Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritiden på Iphone 6 Plus imponerar

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac har kört Apples nya mobiltelefoner genom en serie tester för att se vad de går för. Nu är alla batteritesterna klara och Iphone 6 Plus imponerar.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2014-10-07 22:17

Min 6+ passerar i detta nu 2 dagar i vänteläge och 11 timmars användande. Mest samtal och surf. Och då har jag ändå 24% kvar på batteriet. Grymt bra om ni frågar mig.

Ursprungligen av Dalle:

Min 6+ passerar i detta nu 2 dagar i vänteläge och 11 timmars användande. Mest samtal och surf. Och då har jag ändå 24% kvar på batteriet. Grymt bra om ni frågar mig.

Jag har också en Iphone 6 Plus som imponerar när det kommer till batteritid! Just nu är det 3% kvar, men då har jag använt den i 12 tim 31 min samt att den har varit i vänteläge 2 dagar och 8 timmar! Bra uppsving för mig då jag hade Iphone 4 som vara knappt en dag, och som dog när det va 6% kvar av batteriet.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-10-08 15:25
Ursprungligen av Dalle:

Min 6+ passerar i detta nu 2 dagar i vänteläge och 11 timmars användande. Mest samtal och surf. Och då har jag ändå 24% kvar på batteriet. Grymt bra om ni frågar mig.

Jag hade 25% kvar, när jag satte min på laddning. Då hade jag 10h användning och 3 dagars vänteläge. Få samtal, surf, youtube och lite spelande. Skönt att få lite längre tid än en dag mellan laddningarna

Jag har i nuläget en användning på 4h 45 min (FB, Spel och Surf), vänteläge på 2 dagar 15h = 55% kvar

Har varje kväll 20% eller mindre och laddar den som vanligt varje natt.

Ursprungligen av regalboss:

Jag har också en Iphone 6 Plus som imponerar när det kommer till batteritid! Just nu är det 3% kvar, men då har jag använt den i 12 tim 31 min samt att den har varit i vänteläge 2 dagar och 8 timmar! Bra uppsving för mig då jag hade Iphone 4 som vara knappt en dag, och som dog när det va 6% kvar av batteriet.

Om din telefon dör innan den nått 1% så måste du kalibrera om batteriet. Det gör du genom att ladda telefonen till 100% sedan använda den till dess att den dör utan att koppla in den till någon strömkälla. När den slocknat så kopplar du in den och laddar till 100% igen i ett svep utan avbrott. Efter det vet "Batteriet" när det är fullt och tomt och du kommer att kunna köra med 1% i någon halv timme-timme.
Har vart med någon gång att man fått göra om proceduren två gånger, och fick även göra om detta i samband med uppgradring till iOS8

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-09 21:40

Tycker ni verkligen att det är så imponerande? Detta tycker jag är minimum av vad man skall kräva av en smartphone.

Ursprungligen av onnyt:

Tycker ni verkligen att det är så imponerande? Detta tycker jag är minimum av vad man skall kräva av en smartphone.

Om man haft en tidigare version av iPhone och jämför med den så är det kanske imponerande. Annars håller jag med dig.

  • Medlem
  • 2014-10-10 05:52
Ursprungligen av nicke30:

Om din telefon dör innan den nått 1% så måste du kalibrera om batteriet. Det gör du genom att ladda telefonen till 100% sedan använda den till dess att den dör utan att koppla in den till någon strömkälla. När den slocknat så kopplar du in den och laddar till 100% igen i ett svep utan avbrott. Efter det vet "Batteriet" när det är fullt och tomt och du kommer att kunna köra med 1% i någon halv timme-timme.
Har vart med någon gång att man fått göra om proceduren två gånger, och fick även göra om detta i samband med uppgradring till iOS8

Behöver man verkligen göra detta nuförtiden?
Förr när man köpte en ny telefon så behövde man ladda den fullt men de senaste telefoner jag köpt har batteriet varit laddat till viss del i förpackningen.

Eller är jag ute och cyklar

  • Medlem
  • 2014-10-10 05:53

Apple har lyckats med att få en imponerande batteri tid i 6 plus är däremot besviken på 6 :an

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-10 06:54
Ursprungligen av PaO:

Apple har lyckats med att få en imponerande batteri tid i 6 plus är däremot besviken på 6 :an

Jag frågade min dotter om hur batteritiden var på iPhone 6. "Sådär" tyckte hon och tillade "ungefär som min iPhone 4s".

Ursprungligen av PaO:

Behöver man verkligen göra detta nuförtiden?
Förr när man köpte en ny telefon så behövde man ladda den fullt men de senaste telefoner jag köpt har batteriet varit laddat till viss del i förpackningen.

Eller är jag ute och cyklar

Nja helt ute och cyklar är du nog inte, och batterierna var nog laddade även tidigare, men nya batterier är inte lika känsliga som de var förut, men att motionera batteriet någon gång i månaden är nog inte dumt, Jag gör det ca en gång i veckan.
Och om du aldrig laddar en full cykel, dvs laddar till 100%, använd till den stänger av och laddar fullt igen så kommer aldrig telefonen att kunna läsa av när batteriet är tomt, och telefonen kan stänga av med 5-10% på mätaren när batteriet börjat tappa effekt.

man skall även komma ihåg att ett helt nytt batteri inte är det allra bästa heller, batteriet är som bäst efter det har laddats till 100% ett antal gånger.

En annan sak man kan tänka på är att inte koppla bort sin telefon från laddaren direkt den nått 100% om man inte behöver förståss. Apple har nämligen en väldigt bra "batteri-motionerings-funktion" i sina mobiler som underhåller batteriet efter det laddats till fullt.
Därför kan man ibland känna att telefonen fastnar på 100% någon timme efter man plockat bort den från laddaren, medan nästan gång faller den ner på 99% kanske till och med innan du plockat bort laddaren.

  • Medlem
  • 2014-10-10 09:51
Ursprungligen av nicke30:

Nja helt ute och cyklar är du nog inte, och batterierna var nog laddade även tidigare, men nya batterier är inte lika känsliga som de var förut, men att motionera batteriet någon gång i månaden är nog inte dumt, Jag gör det ca en gång i veckan.
Och om du aldrig laddar en full cykel, dvs laddar till 100%, använd till den stänger av och laddar fullt igen så kommer aldrig telefonen att kunna läsa av när batteriet är tomt, och telefonen kan stänga av med 5-10% på mätaren när batteriet börjat tappa effekt.

Tack för info då har jag lärt mig något nytt idag

Senast redigerat 2014-10-10 10:11
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-10 12:29

Imponerade, det tycker jag inte är riktigt rätt ordval för batteriet i iPhone 6+. Att den klarar mycket längre tid på varje laddning är ju givet då den har ett mycket kraftfullare batteri, med sina ca 3000 mAh är det ju nästan dubbelt så stort som i iPhone 6.

Klart godkänd batteritid, precis som i iPhone 6/iPhone 5s/iPhone 5/iPhone 4s etc etc. Inte imponerade men klart godkänd.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-10-10 13:46
Ursprungligen av zinned:

Imponerade, det tycker jag inte är riktigt rätt ordval för batteriet i iPhone 6+. Att den klarar mycket längre tid på varje laddning är ju givet då den har ett mycket kraftfullare batteri, med sina ca 3000 mAh är det ju nästan dubbelt så stort som i iPhone 6.

Klart godkänd batteritid, precis som i iPhone 6/iPhone 5s/iPhone 5/iPhone 4s etc etc. Inte imponerade men klart godkänd.

Nu är ju inte min iPhone 5 ny längre, men med den så klarade jag mig en dag. Laddade jag inte den på natten, så var den död, eller nästan död på morgonen. Jag har inte ändrat mitt användande och även om iP 6+ har större batteri, så har den även fler pixlar att driva.

Jag tänkte köra batteriet i botten och har nu 14% kvar. Nu har jag: Vänteläge: 4 dagar, 13h. Användning 8h, 24m. Jag är riktigt nöjd oavsett.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-28 08:34

Har haft en en splitter ny iPhone 6 plus en vecka nu men batteriet klarar bara ca ett dygn. Jag har stängt av en hel del för att få längre batteritid. Bla push och bakgrundsuppdatering. Dags att reklamera tro?

  • Medlem
  • International user
  • 2015-06-28 09:39
Ursprungligen av onnyt:

Har haft en en splitter ny iPhone 6 plus en vecka nu men batteriet klarar bara ca ett dygn. Jag har stängt av en hel del för att få längre batteritid. Bla push och bakgrundsuppdatering. Dags att reklamera tro?

Klicka dig fram till problem med batteriet på https://getsupport.apple.com/GetproductgroupL... så kommer du få köra ett test och sedan prata med någon som ser om det mår bra eller ej

  • Medlem
  • 2015-06-28 17:27
Ursprungligen av onnyt:

Har haft en en splitter ny iPhone 6 plus en vecka nu men batteriet klarar bara ca ett dygn. Jag har stängt av en hel del för att få längre batteritid. Bla push och bakgrundsuppdatering. Dags att reklamera tro?

Prova att nollställa alla inställningar.

Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ alla inställningar

Inga data raderas, men du måste göra om samtliga inställningar efteråt. Detta har fungerat för mig när jag hade liknande batteritid på min 6 plus.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-29 05:58
Ursprungligen av zappee:

Klicka dig fram till problem med batteriet på https://getsupport.apple.com/GetproductgroupL... så kommer du få köra ett test och sedan prata med någon som ser om det mår bra eller ej

Konstigt! Jag kommer ingen vart på den länken. Sidan bara snurrar för mig. Har försökt både igår och idag med flera olika webbläsare.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-29 05:59
Ursprungligen av Dalle:

Prova att nollställa alla inställningar.

Inställningar -> Allmänt -> Nollställ -> Nollställ alla inställningar

Inga data raderas, men du måste göra om samtliga inställningar efteråt. Detta har fungerat för mig när jag hade liknande batteritid på min 6 plus.

Tack. Skall testa.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-29 12:23

Nollställde inställningarna och laddade upp den fullt. Efter fyra timmar är den nere på 85%.

Har använt lite Viber och Facebook app samt stängt av push och bakgrundsuppdateringar för nästan allt: Dragit ner skärmbelysning till ca 25%. Har nästan full mottagning på 3G och WiFi. Har en amerikansk polare som bor i samma område som jag och han laddar sin iPhone 6 plus tre gånger i veckan. Får nog bli service på den i alla fall

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-29 12:32

Jag laddade ner ett OS X-program som heter iBackupBot, det kan i samarbete med iTunes lista massor med info om din IOS-enhet, såväl som hantera kontakter, meddelanden mm.

Du kan se detaljerad batteriinformation där, design capacity mm.

Jag har dock bara testat det lite mot min iPad ännu.

Ursprungligen av onnyt:

Nollställde inställningarna och laddade upp den fullt. Efter fyra timmar är den nere på 85%.

Har använt lite Viber och Facebook app samt stängt av push och bakgrundsuppdateringar för nästan allt: Dragit ner skärmbelysning till ca 25%. Har nästan full mottagning på 3G och WiFi. Har en amerikansk polare som bor i samma område som jag och han laddar sin iPhone 6 plus tre gånger i veckan. Får nog bli service på den i alla fall

En vild gissning är att det kan vara fel på SIM-kortet också.
Har upplevt när jag varit utomlands att beroende på vilken operatör jag använt har batteritiden varierat.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-29 16:37

Det kommer ju en uppdatering i morgon. Tänkte tanka ner med iTunes så jag får en ren installation. Hoppas att det hjälper.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-29 16:40
Ursprungligen av Megolon:

En vild gissning är att det kan vara fel på SIM-kortet också.
Har upplevt när jag varit utomlands att beroende på vilken operatör jag använt har batteritiden varierat.

Kan ligga något i det. Hade fruktansvärt dålig batteritid på en iPhone 5 där SIM-kortet satt i innan. Beställer nog ett nytt för säkerhets skull.

1
Bevaka tråden