Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-24 18:59
Ursprungligen av primu[s]®:

TJOHO! Jag firar 10 år på forumet idag! Grattis till mig!

En månad till så är jag också där. 28/11.

Ursprungligen av Dalle:

En månad till så är jag också där. 28/11.

Du menar två månader.

Tio år på forumet den 31/10 för min del!

  • Medlem
  • 2014-09-24 19:11
Ursprungligen av Capeman:

Du menar två månader.

Oh doh! Givetvis!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2014-09-24 20:39
Ursprungligen av zinned:

Grattis!

Bara för det så var jag tvungen att kolla hur länge jag hade hängt runt och det visade sig att det är sex år på dagen imorgon

Registrerad 2003-10-12 för mig... snart 11 år.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-24 21:34

2001-05-23, 13 år 4 månader.

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2014-09-25 08:11

Har jag varit här 12 år??!? Jösses. Tur att jag inte åldrats nämnvärt åtminstone.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-25 13:58
Ursprungligen av reboot81:

Vill skaffa nytt mobilabb med en iPhone 6+. Upptäckte dock att jag satt på ett gammalt Telenor abb med 3mån uppsägningstid...
Det kortar man ner till 1mån genom att byta, alla deras abb idag har endast 1mån uppsägningstid.

Nähe, det gick inte. Kudos till Telenor som bytte tillbaka till mitt gamla abb med obegränsad surf!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-09-25 15:05
Ursprungligen av reboot81:

Nähe, det gick inte. Kudos till Telenor som bytte tillbaka till mitt gamla abb med obegränsad surf!

Wow, inte alls illa Det sägs ju aldrig vara möjligt, vilket mycket väl kan stämma då endast de aktuella abonnemangen finns upplagda i systemen.

Har äntligen fått hem nya Xperia Z3 från Sony. Hunnit testa den i 24 timmar och av allt att döma så är det en riktigt bra telefon. Just nu väldigt nöjd och stolt över det köpet.

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 10:22
Ursprungligen av maskh:

Har äntligen fått hem nya Xperia Z3 från Sony. Hunnit testa den i 24 timmar och av allt att döma så är det en riktigt bra telefon. Just nu väldigt nöjd och stolt över det köpet.

Gött! Klämde på en sådan igår och den kändes väldigt gedigen i alla fall. Och vattentäthet är ju inte att förakta!

Ursprungligen av vlc:

Gött! Klämde på en sådan igår och den kändes väldigt gedigen i alla fall. Och vattentäthet är ju inte att förakta!

Den är väldigt gedigen. Den är även fri från det annars berömda lagget som brukar kunna existera i större eller mindre utsträckning på androidenheter där tillverkarna kör sina egna UI. Batteritiden är dessutom riktigt underbar. Har haft den igång 16 timmar och har en aktiv skärmtid på nära 3 och en halv timme. Då återstår 54% av batteriet. Uppskattad batteritid kvar (enligt telefonens egna funktioner) är 23 timmar. Återstår att se hur väl det håller, men det ser ljust ut.

Angående vattentätheten så kom den till användning på direkten. En fågel sket på telefonen igår när jag var ute (pricksäker jävel). Drog på vattenkranen och spolade av telefonen när jag kom hem

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 10:41
Ursprungligen av maskh:

Den är väldigt gedigen. Den är även fri från det annars berömda lagget som brukar kunna existera i större eller mindre utsträckning på androidenheter där tillverkarna kör sina egna UI. Batteritiden är dessutom riktigt underbar. Har haft den igång 16 timmar och har en aktiv skärmtid på nära 3 och en halv timme. Då återstår 54% av batteriet. Uppskattad batteritid kvar (enligt telefonens egna funktioner) är 23 timmar. Återstår att se hur väl det håller, men det ser ljust ut.

Angående vattentätheten så kom den till användning på direkten. En fågel sket på telefonen igår när jag var ute (pricksäker jävel). Drog på vattenkranen och spolade av telefonen när jag kom hem

Har nyligen haft både Xperia Z och LG G2, det som drog ned betyget för dessa var dels LG'ns mjukvara som var riktigt kass, sedan throttlade båda telefonerna CPU på grund av värme efter några minuters spelande. Det resulterade i låg framerate. Tråkigt med tanke på att G2an hade en najsig SOC som var blixtsnabb när den var sval. Kolla gärna hur Z3 är på denna fronten. Det är för mig just nu en av de större anledningarna till att det blev en iPhone 6 istället för en droid

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-02 12:09
Ursprungligen av maskh:

Den är väldigt gedigen. Den är även fri från det annars berömda lagget som brukar kunna existera i större eller mindre utsträckning på androidenheter där tillverkarna kör sina egna UI. Batteritiden är dessutom riktigt underbar. Har haft den igång 16 timmar och har en aktiv skärmtid på nära 3 och en halv timme. Då återstår 54% av batteriet. Uppskattad batteritid kvar (enligt telefonens egna funktioner) är 23 timmar. Återstår att se hur väl det håller, men det ser ljust ut.

Angående vattentätheten så kom den till användning på direkten. En fågel sket på telefonen igår när jag var ute (pricksäker jävel). Drog på vattenkranen och spolade av telefonen när jag kom hem

Anställd av Apple

Ursprungligen av vlc:

Har nyligen haft både Xperia Z och LG G2, det som drog ned betyget för dessa var dels LG'ns mjukvara som var riktigt kass, sedan throttlade båda telefonerna CPU på grund av värme efter några minuters spelande. Det resulterade i låg framerate. Tråkigt med tanke på att G2an hade en najsig SOC som var blixtsnabb när den var sval. Kolla gärna hur Z3 är på denna fronten. Det är för mig just nu en av de större anledningarna till att det blev en iPhone 6 istället för en droid

När det gäller hur en telefon agerar vid spelande så är det inte något som bekymrar mig eftersom jag aldrig spelar på en telefon

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-10-02 22:11
Ursprungligen av maskh:

När det gäller hur en telefon agerar vid spelande så är det inte något som bekymrar mig eftersom jag aldrig spelar på en telefon

Du kan inte tänka dig att testa ändå? Jag spelar en hel del på telefonen nämligen så det är en dealbreaker om det ska börja bli kass framerate direkt... Men nu ska jag ju inte ha en Z3 men intressant är det ju!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-05 22:09

Malmö Fotbollförening, vår himmelsblå färg har återigen krönts av ärans lager!

Tre omgångar före allsvenskans slut står MFF som mästare med ointagliga 12 poängs försprång. Allt är precis så som det ska vara!

21 ligatitlar
18 SM-guld
14 Cup-guld
Finalist i Europacupen för Mästarlag
1:a i maratontabellen
1:a i allsvenskan hela säsongen 2014 från start till mål och totalt under hittills ca 1,5 år.
Spelar i Champions League

Kort och gott - sveriges genom tiderna mest framgångsrika fotbollförening och med det Mesta Mästarna!

Hoppas kunna posta i den här tråden om ett par timmar med anledning av att min 15" rMPB levererats. 2 veckor sen jag beställde den nu. Väntans tider! Nåväl, enligt mStore är den bekräftad för leverans idag.

Ursprungligen av pmarriott:

Hoppas kunna posta i den här tråden om ett par timmar med anledning av att min 15" rMPB levererats. 2 veckor sen jag beställde den nu. Väntans tider! Nåväl, enligt mStore är den bekräftad för leverans idag.

Samma sak för mig avseende min 6:a. Jag har varit först i kön i vår lokala butik sedan start (på sexorna) men eftersom Apple misshandlar småbutiker så har de fortfarande inte fått en enda ny telefon större än 16 GB... Men nu ska den vara på väg... (jo, vi har hört det förr...)

Så, då står min nya Preciousssssssss hemma och suger i sig Yosemite. Så snart den är klar med det så ska den få suga i sig innehållet i min gamla MBP över åskbult.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-06 16:40
Ursprungligen av maskh:

När det gäller hur en telefon agerar vid spelande så är det inte något som bekymrar mig eftersom jag aldrig spelar på en telefon

Har droidarna faktist soc numera? Ok jag har inte hängt me för droidar intresserar mig verkligen inte. Nu när A7, A8 har coprocessorer som M8 kan man kalla dem med rättar för soc då?

Ursprungligen av BlackSmp:

Samma sak för mig avseende min 6:a. Jag har varit först i kön i vår lokala butik sedan start (på sexorna) men eftersom Apple misshandlar småbutiker så har de fortfarande inte fått en enda ny telefon större än 16 GB... Men nu ska den vara på väg... (jo, vi har hört det förr...)

Jag blev sur istället. De var lovade 64 GB men när leveransen kom så innehöll den bara 16 GB... Nu ger jag upp och beställer via Apple istället. Det är inte att det tar tid som irriterar mig utan att butiken får olika besked hela tiden. "Den kommer" "Den kommer inte" "Den skickas i morgon..." "Ni fick bara 16 GB..:"

Om beskedet hade varit "Osäkert, vi vet inte" hade jag valt en annan lösning tidigare istället för att tro och hoppas...

Skickade in en spontan jobbansökan till en mataffär i närområdet idag. Ett par timmar senare ringde det i telefonen och jag bokades in på en intervju på måndag! Jag som nästan hade gett upp hoppet om ett jobb innan nyår har nu redan börjat dagdrömma om en anställning

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-10-20 17:21

Precis kommit hem efter att ha hämtat ut min nya 15" Macbook Pro retina. Fjärde Mac:en men den första som köpts ny. Lyckan är totalt!

Glad vet jag inte men åtminstone lättad över att ÄNTLIGEN lyckats komma till skott med att köpa en ny mobil. Från att ha haft en liten SE-mobil och en kort period ha haft en begagnad iPhone 4s vars batteri gav upp alltför snabbt har jag äntligen lagt en beställning på en rymdgrå iPhone 5s (32GB) på SMA.

  • Medlem
  • 2014-10-21 13:50
Ursprungligen av Mymac4ever:

har jag äntligen lagt en beställning på en rymdgrå iPhone 5s (32GB) på SMA.

SMA?

Ursprungligen av Dalle:

SMA?

Sweden Mobile

Nu är den här :). Blixtsnabb o kostnadsfri leverans. Måste vara rekord

...o som extra bonus: ligger en godispåse överst i paketet

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2014-10-23 10:35

Lyckades vinna 15600:- på att betta resultat i 11 Champions League matcher igår. FEMTONTUSEN!!!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-23 10:45
Ursprungligen av tomcat:

Lyckades vinna 15600:- på att betta resultat i 11 Champions League matcher igår. FEMTONTUSEN!!!

Grattis!

Synd att du antagligen hade ettan på Atletico, annars kanske MFF hade kunnat få med sig ett bättre resultat

Ursprungligen av Vassius:

Kan tillägga att det är min första analoga kamera (räknar inte de sunkiga point-and-shoot man hade som liten), så det blir en helt ny upplevelse för mig.

Ja om inte annat kommer du att märka att du får välja bilder med betydligt större omsorg och eftertanke när du har 24 eller 36 kort / rulle
kul köp, grattis den där kommer du att ha mycket skoj med!!

(och varför visade forumet ditt inlägg som det nyaste? när jag svarat kom det upp typ 55 sidor till *förvirrad )

Bevaka tråden