Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trasig dator - musik från iPhone?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2014-10-11 11:48

Jag spillde vatten på min MacBook air, så inför att skicka den till diagnos, så har jag lyckats få igång den för att kopiera det viktigaste. Men sen har jag ca 50GB musik, varav det mesta finns på min iPhone, kan jag ladda ner musiken till en eventuell ny dator? Eller försvinner musiken då?

Mao, kan jag använda iphonen som "säkerhetskopia"?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-11 11:51
Ursprungligen av jac:

Jag spillde vatten på min dator, så inför att skicka den till diagnos, så har jag lyckats få igång den för att kopiera det viktigaste. Men sen har jag ca 50GB musik, varav det mesta finns på min iPhone, kan jag ladda ner musiken till en eventuell ny dator? Eller försvinner musiken då?

Mao, kan jag använda iphonen som "säkerhetskopia"?

Nej du kan inte använda en ny dator med nytt iTunes för att föra över musiken.
Men det går att lösa med tredjeparts appar som jag har dålig koll på.

Har du fått igång den så rekommenderar jag att du använder Carbon Copy Cloner eller motsvarande för att kopiera hela disken. Alt ta dig en backup med TimeMachine. Backup ska du använda dig av ändå!

  • Medlem
  • 2014-10-11 11:54
Ursprungligen av lappen71:

Nej du kan inte använda en ny dator med nytt iTunes för att föra över musiken.
Men det går att lösa med tredjeparts appar som jag har dålig koll på.

Attans, det var det jag misstänkte... Jag tror inte att jag har batteri till 2 timmars överföring så jag ska undersöka de apparna.

Edit: här hittade jag en bra guide som jag kommer att följa: https://discussions.apple.com/docs/DOC-3991

1
Bevaka tråden