Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook hänger sig vid start

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett problem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Igår bytte jag plats på min SSD då jag har haft två hårddiskar i tidigare. Satte tillbaka hårddisken där den satt från början och nu vill inte min mac starta upp. Den fastnar halvvägs och kommer inte vidare, kör betaversionen av Yosemite så vet inte om det kan påverka något.

Tacksam för svar! Tack på förhand!

Vad har du för dator? Iom att problemet dök upp efter att du fifflade på med diskbyte så kan det vara så att du har förstört något. Kan du boota från din andra hårddisk?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Vad har du för dator? Iom att problemet dök upp efter att du fifflade på med diskbyte så kan det vara så att du har förstört något. Kan du boota från din andra hårddisk?

Hej! Tack för svaret!
Jag har en macbook pro mid 2009. Den andra hårddisken är trasig så jag skulle sätta tillbaka cd-romen och flyttade då på hårddisken. Jag har PartedMagic på en cd om det kan hjälpa? Eller så kan jag sätta hårddisken i en hårddiskkabinett och hälsa på någon kompis med mac. Ska jag söka fel på disken eller vad ska jag göra när jag kommer åt disken?

Du kan ju alltid testa att formatera om disken med skivverktyg för att sedan installera om OSX. Tycker dock inte att det ska behövas då, som jag förstår dig, så har du endast flyttat på den.

1
Bevaka tråden