Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lync i Yosemite

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-17 23:43

Hej.
Sitter med ett problem med min Lync-klient på min MBP 13" mid 2010, OSX Yosemite.
Lync version 14.0.9 dvs den senaste vid dagens datum.
Startar Lync, klienten loggar på men jag kastas ut direkt igen.

Hittat en lösning på ett forum där man ändrar språk till Engelska i Systeminställningar --> Språk och Region.
Då funkar Lync, men ändrar jag tillbaka till Svenska som språk beter Lync på samma sätt igen med att man kastas ut så fort man loggat in.

Problemet är att jag gärna vill ha svenska på datorn.
Någon som stött på samma problem och kanske hittat en mer "robust" lösning på detta?
Eller kommer man få vänta på ny version från Microsoft?

Bekräftar att du har fullständigt rätt! Tyvärr funkar inte Lync med annat systemspråk än US English i 10.10 (inte ens UK English). Jag hade precis samma problem som du och har tvingats köra med din lösning. Även om den inte är bra (man vill ju gärna ha svenskt system), så tack för hjälpen!

Tills MS får ändan ur vagnen och fixar Lync för er så kan ni använda er av Language Switcher. Med hjälp av det programmet kan ni starta ett annat program på ett annat språk. Det kan behövas att ni högerklickar och väljer Öppna första gången, eftersom programmet inte är signerat. Sen ska det gå bra att öppna precis som vanligt.

  • Medlem
  • 2014-10-21 19:07
Ursprungligen av suddgummi:

Tills MS får ändan ur vagnen och fixar Lync för er så kan ni använda er av Language Switcher. Med hjälp av det programmet kan ni starta ett annat program på ett annat språk. Det kan behövas att ni högerklickar och väljer Öppna första gången, eftersom programmet inte är signerat. Sen ska det gå bra att öppna precis som vanligt.

Noen som har fått dette til å funke? Funket ikke for meg, jeg måtte tilbake til engelsk.

Fått "inside info": Microsoft regner med å ha en fix før nyttår. (!) Dette har vært kjent siden betaslipp i juni...

Senast redigerat 2014-10-21 19:19

Det finns en version 14.0.10 (141015).
Den fungerar dint men den sprids inte annu av MS. Jag har fått den av vår lokala ITsupport. Därför kan jag inte ge den till dig men den borde finnas att hitta ngn stans.

  • Medlem
  • 2014-10-30 09:27

Da har MS sluppet Lync for Mac 14.0.10, og den funker!

1
Bevaka tråden