Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart avslöjas namnet på nästa Android‑version

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa version av Android kallas än så länge bara för L, men snart får vi veta vilken godsak som åsyftas. Google har gjort en video inför det kommande avslöjandet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-10-15 14:34

Lion så klart!
Samma företag som Kitkat (Nestle) och bara ett par versioner efter OS X Lion! (10.7)

Kom ihåg var ni hörde det först.

"Crap" är inget namn men det passar

Lollipop.

Nya Nexus-enheter.

http://google.com/nexus/6
http://google.com/nexus/9
http://google.com/nexus/player

Ursprungligen av Anderlind:

Lollipop.

Så de använder äntligen Motorola till något...
Intressant

Ursprungligen av BlackSmp:

Så de använder äntligen Motorola till något...
Intressant

Motorola Mobility ägs av Lenovo.

Ursprungligen av Anderlind:

Motorola Mobility ägs av Lenovo.

Just fan... Det glömde jag:)

  • Medlem
  • 2014-10-15 20:47
Ursprungligen av Mymac4ever:

"Crap" är inget namn men det passar

Lite väl snabb att döma ut Android Lollipop kanske. Med nya "Material Design" så lyfter man till en ny nivå av användarvänlighet.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 21:12

Android är fortfarande Android och inte iOS så det går bort alla dagar i veckan.

  • Medlem
  • 2014-10-15 21:15
Ursprungligen av lappen71:

Android är fortfarande Android och inte iOS så det går bort alla dagar i veckan.

Så är det för vissa men inte för andra

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-15 21:19
Ursprungligen av PaO:

Så är det för vissa men inte för andra

Förstår inte vitsen med ditt inlägg. Du har klargjort att du är en Androidfanboy som tar varje tillfälle att hylla skiten.
Så det finns ingen anledning att citera eller konfrontera dom som inte tycker om det.
Man kan undra vad du har för glädje att vistas på 99mac???

  • Medlem
  • 2014-10-15 21:26
Ursprungligen av lappen71:

Förstår inte vitsen med ditt inlägg. Du har klargjort att du är en Androidfanboy som tar varje tillfälle att hylla skiten.
Så det finns ingen anledning att citera eller konfrontera dom som inte tycker om det.
Man kan undra vad du har för glädje att vistas på 99mac???

Jag är först och främst allmänt teknik intresserad.
Jag tycker att både Apple och Samsung tillverkar fantastiska produkter.
Jag har bytt från Iphone 4S till Note 3
Jag har full förståelse för att många gillar IOS och Android eller till och med båda
Jag tycker om att diskutera

Du som anser att Apple är Guds gåva och Android är fullständigt värdelöst kanske skall rannsaka dig själv innan du svarar på inlägg

Ett inlägg borttaget, §1, läs våra trivselregler, tack.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-15 22:45

Nu är jag inte så värst insatt, har bara sett lite bilder på Android L - är det motsvarigheten till iOS7/8 vad gäller design? Avskalat och platt. Vad är det som är så stort med "L"?

Vilket som, ser fram emot att uppdatera min Galaxy Ace 3 med L!

  • Medlem
  • 2014-10-16 04:57
Ursprungligen av reboot81:

Nu är jag inte så värst insatt, har bara sett lite bilder på Android L - är det motsvarigheten till iOS7/8 vad gäller design? Avskalat och platt. Vad är det som är så stort med "L"?

Vilket som, ser fram emot att uppdatera min Galaxy Ace 3 med L!

Jag anser att IOS och Android aldrig stått närmare varandra än nu med 8 och Lollipop. Android har lånat saker från IOS som tex notiser på startskärmen medan IOS har lånat saker med tex widgets båda med egna tolkningar. Men grund filosofin är fortfarande olika. Android öppet och anpassningsbart och IOS fokus på användarvänlighet men med begränsningar. Det stora med Lollipop är Material Design som är Androids nya som skall genomsyra alla produkter

Ursprungligen av PaO:

Jag anser att IOS och Android aldrig stått närmare varandra än nu med 8 och Lollipop. Android har lånat saker från IOS som tex notiser på startskärmen medan IOS har lånat saker med tex widgets båda med egna tolkningar. Men grund filosofin är fortfarande olika. Android öppet och anpassningsbart och IOS fokus på användarvänlighet men med begränsningar. Det stora med Lollipop är Material Design som är Androids nya som skall genomsyra alla produkter

Man märker att de har olika roadmaps och fokuserar saker i olika ordning.

När det gäller grundfilosofin så ser jag det snarare som horisontellt (Google) vs vertikalt (Apple) mer än öppet vs stängt.

Däremot så får gärna någon ge en bra lektion i skillnaden mellan AOSP och Google Android? Jag är en aning förvirrad där.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 08:40
Ursprungligen av PaO:

Jag är först och främst allmänt teknik intresserad.
Jag tycker att både Apple och Samsung tillverkar fantastiska produkter.
Jag har bytt från Iphone 4S till Note 3
Jag har full förståelse för att många gillar IOS och Android eller till och med båda
Jag tycker om att diskutera

Du som anser att Apple är Guds gåva och Android är fullständigt värdelöst kanske skall rannsaka dig själv innan du svarar på inlägg

Jag har full respekt för att man ska få lov att köra den hårdvara/mjukvara som man anser passa sig själv, ingen vet bättre än du själv. Det känns ganska tramsigt med flamewars över dessa saker men en sak lever jag efter och undrar hur just du ställer dig till. Samsung är ju en tillverkare som bevisligen totalt saknar all form av ryggrad och förmåga att hitta på saker själv. Tycker du att man ska sponsra ett sådant företag genom att köpa dess produkter? Tycker inte du att man bör ta avstånd från sådant?

  • Medlem
  • 2014-10-16 19:29
Ursprungligen av zinned:

Jag har full respekt för att man ska få lov att köra den hårdvara/mjukvara som man anser passa sig själv, ingen vet bättre än du själv. Det känns ganska tramsigt med flamewars över dessa saker men en sak lever jag efter och undrar hur just du ställer dig till. Samsung är ju en tillverkare som bevisligen totalt saknar all form av ryggrad och förmåga att hitta på saker själv. Tycker du att man ska sponsra ett sådant företag genom att köpa dess produkter? Tycker inte du att man bör ta avstånd från sådant?

Menar du patentstriderna?

För Samsung är unika på många sätt enligt mig. Både mjukvaru och hårdvarumässigt. Dessutom tillverkar de komponenter till flera andra märken. Ett axplock av unika saker som Samsung Mobile tagit fram. Fram till Iphone 5 så var dessutom Samsung en av Apples största leverantörer.

- Exynos processor
- S - view cover
- S-pen
- Splitscreen
- Air command
- Phablet konceptet
- Tab S skärm
- Note 4 Edge
- Gear S
- Youm display
- Gear VR

Så du får gärna precisera din undran över att Samsung bara kopiera

  • Medlem
  • 2014-10-16 20:28
Ursprungligen av BlackSmp:

Man märker att de har olika roadmaps och fokuserar saker i olika ordning.

När det gäller grundfilosofin så ser jag det snarare som horisontellt (Google) vs vertikalt (Apple) mer än öppet vs stängt.

Däremot så får gärna någon ge en bra lektion i skillnaden mellan AOSP och Google Android? Jag är en aning förvirrad där.

Andy Rubin grundar Android Inc 2003 (Han hade tidigare jobbat på Apple)
2005 köper Google Android
Open Handset Alliance en sammanslutning av idag 84 företag ledd av Google vidareutveckla Android och släpper första versionen 2007
Android Open Source Project (AOSP) ledd av Google ansvarar för utvecklingen av Android. AOSP är de som utvecklar och Android är operativsystemet.

Ytterst intressant av Google projekt är Ara. Ett system för modul baserad mobiltelefon där man kan byta ut hårdvara för olika konfiguration själv. Tango med 3D mappning är med ett intressant projekt som Google har initierat. Sedan finns även Loon där Google vill försöka ge stora områden i världen mobiltäckning

1
Bevaka tråden