Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flyttat iTunes-bibliotek blir mindre?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har flyttat mina iTunesmedia till en extern disk. Innan jag raderar på den interna blir jag lite konfunderad över att originalet var på 130GB och det jag flyttat blir 125GB. Det kopierade mediabiblioteket får den nya mappstrukturen med tex podcasts för sig, vilket inte den gamla hade. Därför är det lite svårt att kolla exakt var skillnaden uppstått, men det handlar om c:a 5 Gb. Jag har inte manuellt flyttad hela iTunes-mappen utan placerat om mappen inifrån programmets inställningar, då hänger ju inte biblioteksfiler och album mm med i flytten, men det handlar ju inte om såna mängder som 5GB. Kanske den också undviker kopior, också svårt att tro att det kan bli så mycket. Nån som har en teori på varför Mediamappen bantas? Kan jag lugnt slänga originalet? Vill ju inte behöva gå in och kolla att allt finns mapp för mapp helst...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-19 16:35

Det går nog inte att vara helt säker utan att kolla manuellt.
Det finns en del program som kan jämföra mappar, testa det.
Storleksskillnaden kan bero på om det är stor skillnad i totalstorlek på hårddiskarna. På en större hårddisk brukar blockstorleken bli större, vilket "slösar" med mer utrymme när inte filerna fyller upp det sista blocket helt och hållet.

1
Bevaka tråden