Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pixelmator kommer till IOS

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det populära redigeringsprogrammet Pixelmator kommer att släppas för Ipad inom kort. Apple lät företaget demonstrera appen under torsdagens presskonferens.

Läs hela artikeln här

Köpläge...

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-17 17:48

Varför skulle man vilja köpa ett bildredigeringsverktyg till en helt hjälplöst värdelös plattform som endast duger för surf och spela schack? På OS X är Pixelmator ett fantastiskt verktyg men på en platta? Nej tack.

Ursprungligen av onnyt:

Varför skulle man vilja köpa ett bildredigeringsverktyg till en helt hjälplöst värdelös plattform som endast duger för surf och spela schack? På OS X är Pixelmator ett fantastiskt verktyg men på en platta? Nej tack.

iPad är definitivt inte en värdelös plattform du så du bör nog vänta med att såga iOS Pixelmator innan du har provat.

Senast redigerat 2014-10-17 21:45
Ursprungligen av onnyt:

Varför skulle man vilja köpa ett bildredigeringsverktyg till en helt hjälplöst värdelös plattform som endast duger för surf och spela schack? På OS X är Pixelmator ett fantastiskt verktyg men på en platta? Nej tack.

Hoppsan...

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-10-17 22:03
Ursprungligen av onnyt:

Varför skulle man vilja köpa ett bildredigeringsverktyg till en helt hjälplöst värdelös plattform som endast duger för surf och spela schack? På OS X är Pixelmator ett fantastiskt verktyg men på en platta? Nej tack.

Jag använder Photoshop Touch och kladdar med penna på min iPad, det tycker jag blir hur bra som helst. Det kan knappast bli sämre med Pixelmator.

För att få mest nytta av Pixelmator på ett enklare sätt ska man ta sig tid och titta på alla tutorials-filmer. Många bra handledningar. Synd bara att Pixelmator inte finns på svenska.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-19 16:26
Ursprungligen av Giljan:

För att få mest nytta av Pixelmator på ett enklare sätt ska man ta sig tid och titta på alla tutorials-filmer. Många bra handledningar. Synd bara att Pixelmator inte finns på svenska.

Det borde vara förbjudet att översätta till svenska eller finska för den delen.

Om du börjar använda systemen på engelska och lär dig behärska det språket får du så mycket mer utav support, hjälp och idér och triks.

Bara så ni förstår, det är på den vägen jag lärde mig engelskan, och idag är det så gott som lika starkt som mitt modersmål. Faktum är att jag idag komunicerar mer på engelska än med mitt modersmål, och med det finns det enbart fördelar.

Senast redigerat 2014-10-20 13:06
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-19 16:58
Ursprungligen av juanito:

Det borde vara förbjudet att översätta till svenska eller finska för den delen.

Om du börjar använda systemen på engeska och lär dig behärska det språket får du så mycket mer utav support, hjälp och idér och triks.

Bara så ni förstår, det är på den vägen jag lärde mig engelskan, och idag är det så gott som lika starkt som mitt modersmål. Faktum är att jag idag komunicerar mer på engelska än med mitt modersmål, och med det finns det enbart fördelar.

Väldigt OT det här.

Kul det där med engelskan. Min son lärde sig rätt mycket engelska genom att läsa manualer till alla teknikprylar han köpte som liten. Radiostyrda bilar, helikoptrar mm.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-19 18:08
Ursprungligen av onnyt:

Väldigt OT det här.

Kul det där med engelskan. Min son lärde sig rätt mycket engelska genom att läsa manualer till alla teknikprylar han köpte som liten. Radiostyrda bilar, helikoptrar mm.

Visst, men min poäng är att man gör sig själv en björntjänst med att insistera på annat språk än engelskan.

Ursprungligen av juanito:

Visst, men min poäng är att man gör sig själv en björntjänst med att insistera på annat språk än engelskan.

Det är iofs OT men jag hävdar att det där är ett generellt uttalande som du inte har fog för.

Garfik/Bild på padda går finemang...om man inte jobbar med feta professionella projekt och filer på 50-200 MB. "Riktiga" reklamjobb m.m. måste man fortsättningsvis prodda på en Mac...men annat som t.ex. bara ska publiceras på webben (en hel del idag och det växer) ...ja, en padda är ett superkreativt verktyg som slår allt i den nischen.

Ursprungligen av juanito:

Det borde vara förbjudet att översätta till svenska eller finska för den delen.

Om du börjar använda systemen på engeska och lär dig behärska det språket får du så mycket mer utav support, hjälp och idér och triks.

Bara så ni förstår, det är på den vägen jag lärde mig engelskan, och idag är det så gott som lika starkt som mitt modersmål. Faktum är att jag idag kommunicerar mer på engelska än med mitt modersmål, och med det finns det enbart fördelar.

Jag redigerar inte bilder för att lära mig engelska.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-10-20 09:39
Ursprungligen av Giljan:

Jag redigerar inte bilder för att lära mig engelska.

Nej, självklart inte, nyttoverkan gäller i omvänd ordning.

1
Bevaka tråden