Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur byta fokus i dialogruta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lägger foton i en mapp som jag bearbetar i photoshop elements 9. När jag skall spara måste jag klicka i dialogrutan på icke förvalt alternativ, dvs att skriva över "replace" den gamla filen. Finns det möjlighet att göra detta med tangentbordskommando för att spara musarmen?

Systeminställningar->Tangentbord->Kortkommandon, klicka i Alla reglage under Tangentbordstjänster? Du flyttar fokus med tab och "klickar" med mellanslag.

Kringla + R kan ev funka också

Ursprungligen av suddgummi:

Systeminställningar->Tangentbord->Kortkommandon, klicka i Alla reglage under Tangentbordstjänster? Du flyttar fokus med tab och "klickar" med mellanslag.

Har provat att ställa in under tangentbordd enligt bild men inget händer vid tab

Ursprungligen av Mymac4ever:

Kringla + R kan ev funka också

Detta fungerade! Varm tack från musarmen!

Ursprungligen av cuben@mac99:

...men inget händer vid tab

Är du säker på att inget händer? Du kanske förväntar dig att färgen ska ändras helt, att den byter så att den andra knappen blir helt blå. Det blir den inte. När man trycker tab så får man bara en blå ram runt den knapp som för tillfället är vald. Sen trycker man mellanslag för att bekräfta valet.

Provade du att trycka Ctrl+F7 som det står i inställningen? Det slår av och på den här utökade tab-funktionaliteten.

Provade du en utloggning eller omstart, efter att du hade ändrat inställningen? Det ska ju inte behövas egentligen, men ibland så kan det hjälpa...

Testade igen med att trycka tab + mellanslag och då gick det vidare men jag såg ingen skillnad på knapparna- ingen tydlig blå rad eller dyligt. Svårt att veta var man är - men Ok om det bara är ett alternativ till det förvalda.

1
Bevaka tråden