Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Mail i osx, ljudfiler.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan inte lyssna på ljudfiler som skickas till min mail på datorn. Fungerar bra att lyssna på dem i min iphone.
Hur får man detta att fungera. Ljudfilen är bara ett ?
Bifogar en skärmdump

Vilket filformat är det på ljudfilen?
Vilken mail-klient pratar vi om? Är det Mail.app, eller någon form av webbmail, eller något annat?
Vilken version av OS X har du?

det är vanlig mp3 fil. det är osx mail 7.3 . ingen webbmail eller web app. Osx 10.9.5

det konstiga är ett de fungerar på kollegans dator. Han kör samma system. Verkar vara en inställning / filter som spärrar mig. Finns det inte någonstans man kan ställa in att alla bifogade filer får komma igenom

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-15 01:38

Enklast är nog en combo-uppdatering.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-15 01:53

Kan du spara filen och spela upp den i iTunes/QuickTime/VLC?

Ursprungligen av kenjon:

Enklast är nog en combo-uppdatering.

Tips:
Var mer utförlig. Det är många som inte har en aning om vad en combo-uppdatering är. Så man kan ju beskriva lite mer om hur den eventuellt skulle kunna vara till hjälp.

Jag brukar formulera mig ungefär så här:
Man kan prova att installera den senaste systemuppdateringen en gång till, gärna combo-versionen av den uppdateringen. Om man har tur så kan det "städa upp" lite i systemet, och ersätta någon systemfil som är skadad.

Jag kritiserar alltså inte tipset i sig. Det är ett bra tips, och värt att prova. Det var den torftiga formuleringen jag hängde upp mig på.

Men i det här fallet tror jag mer på:
- en inställning i mail-klienten, som gör att bilagorna inte laddas ner
- eller kanske en mail-leverantör som stoppar stora bilagor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-15 09:12

som reboot säger, spara ner filen och välj att spela upp den i något program (iTunes/QT/VLC) och se om det fungerar.
Om ja, högerklicka då på filen, välj visa info och hitta öppna med. Välj programmet du nyss testade med (där det fungerade) och klicka sedan ändra alla.

Hoppas det hjälper!

1
Bevaka tråden