Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svara i telefon med gester på MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon om det finns något program som gör att jag kan svara på telefonsamtal i min MacBook Pro genom gester?

Hur ofta ringer inte telefonen när man står och kladdar med mat i köket

eller finns det kanske ett sätt att svara i iPhone 6an utan att behöva trycka på någon knapp. Det får ju inte gå helt automatisk utan man måste kunna höra eller se vem som ringer innan man gör en gest eller kanske säger något för att svara.

Kanske går att göra med Automator i Macen?

Någon som vet?

Du menar att din Mac ska kunna se att du gör en gest som medför att den besvarar samtalet? Någon sådan funktion finns inte vad jag vet.

Detta skulle nog kräva kinect eller liknande, samt att den ska förstå att den ska besvara ett inkommande samtal.

Blåtandsheadset kanske kan vara något?

Ursprungligen av schröder:

Vet någon om det finns något program som gör att jag kan svara på telefonsamtal i min MacBook Pro genom gester?

Hur ofta ringer inte telefonen när man står och kladdar med mat i köket

eller finns det kanske ett sätt att svara i iPhone 6an utan att behöva trycka på någon knapp. Det får ju inte gå helt automatisk utan man måste kunna höra eller se vem som ringer innan man gör en gest eller kanske säger något för att svara.

Kanske går att göra med Automator i Macen?

Någon som vet?

Något i stil med detta..
http://9to5mac.com/2012/03/12/flutter-control...

Ursprungligen av schröder:

Synd bara att de blev uppköpta av google

1
Bevaka tråden