Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple direktsänder nästa veckas event

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

UPPDATERAD. Apple kommer att direktsända nästa veckans event. Videströmmen drar igång klockan 19.00 svensk tid.

Läs hela artikeln här

Då hoppas vi att kvaliteten på videoströmmen blir betydligt bättre än vid iPhone 6-presentationen.

Det totalkvaddade ju förra gången...kanske dom vill testa om en ny lösning funkar...en som rensat bort felaktigheterna från förra streamen. Troligtvis får dom allt gratis också av dom som falerade förra gången (prodbolag, CDN, etc, vem det nu var) - eller så är dom helt kickade till yttre rymden och nya partners ska hårdtestas :-).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-10 12:31

Det var väl snarare deras eget fel att det totalt failade förra gången. Det var väl ett script på siten som orsakade det, det inte bara autouppdaterade siten utan även streamen.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-10 13:08

Way too long. Ja, sedan det hände något med TV. Kan man hoppas på något där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-10 13:25

TV och Desktop Retina.

Det finns en omfattande diskussion om detta bland kodare...och man kan nog säga att orsaken ännu är döljd i dunkel...bara Apple och inblandade vet. Teorin om scriptet som klämde in twitts på sajt-sidan har sågats av tunga sajt-programmerare, streamgurus och nätverkswizards (varför pajade det i en ATV då? t.ex.). Ju mera jag läst (har professionellt intresse i detta), ju mera osäker blir jag på orsaken till katastrofen

Ursprungligen av zinned:

Det var väl snarare deras eget fel att det totalt failade förra gången. Det var väl ett script på siten som orsakade det, det inte bara autouppdaterade siten utan även streamen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-10 16:57

Retina (HD) på MBA har saknats lååång tid..

Undra om det är samma kvalitet som sist. Aldrig tidigare haft så stora problem med en stream förut som jag hade då. Dn hoppade fram och tillbaka i appen precis hela tiden. Nån kanske har en lösninh på det?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-11 16:30
Ursprungligen av JoMaLu:

Undra om det är samma kvalitet som sist. Aldrig tidigare haft så stora problem med en stream förut som jag hade då. Dn hoppade fram och tillbaka i appen precis hela tiden. Nån kanske har en lösninh på det?

Ursprungligen av zinned:

Det var väl snarare deras eget fel att det totalt failade förra gången. Det var väl ett script på siten som orsakade det, det inte bara autouppdaterade siten utan även streamen.

Jag hoppas på en ATV.

1
Bevaka tråden