Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är jag fast på iOS 7.0.4 ?

Tråden skapades och har fått 72 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Json_81:

Finns inte en androidtillverkare som ger uppdateringar så länge som Apple.

Skillnaden är att många av Android-tillverkarna inte har monopol på att leverera OS till sina telefoner. Användaren kan hör och häpna installera ett annat OS om de vill. Android, Ubuntu Touch, Sailfish OS; det finns flera alternativ att välja på.

Japp det var det meddelande jag fick, försökte nu.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-10-07 09:40
Ursprungligen av John A:

Skillnaden är att många av Android-tillverkarna inte har monopol på att leverera OS till sina telefoner. Användaren kan hör och häpna installera ett annat OS om de vill. Android, Ubuntu Touch, Sailfish OS; det finns flera alternativ att välja på.

Vad har att de inte har monopol saken att göra?
De flesta tillverkarna har låst sina telefoner för andra OS, och jag vet inte riktigt om buggiga hemmabyggen som kan köras om telefonen hackas gör att Apple stänger ute enheter när de är den tillverkaren som stödjer sina enheter längst.

Ursprungligen av forband:

Japp det var det meddelande jag fick, försökte nu.

Så nu sitter du med 5s som kör IOS8?

Ursprungligen av BlackSmp:

Så nu sitter du med 5s som kör IOS8?

Har två 5s nu, en som kör ios 8 och en som kör ios 7.1.2.
Försökte göra en ren installation av 7.1.2 genom att ladda hem ipsw filen, och köra alt+återställ i itunes för att få "enheten kan inte använda det begärda bygget" precis som lappen71 sa

Ursprungligen av Json_81:

Vad har att de inte har monopol saken att göra?
De flesta tillverkarna har låst sina telefoner för andra OS, och jag vet inte riktigt om buggiga hemmabyggen som kan köras om telefonen hackas gör att Apple stänger ute enheter när de är den tillverkaren som stödjer sina enheter längst.

Det är inga problem att man endast kan köra ios på iphone, problemet är att Apple inte tillåter dig ångra installation av nytt ios när du inser att den rullar mycket långsammare på din enhet eller att du bara vill göra det för att. Det är helt ok om det inte kommer några fler uppdateringar för äldre ios eller mer support, det behövs inte.
På det sättet blir man styrd åt att behöva köpa ny telefon för man gillar iphone.

Nu är iphone 5s med ios8 såld, kan man installera ios6 på iphone 5s med 7.1.2 ? ))) Nu jävlar......

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-07 13:50
Ursprungligen av forband:

Nu är iphone 5s med ios8 såld, kan man installera ios6 på iphone 5s med 7.1.2 ? ))) Nu jävlar......

Du ger dig visst inte... hur många gånger måste du få ett nej? Det går inte.

Tar det en gång till för säkerhet skull:

Det går inte.

Ursprungligen av Json_81:

Vad har att de inte har monopol saken att göra?

Slutar din vendor att leverera uppdateringar så kan du installera från någon annan, eller rentav byta OS helt. Jag har gamla Macar som modernt OS X inte supportar, de kör numera andra OS. Jag tycker det är praktiskt att även kunna göra det med min telefon, om jag vill.

Ursprungligen av John A:

Slutar din vendor att leverera uppdateringar så kan du installera från någon annan, eller rentav byta OS helt. Jag har gamla Macar som modernt OS X inte supportar, de kör numera andra OS. Jag tycker det är praktiskt att även kunna göra det med min telefon, om jag vill.

Förvänta dig inte något sådant på en telefon. Där är det ett undantag att kunna installera vad man vill.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-13 12:43
Ursprungligen av forband:

Nu är iphone 5s med ios8 såld, kan man installera ios6 på iphone 5s med 7.1.2 ? ))) Nu jävlar......

Har du testat att installera om den som kör iOS8 igen? I vår familj har vi flera 4s och de är varken segare eller drar mer batteri efter iOS8.
Testa med den helt ren, utan att installera några extra appar under en vecka. Det kan ju vara en app som drar ur batteriet, som inte är så bra anpassad för 4s och iOS8.

Ursprungligen av forband:

Nu är iphone 5s med ios8 såld, kan man installera ios6 på iphone 5s med 7.1.2 ? ))) Nu jävlar......

Varför är du så extremt rädd för iOS 8? En del har upplevt att det går lite långsammare och ger sämre batteritid. När jag körde betan och senare skarpa versionen på min 5S gick allt minst lika fort och batteritiden blev bättre. Alla märker inte samma skillnad. Det beror på hur man använder telefonen.

Och eftersom du inte verkar förstå när det sägs en gång säger även ja det. Nej, Du kan inte köra iOS 6 på den.

3 inlägg borttagna, §1.

Bevaka tråden