Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar evenemang 16 oktober

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple har skickat ut inbjudningar till ett evenemang den 16 oktober, i enlighet med tidigare uppgifter. Uppdaterade Ipad-modeller, nya Mac-datorer och OS X Yosemite kan visas upp.

Läs hela artikeln här

Vad tror ni om en Mac mini med OS X Server med omgående leverans?
Behöver en nu!

Way too long syftar givetvis på att de nya iphonemodellerna är alldeles för långa och att man därför släpper en 3:e variant i samma format som 5s, med i övrigt dubbel prestanda som de andra 6:orna och 4 ggr så lång batteritid. Till halva priset.

Ursprungligen av pmarriott:

Way too long syftar givetvis på att de nya iphonemodellerna är alldeles för långa och att man därför släpper en 3:e variant i samma format som 5s, med i övrigt dubbel prestanda som de andra 6:orna och 4 ggr så lång batteritid. Till halva priset.

Känns mest troligt att Mac Mini är på väg + Apple TV + iPads givetvis.

Apple TV är nog den hetaste kandidaten med 945 dagar sedan senaste release.

Photos då? Har det med Yosemite att göra? Har betan, men Photos är inte där. Eftersom dom stekt Aperture så bör dom snabbt släppa nya Photos så att man kan avgöra om man ska hoppa på det eller om det inte håller måttet och bör köpa Adobe Lightroom.

..."way too long..."...tja, det har nog inte med iPad att göra, även om nya sådana presenteras såklart...kanske en ny Mini och skärm också, men det har nog inte med det att göra heller då dessa produkter inte förtjänar klassisk obskyr huvudfslogan (som ju numera är Apple-kultur) då de inte är huvudrollsinnehavare i Apples stall.
OM det handlar om ATV så handlar det om appar i ATV och någon smart tjänstelösning och faceTime etc...och en lösning för IPTV som dom sytt ihop...denna lösning är dock i början egentligen bara intressant för USA där dom lyckats få alla stora VOD och alla stora broadcasters att haka på. Det ska då bli kul att se hur burken är designad...man tycker ju att den inte kan bli snyggare/coolare än dagens ATV :-D, men ny design blir det...även om enda anledningen är att signalera att detta är NYA Apple TV. Någon TV med skärm blir det givetvis inte - så korkade är dom ju inte

Photos kommer 2015, inte med lanseringen av Yosemite.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-08 23:33

Önsketänkande kanske, men av illustrationen att döma, vågar man hoppas på tryckkänslig skärm med wacompenna på nästa iPad?

Nu kommer taktila skärmar!! That's it! Apple har länge drömt om detta nästa steg för att höja användarupplevelsen och koppla ihop människan och maskinen. Att använda fingrar och röst var första steget i denna datarevolution no. 2 som kom med iPhone och iPad - nu kommer respons från maskinen i form av påverkan av nervsystemet i våra fingrar - elektrostatiskt skulle jag tro.
Det handlar om taktila skärmar! Först på iPad...och sedan på iPhone 6S (hösten 2015). Det är typ sådana här paradigmer Apple alltid är först med :-D.

Senast redigerat 2014-10-09 07:59

Jag sätter en tia på att det INTE handlar om Apple TV.

  • Medlem
  • 2014-10-09 00:39

En ny Mini med den nya broadwell-processorn!

Thunderboltskärm 4K... Fast det skulle Apple aldrig annonsera med den slogan... Skärmarna har ju alltid hamnat i skuggan...
Eller så är det ihopsamlat. Apple Tv, Mini och Thunderboltskärm...

  • Medlem
  • Umeå
  • 2014-10-09 08:15

Jag gissar på enbart mjukvara. OSX, iOS, Pages, Numbers, Keynote, iMovie, Garageband och en förhandstitt på Photos.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-09 13:14

Jag kan bekräfta ny iPad Air men ny design.
Leverantörer har redan början skicka ut uppdaterade produkter baserade på de nya måtten, och då är det inte kinesiska skaltillverkare utan b.la Sandströms och Logitech.

Hoppas på en ny Thunderbolt Display!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2014-10-11 18:10

En ny mus med med touch-id för att slippa lösenorden till 1Password vore något! Dock har jag aldrig använt någon av Apples möss hittills p.g.a. grymt obekväma/oergonomiska.

Ursprungligen av joakimo:

En ny mus med med touch-id för att slippa lösenorden till 1Password vore något! Dock har jag aldrig använt någon av Apples möss hittills p.g.a. grymt obekväma/oergonomiska.

Magic Mouse har jag alltid haft problem att högerklicka med..

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-13 07:03

Tror, och hoppas på en ny Mini och Apple TV. Steve sa innan han dog att dom knäckt problemet med TV, kanske lösningen är färdig nu?

Ursprungligen av joakimo:

En ny mus med med touch-id för att slippa lösenorden till 1Password vore något! Dock har jag aldrig använt någon av Apples möss hittills p.g.a. grymt obekväma/oergonomiska.

Har alltid använt Apples möss. Hatar dessa höghus till möss där handen ligger som en klo över dom. Vill kunna precisionsstyra musen med bara två fingrar utan att behöva röra hela handen/armen, vilket är väldigt oergonomiskt.
Nu har jag Magic Trackpad för surfning och Magic Mouse för arbete.

Bästa styrredskapet har dock varit Apple Bus Mouse II.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-13 11:06
Ursprungligen av joakimo:

En ny mus med med touch-id för att slippa lösenorden till 1Password vore något! Dock har jag aldrig använt någon av Apples möss hittills p.g.a. grymt obekväma/oergonomiska.

Det där borde kunna lösas med "handoff" eller så. När OS X behöver ett lösenord så burrar din Apple Watch (eller iPhone med Touch ID) till och du trycker på OK för att validera och sedan är du inloggad...
iOS8 känner ju numera av om de är i närheten av din OS X...

Är det inte så att Apple Watch är autentiserad så länge du bär den. Tar du av dig den måste du autentisera dig igen då du sätter på den? Därmed borde den kunna sköta autentisering på din OS X -maskin utan lösenord.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-13 11:13
Ursprungligen av joakimo:

Dock har jag aldrig använt någon av Apples möss hittills p.g.a. grymt obekväma/oergonomiska.

En ny mouse-app till Apple Watch!
Du rör handflatan på bordet utan fysisk mus. Apple Watch känner av dina rörelser. Och känner av stötarna som uppstår då du klickar med fingret i bordet. Släpper du din osynliga mus och lyfter handen känns det av och muspilen stannar.

Nä nu måste jag sluta vara kreativ och jobba lite istället...

1
Bevaka tråden