Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari kraschar med Yosemite när jag dubbelklickar i sökfältet

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2014-10-17 22:47

Efter att jag installerat Yosemite så har jag problem med att Safari stängs ner om jag dubbelklickar i sökfältet. Någon som har samma problem eller en lösning?

  • Medlem
  • 2014-10-18 13:07
Ursprungligen av toox:

Efter att jag installerat Yosemite så har jag problem med att Safari stängs ner om jag dubbelklickar i sökfältet. Någon som har samma problem eller en lösning?

Kan vara något tillägg som krånglar. Har du några sådana så testa att avaktivera ett efter ett och kolla när det slutar att krascha.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2014-10-18 15:06
Ursprungligen av Ljung:

Kan vara något tillägg som krånglar. Har du några sådana så testa att avaktivera ett efter ett och kolla när det slutar att krascha.

Avinstallerade de två tilläggen som jag hade (adblocker och 1Password) och startade om datorn, men problemet kvarstår.

  • Medlem
  • 2014-10-18 15:46
Ursprungligen av toox:

Avinstallerade de två tilläggen som jag hade (adblocker och 1Password) och startade om datorn, men problemet kvarstår.

Konstigt. Jag har 1Password 4.2.4 och AdBlock 2.10.2 som tillägg i Safari och det funkar utan problem. Uppgraderade du till Yosemite eller gjorde du en ren nyinstallation? Om det förra så kanske en nyinstallation kan hjälpa (även om det förstås är surt och innebär en massa arbete).

Ursprungligen av toox:

Efter att jag installerat Yosemite så har jag problem med att Safari stängs ner om jag dubbelklickar i sökfältet. Någon som har samma problem eller en lösning?

En ren nyfikenhetsfråga - varför dubbelklickar du i sökfältet/adressfältet?

Ursprungligen av Capeman:

En ren nyfikenhetsfråga - varför dubbelklickar du i sökfältet/adressfältet?

Troligt för att markera text

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2014-10-18 17:06
Ursprungligen av Capeman:

En ren nyfikenhetsfråga - varför dubbelklickar du i sökfältet/adressfältet?

Som sagt för att markera text.

Märkte även att Safari stängs ner även när jag dubbelklickar på "ramen" eller vad det kallas. Dubbelklickar jag på ramen så blir fönstret mindre och om jag då gör det igen så kraschar Safari. Kan man göra en ominstallation av enbart Safari?

Fast det räcker ju att trycka en gång för att markera allt... Men det är klart, ska man markera bara ett ord... Tänkte inte på det.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2014-10-18 17:59
Ursprungligen av Capeman:

Fast det räcker ju att trycka en gång för att markera allt... Men det är klart, ska man markera bara ett ord... Tänkte inte på det.

Det går ju att markera genom att trycka och dra också så jag klarar mig absolut. Men jag kan inte sluta tänka på att det inte är som det skall, och det stör mig.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2014-11-10 20:53
Ursprungligen av toox:

Efter att jag installerat Yosemite så har jag problem med att Safari stängs ner om jag dubbelklickar i sökfältet. Någon som har samma problem eller en lösning?

Äntligen hittade jag vad det berodde på

Använde mig av ett program som heter BetterSnapTool och när jag stänger ner det så blir jag av med problemet.

1
Bevaka tråden