Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa från Time Capsule

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag tänkte att jag skulle installera Yosemite på min 27" mid 2011 iMac. Jag har både Backblaze och en Time Capsule som jag använder som backup. Jag tänkte att jag skulle göra en ren ny installation där jag tar bort allt och lägger in det jag vill. För att snabba upp det hela lite så kopplade jag in min externa hårddisk för att föra över det jag vill ha sparat. Av någon anledning har den bara lyckats med att föra över 130 MB av 400 GB på cirka 10 minuter. 21 dagar ska jag behöva vänta på överföringen... Dom där jäkla WD med sitt inbyggda skit. :S

Min fråga är då: I Time Machine, kan jag välja mappar och grejer som jag vill ha tillbaka på datorn efter en nyinstallation? Låt oss säga att datorn är helt tom på innehåll. Kan jag gå in i Time Machine och säga att jag vill ha mappen Bilder, GoPro etc och sen tankas det över? Eller måste man återställa med allt som ligger i ens Time Machine?

Du kan ta specifika filer.

Apple har guiden: http://support.apple.com/kb/HT1427

Har installerat datorn på nytt men saken är den att när jag går in i Time Machine så ser jag alla tidigare backups men jag kan inte välja någon av dem. Så den sista jag gjorde för två timmar sen innan jag formaterade datorn kan jag se med klockslag...men bläddra bland dem kan jag inte. Jag kan inte heller använda flyttassistenten. När jag väljer var backupen ligger så säger den bara att där inte finns något trots att jag ser att 1.3 tb används på disken.

Någon som har tips?

Edit: Helt plötsligt så kommer jag åt filerna. Konstigt men bra! Då slipper jag gå den långa vägen via Backblaze!

Senast redigerat 2014-10-19 14:30
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-19 16:37

TimeMachine är väldigt seg. Den sparar ju inte alla filer varje gång du tar backup, utan oändrade filer sparas bara med ett "alias". Så när den ska leta upp den "riktiga" filen kan det ta ganska lång tid.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-19 16:44

Time machine har jag lagt ner helt nu. Totalt opålitlig som backup. Kör med CCC och det funkar alltid. Du kan ju dessutom boota upp från en backup gjord med CCC vilket Time Machine inte klarar av.

1
Bevaka tråden