Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ESXi på Mac-plattformen, nu med svarta MacPro

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Äntligen dags att kunna köra på nya MacPro och på lite sikt fasa ut lösningar med Xserve (gamla) och Mac mini (små).

http://www.virtuallyghetto.com/2014/10/apple-...
http://blog.macsales.com/23397-owc-introduces...

#nyhetstips

Senast redigerat 2014-10-18 16:57

Nej va gör du

Nu får du en att överväga och ta upp virtualisering igen.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2014-10-18 16:52

Perfekt! Alltid velat ha en esxi server som inte har stöd för passthrough men har två grafikkort i sig. Stackars grafikkorten kommer få jobba väldigt hårt där i :|

<hint>Apple, ni borde sälja en Mac Pro utan dubbla grafikkort för dom som inte har någon nytta av dom!</hint>

Har tidigare kört ESXi, och kör fortfarande ESXi i produktion, men kör numera Debian+KVM+LibVirt hemma. Jag förstår faktiskt inte varför ESXi är så stort när KVM är så bra som det är. I mitt tycke är KVM bättre än ESXi, framförallt om man inte har vCenter-licens.

Vid tillfälle kommer jag på jobbet gå till KVM istället för ESXi.

Ursprungligen av hansfilipelo:

Har tidigare kört ESXi, och kör fortfarande ESXi i produktion, men kör numera Debian+KVM+LibVirt hemma. Jag förstår faktiskt inte varför ESXi är så stort när KVM är så bra som det är. I mitt tycke är KVM bättre än ESXi, framförallt om man inte har vCenter-licens.

Vid tillfälle kommer jag på jobbet gå till KVM istället för ESXi.

Kan du officiellt installera OSX i KVM?
Det är iaf min anledning.

Ursprungligen av Borttaget:

Kan du officiellt installera OSX i KVM?
Det är iaf min anledning.

Jo om man är beroende av OS X-gäster är såklart ESXi mer smidigt. Jag kör 100% Linux server side och har inte riktigt det problemet. Valid point

Senast redigerat 2018-07-23 10:44
Ursprungligen av Borttaget:

Kan du officiellt installera OSX i KVM?
Det är iaf min anledning.

Förresten - varför behöver du OS X-gäster?

Senast redigerat 2018-07-23 10:44
Ursprungligen av hansfilipelo:

Förresten - varför behöver du OS X-gäster?

OSX server. För att jag kan.

Jag har tre Mac mini i en vCenter-lösning. I denna miljö kör jag både Linux- och Windowsservrar, vilka med fördel (förmodligen) skulle kunna köras på annan hårdvara.

Men jag kör också OS X - både klient och server.

Det jag gör är att testa konfigurering och paketering innan den skall över till kunder. Det kan t.ex handla om att paketera för Munki (inklusive manifest med mera) och testa med 10.8 och 10.9 klienter och sedan flytta detta till kunden. Eller paketera om Flash för senare distribution med SCCM. Eller att testa om en viss anpassad profil (t.ex. med MCX-information) i OS X Server verkligen slår på klienter.

En uppsättning kan se ut som:

DC
CA
SQL
FILSERVER
SCCM (DP + MP)
OS X Server med DeployStudio, NetBoot m.m.
OS X 10.8 klient
OS X 10.9 klient

Kanske blir det bättre att flytta allt till en Mac Pro, men naturligtvis också dyrare. Kanske blir det bättre att flytta några hostar till annan hårdvara. Men just nu fungerar det finfint.

1
Bevaka tråden