Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppesittarkväll med 99mac

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .

UPPDATERAD. På torsdag kväll den 16 oktober klockan 19:00 svensk tid är det dags för nästa Apple-evenemang, och 99mac finns givetvis på plats för att guida er genom kvällen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2014-10-14 09:45

Spännande, hoppas verkligen det händer något med ATV.

Nu har jag uppdaterat artikeln med länkarna till våra för- och eftersnack som kommer att direktsändas i vår Youtube-kanal. Glöm inte att ni också kan använda kommentarerna här och/eller chatta via IRC och Mumble från nu och så länge efter eventet som ni orkar. Hur kommer ni att försöka se eventet?

Har också lagt in en poll där jag undrar vad ni ser fram emot mest, vad önskar ni att Apple lanserar?

Må direktsändningsgudarna vara med både Apple och oss ikväll!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 14:05

Och nu gick AppleStore ner...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-16 14:07
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Nu har jag uppdaterat artikeln med länkarna till våra för- och eftersnack som kommer att direktsändas i vår Youtube-kanal. Glöm inte att ni också kan använda kommentarerna här och/eller chatta via IRC och Mumble från nu och så länge efter eventet som ni orkar. Hur kommer ni att försöka se eventet?

Har också lagt in en poll där jag undrar vad ni ser fram emot mest, vad önskar ni att Apple lanserar?

Må direktsändningsgudarna vara med både Apple och oss ikväll!

En ny Macbook Air hade ju suttit fint men det dröjer nog till våren 2015 tyvärr
Ny Apple tv vore ju nice.
iPads har hittills inte varit min melodi men min dotter blir nog glad om det blir lite mer bling bling där

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 14:08

Jag får Permission denied på Mumble. Försöker jag en Self-Register säger den Missing certificate.
Jag har aldrig kört Mumble förut. In på servern går OK, jag ser alla "kanalerna", men kan inte ansluta till AppleEvent - Uppesittarkväll.

Ursprungligen av kenjon:

Jag får Permission denied på Mumble. Försöker jag en Self-Register säger den Missing certificate.
Jag har aldrig kört Mumble förut. In på servern går OK, jag ser alla "kanalerna", men kan inte ansluta till AppleEvent - Uppesittarkväll.

Ojoj, vi ska kika på vad som kan vara fel!

Ursprungligen av kenjon:

Jag får Permission denied på Mumble. Försöker jag en Self-Register säger den Missing certificate.
Jag har aldrig kört Mumble förut. In på servern går OK, jag ser alla "kanalerna", men kan inte ansluta till AppleEvent - Uppesittarkväll.

Märkligt. Jag provade precis, och kommer in. Jag valde "automatiskt" på alla inställningarna, inklusive certifikat.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 14:53

Väljer jag bara Apple-Event.... direkt efter Connect får jag Permission denied.
Klickar jag högst upp till höger dyker en meny upp, där försöker jag göra Self-Register.
Var ska jag välja automatisk?
Alltså iOSappen.

Edit: funkar på OSX dock.

Senast redigerat 2014-10-16 15:04
Ursprungligen av kenjon:

Väljer jag bara Apple-Event.... direkt efter Connect får jag Permission denied.
Klickar jag högst upp till höger dyker en meny upp, där försöker jag göra Self-Register.
Var ska jag välja automatisk?
Alltså iOSappen.

Edit: funkar på OSX dock.

Bra att det funkar i OS X, enda stället som vi provat på, nybörjare på det här med Mumble. Kan ladda ned appen och testa också.

  • Resident DJ ?
  • Stockholm
  • 2014-10-16 18:32
Ursprungligen av kenjon:

Väljer jag bara Apple-Event.... direkt efter Connect får jag Permission denied.
Klickar jag högst upp till höger dyker en meny upp, där försöker jag göra Self-Register.
Var ska jag välja automatisk?
Alltså iOSappen.

Edit: funkar på OSX dock.

Jag tror certifikatet binds med ditt användarnamn på Mumble. Har du samma användarnamn i iOS-versionen så är certifikatet redan taget till din dator. Kör olika namn eller tanka över certifikatet så borde det funka

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-10-16 18:38

Enda produkten jag skulle vara intresserad av att köpa i dagsläget är eventuellt en Apple TV. Har idag en medialösning med Raspberry Pi som jag kan tänka mig att byta ut mot en Apple-produkt.

Dator, telefon och tablet som jag äger idag kommer att följa med mig i flertalet år framöver.

Får inget ljud från youtube?

Ursprungligen av Fettgegga:

Får inget ljud från youtube?

Har ljud här, men det är helt ur synk med bild nu iallafall.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-10-16 18:49
Ursprungligen av Fettgegga:

Får inget ljud från youtube?

Prova:
https://www.youtube.com/watch?v=KfTpnAk_Spg

Ja det där var ju spännande. Youtube är inte vår vän idag. Hoppas det lirar bättre efteråt. Sorry vänner!

  • Medlem
  • 2014-10-16 19:05

Streamen funkar fint på ATV.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-16 19:18

Missade första 11 min. Vad har jag missat?

Funkar fint i safari här!

Ursprungligen av kladda:

Missade första 11 min. Vad har jag missat?

Inte ett skvatt. Bara repetition...

Tycker iPad air 2 guld ser bättre ut än iPhone 6+ guldvariant.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-16 20:12

Min iMac 27" i7 är fem år och nu ser det ut att bli ett byte.

  • Medlem
  • 2014-10-16 20:12

Tjusigt med iMac Retina. Men kommer det verkligen en Thunderbolt Display med 5K? Klarar Thunderbolt 2 av att skyffla dessa enorma mängder data, eller blir det bara för iMac?

Blev iPad Air 2 lättare också?

Riktigt tråkigt att det inte blev någon Retina Thunderbolt display, lär väl komma inom ett år.

"way too long" för vad? Mac Mini gick ju så fort att när min hostattack var över så försvann den ur bild! Var är min ATV? Känner mig sviken!

Ursprungligen av koffas:

Riktigt tråkigt att det inte blev någon Retina Thunderbolt display, lär väl komma inom ett år.

Jag hoppas fortfarande på en tyst uppdatering.

Ursprungligen av primu[s]®:

"way too long" för vad? Mac Mini gick ju så fort att när min hostattack var över så försvann den ur bild! Var är min ATV? Känner mig sviken!

Det har stått klart ganska länge att det här eventet INTE skulle handla om Apple TV. Jag satte en liten peng på det i en annan tråd men ingen vågade sätta emot. Om man verkligen hoppades på en ny Apple TV så lurade man sig själv.

Nu är det bara att vänta på att Yosemite släpps i App Store då.

Mac Mini blev just ett självklart köp. Får prioritera den före iPhone 6.

Ursprungligen av Capeman:

Det har stått klart ganska länge att det här eventet INTE skulle handla om Apple TV. Jag satte en liten peng på det i en annan tråd men ingen vågade sätta emot. Om man verkligen hoppades på en ny Apple TV så lurade man sig själv.

Men VAD var det som var "way to long" då?

Bevaka tråden