Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 6 och 6 Plus, två veckor senare

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har redaktionsmedlemmarna använt Apples nya mobiltelefoner dygnet runt i drygt två veckor och summerar här allt det där som man inte får veta av testerna i testlabbet.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-10-15 22:57

Så Ida. Den självklara frågan blir ju då.
Vilken kommer du att köpa nu när testtelefonerna lämnas tillbaka? (Antar att du inte köpt någon egen iPhone 6 än?)

Tack för artiklarna om iPhone 6. Det har varit intressant att följa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 08:35
Citat:

...och mobilanslutning som fungerar på svenska så kallade 4G-nät.

Nix, inte för Telia...inte för närvarande iaf. De har stora problem i sitt nät mot många användares olika iPhone-modeller som gör att den tappar nät helt och hållet till sist, en process som också drainar batteriet helt.

Ursprungligen av Dalle:

Så Ida. Den självklara frågan blir ju då.
Vilken kommer du att köpa nu när testtelefonerna lämnas tillbaka? (Antar att du inte köpt någon egen iPhone 6 än?)

Tack för artiklarna om iPhone 6. Det har varit intressant att följa.

Det blir en 6:a, har redan beställt en. Tror den storleken är mest praktisk i längden. Men kanske kommer jag sakna skärmutrymmet när jag ska byta ner mig... Får se

Ursprungligen av zinned:

Nix, inte för Telia...inte för närvarande iaf. De har stora problem i sitt nät mot många användares olika iPhone-modeller som gör att den tappar nät helt och hållet till sist, en process som också drainar batteriet helt.

Det är Telia jag använder, och det fungerar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 09:11
Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är Telia jag använder, och det fungerar.

Det är Telia som @zinned @Jojjemannens @airborne @the_eagle @kenjon använder och det är problem.

Ursprungligen av zinned:

Det är Telia som @zinned @Jojjemannens @airborne @the_eagle @kenjon använder och det är problem.

Det är säkert många som har problem, men jag har lyckligtvis inte märkt av det under testperioden, och inte nu heller.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 09:18
Ursprungligen av jakobnilsson:

Det är säkert många som har problem, men jag har lyckligtvis inte märkt av det under testperioden, och inte nu heller.

Tur för dig

Ursprungligen av zinned:

Tur för dig

Ja jag verkar ha kommit billigt undan, har hört flera som har bekymmer :-/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 10:05

Det kan vara geografiskt betingat, olika subreleaser av mjukvara/hårdvara i systemet...

Ursprungligen av zinned:

Nix, inte för Telia...inte för närvarande iaf. De har stora problem i sitt nät mot många användares olika iPhone-modeller som gör att den tappar nät helt och hållet till sist, en process som också drainar batteriet helt.

Jag tror att det inte bara är iphone som drabbats. Min grabb har en Nexus 5 och gav upp Telias 4G eftersom han hela tiden tappade förbindelsen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 10:27

Det är ju intressant, vet Telia om det?

Någon som vet om dubbeltouch'ningen på hemknappen, som "sänker" skärmens överkant, även funkar med 5s? Jag ska köpa en 5s men har märkt när jag kännt på dessa att jag har lite svårt att nå överkanten

Ursprungligen av Mymac4ever:

Någon som vet om dubbeltouch'ningen på hemknappen, som "sänker" skärmens överkant, även funkar med 5s? Jag ska köpa en 5s men har märkt när jag kännt på dessa att jag har lite svårt att nå överkanten

Det ska bara fungera med iPhone 6 och 6+, har testat med min mammas 5s och det fungerar inte.

Yay, idag kom en uppdatering till Facebook så att tangentbordet inte längre är enormt på 6 Plus. Sakta med säkert uppdateras de appar jag använder mest...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 13:29
Ursprungligen av kenjon:

Det kan vara geografiskt betingat, olika subreleaser av mjukvara/hårdvara i systemet...

Nej, flera av de här på 99mac som upplever det bor i helt skilda städer.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror att det inte bara är iphone som drabbats. Min grabb har en Nexus 5 och gav upp Telias 4G eftersom han hela tiden tappade förbindelsen.

Hur artar sig problemet för honom, på exakt samma sätt? Först tappar data, sedan tickar täckningen ner och till sist "no service"?

Ursprungligen av zinned:

Nej, flera av de här på 99mac som upplever det bor i helt skilda städer.

Hur artar sig problemet för honom, på exakt samma sätt? Först tappar data, sedan tickar täckningen ner och till sist "no service"?

Ungefär som så... Fast det som vi har sett (jag på min 5s och han på sin Nexus5) är bara vi helt plötsligt står med "no service" och det är omöjligt att få tillbaka täckningen utan en omstart av telefonen.

Det är mycket troligt att vi tappar täckning allt eftersom men vi har aldrig noterat det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 13:46
Ursprungligen av zinned:

Nej, flera av de här på 99mac som upplever det bor i helt skilda städer.

Jag menar förstås inte att det bara sker på en plats, utan vissa "utvalda" platser. De uppdaterar inte alla regioner/baser/växlar i hela landet under samma minut, så de kanske har lite olika versioner av programvaran på olika platser i landet, under en viss tid, innan allt är uppdaterat. Men det är det bara Telia som vet. Intressant att det inte bara drabbar iOS.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 14:31
Ursprungligen av kenjon:

Intressant att det inte bara drabbar iOS.

Det är det ju inte, det beskrevs ju här tidigare idag.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-16 14:46
Ursprungligen av zinned:

Det är det ju inte, det beskrevs ju här tidigare idag.

Det var det inlägget jag tyckte var intressant. Puh...
Det var ju en Nexus.

Ursprungligen av BlackSmp:

Ungefär som så... Fast det som vi har sett (jag på min 5s och han på sin Nexus5) är bara vi helt plötsligt står med "no service" och det är omöjligt att få tillbaka täckningen utan en omstart av telefonen.

Det är mycket troligt att vi tappar täckning allt eftersom men vi har aldrig noterat det.

Jag har en 4 och den har funkat utmärkt tills för ungefär en månad sedan då den började tappa nät och också tappa internet (3G/4G). Har inte startat om mer än en gång och det är som att problemet kommer och går’. Min slutsats är att det är uppgradering av nätet som är boven. Har Telia via halebop. Hade för ungefär två år sedan en liknande erfarenhet med Telenor där telefonen tappade nät, men då nästan alltid på vissa klockslag, kl 7-9 och klockan 16-18. Då drog jag slutsatsen att den inte dimensionerat nätet för när det används som mest [dvs när folk ringer under pendlingen till jobbet och då de frågar om det blir köttbullar middag]. Detta med Telia händer alla tider på dygnet. Har också provat med min gamla 3a som mest gör tjänst som ‘ipod’ numera. Same same.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-16 17:17
Ursprungligen av kenjon:

Det var det inlägget jag tyckte var intressant. Puh...
Det var ju en Nexus.

Ah, my bad. Jag läste det som "intressant att det bara drabbar iOS." istället för "intressant att det inte bara drabbar iOS."

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-16 17:37

På min förra lur, en 5S, räckte det att toggla flygplansläget för att få täckning igen.

Ursprungligen av mattiL:

På min förra lur, en 5S, räckte det att toggla flygplansläget för att få täckning igen.

Det var nämligen det som jag tyckte var så konstigt. Det hjälpte inte med att toggla flygplansläget på min 5s. När detta inträffade så var det bara en total omstart som hjälpte

Nu är det dock länge sedan som jag sett fenomenet.

1
Bevaka tråden