Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stänga av SSL på inkommande Mail

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Kan någon tala om för mej hur jag stänger av SSL på inkommande mail (apple mail)

jag skall ha port 143 SSL av men kan inte hitta någon stans i inställningarna för detta

Jag använder os x 10.9.5 och kan inget om terminal

Med vänlig hälsning,
Göran

Senast redigerat 2014-10-09 21:23

Du hittar inte inställningen här?:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-09 21:26

Hos mig går jag till Mail- Inställningar-Konton och fliken Avancerat för att hitta den inställningen.

Ursprungligen av Gnulia:

Hos mig går jag till Mail- Inställningar-Konton och fliken Avancerat för att hitta den inställningen.

Exakt som bilden ovan visar...

Hej

Jo den inställningen vet jag om, men mitt problem är server inkommande, den kommer jag inte åt jag kan bra se att ssl är på

Får man fråga varför du vill stänga av SSL? SSL ska normalt användas då det skyddar datatrafiken mot avlyssning och man in the middle-attacker. Det kan vara att du försöker lösa ett annat problem som det finns en bättre lösning på.

Ursprungligen av Göran A:

Hej

Jo den inställningen vet jag om, men mitt problem är server inkommande, den kommer jag inte åt jag kan bra se att ssl är på

Inkommande väljer du enligt ovan bild.
Bort med bocken så försvinner ssl. Om det inte ändras till rätt port så gör du det själv i fältet.

Hej

Att SSL inte skall vara på beror på att Webb hotellet sa att SSL skall vara avstängd.

Ja att SSl försvinner beror på att den stänger ner utgående men INTE inkommande så därför min fråga

Ursprungligen av Göran A:

Hej

Att SSL inte skall vara på beror på att Webb hotellet sa att SSL skall vara avstängd.

Ja att SSl försvinner beror på att den stänger ner utgående men INTE inkommande så därför min fråga

Jag har fixat problemet i stället imap så avvänder jag POP där kan man ställa in SSL men inte på Imap

Tack för hjälp

Göran

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-13 19:06

Bilden ovan visar på inkommande. Utgående ligger under SMTP-inställningarna.

1
Bevaka tråden