Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safirglas till Iphone-skärmar

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-10 20:46
Ursprungligen av lappen71:

Jag säger inte att det är mjukvaran utan det kan vara det. Sen är det skillnad mellan hur glaset är uppbyggt mellan iPhone 4 och 5:an så det spelar säkert roll.

Kan vara ? Hur är glasen uppbyggda då på iPhone 4 kontra iphone 5 ??

Nu är du ute och cyklar igen lappen håll dig till skidorna

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-10 20:51
Ursprungligen av cubeis:

Kan vara ? Hur är glasen uppbyggda då på iPhone 4 kontra iphone 5 ??

Nu är du ute och cyklar igen lappen håll dig till skidorna

Om inte du kan diskutera utan att håna så sluta att diskutera.

Citat:

The iPhone 5 configurations have a 4" (diagonal) widescreen multi-touch IPS LED-backlit 1136x640 native resolution (326 ppi) "Retina" display, which has "integrated touch technology" so the pixels themselves act as a touch-sensitive digitizer. The iPhone 4 and iPhone 4S models likewise have a multi-touch IPS LED-backlit "Retina" display, and it likewise is 326 ppi, but the display is only 3.5" 960x640, so it's shorter but the same width. The iPhone 4 and iPhone 4S have a separate touch sensitive digitizer, which is one reason they are thicker.

Undrar vem det är som är ute och cyklar egentligen.
http://www.everymac.com/systems/apple/iphone/...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-11 10:51
Ursprungligen av lappen71:

Om inte du kan diskutera utan att håna så sluta att diskutera.

Undrar vem det är som är ute och cyklar egentligen.
http://www.everymac.com/systems/apple/iphone/...

Sorry lappen inte meningen att göra dig ledsen trodde du hade lite skinn på näsan, men det var den stora kontrast spridningen mellan att du ena sidan hävdade att det var mjukvaran iOS som påverkade touch känslan och sedan plötsligt bytte ben och började prata glas Då blir det lite små snurrigt.

Har du bestämt dig för glas spåret nu då ?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-11 12:50
Ursprungligen av cubeis:

Sorry lappen inte meningen att göra dig ledsen trodde du hade lite skinn på näsan, men det var den stora kontrast spridningen mellan att du ena sidan hävdade att det var mjukvaran iOS som påverkade touch känslan och sedan plötsligt bytte ben och började prata glas Då blir det lite små snurrigt.

Har du bestämt dig för glas spåret nu då ?

Nog har jag skinn på näsan allt men jag tar inte vilken skit som helst och speciellt inte från personer som vägrar att svara på frågor och kommer med befängda påståenden.

Citat:

beror till stor del på iOS

Citat:

Eftersom det är skillnad på glaset mellan modellerna kan man dra slutsatsen att den spelar också in.

Citat:

Jag säger inte att det är mjukvaran utan det kan vara det.

Du ska nog ta och läsa vad jag skriver och inte skumma igenom.
Så ta och verkligen LÄS den länk jag postade så fattar du att det är skillnad på uppgyggnaden av skärmen mellan iPhone 4/4S och iPhone 5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-07 22:00

Tufft att vara leverantör åt Apple. Är det något Tim Cook kan så...
http://www.bloombergview.com/articles/2014-10...

Spekulation:
Dom kunde inte leverera - dom blåste Apple och garanterade att dom skulle fixa något som dom inte alls var säkra på att kunna fixa...dom tog en rövare och det sprack. Ledningen lider troligtvis av osund optimism eller så var dom bara fruktansvärt skraja att missa ett gyllene tillfälle till expansion, marknadsandelar och långsiktig profit.
Detta är inte ovanligt (kolla in statliga/kommunalaupphandlingar i Sverige t.ex.) och när det spricker - även om det visar sig att kalkylerna var riggade - så brukar man harva på eller göra en ny deal som inte förintar loosern...men detta är Apple; känner dom sig blåsta så slår dom tillbaka stenhårt - allt är personligt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-09 00:04

Jag har köpt lite aktier när den var nere ca 0.80, lyckades pricka in ganska lågt. Nu får vi se om de var en dålig eller bra affär.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-09 00:31
Ursprungligen av acke:

Jag har köpt lite aktier när den var nere ca 0.80, lyckades pricka in ganska lågt. Nu får vi se om de var en dålig eller bra affär.

Säkert en bra affär på lite sikt med kommande produkt släpp i oktober och kommande fsg prognoser för iPhone 6 . Dock lite oroligt i världsläget nu så det påverkar börserna och trycker tillbaka indexen troligtvis hela detta året ut. Tänker på (Ebola, spända läget i Ryssland och dess ekonomi samt IS och deras härjningar). Men men vi ska inte måla fan på väggen Apple och dess aktiekurs har väl rusat på och trotsat värre saker än detta förut

Ursprungligen av Giljan:

Hoppas då att det blir en tyckkänsligare skärm. Min 5:a kräver hårdare tryck än min gamla 4:a. Det gillar jag inte. Ibland får jag sitta och picka flera gånger för att den ska reagera. Hände aldrig med min gamla 4:a.

Svarar mig själv: Min nya 6:a har en mycket bättre känslighet för tryck på skärmen. Nu är det mer som min 4:a var. Tack för det Apple!

Bevaka tråden