 22:02

Kanske var en 128GB du hade? Ska tydlig strula för vissa.

1
Bevaka tråden