Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem responsetid i Safari 7.1

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter senaste uppdateringen av Safari har det hänt något med "åtkomsttiden". Mäter jag med Bredbandskollen tar det säkert 15-20 sekunder innan mätningen startar. Sedan normal hastighet med ett varningsmeddelande - "mätningen inte ger säkert värde"
Detta händer inte i Firefox ex - utan bara i Safari. Någon som har en ide om vad som är felet ?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-09 07:01

Mycket mer än så som är hawaii i Safari. Vissa sidor måste jag ladda om för att jag bara får upp en vit sida. Sedan har Safari börjat krascha för mig. Jag har visserligen en hel del tillägg installerade men det hade jag i tidigare versioner med och då var det inga problem. Har börjat köra Chrome igen pga allt strul. Jag har tre maskiner och samma problem på samtliga. Nu kommer det säkert strax inlägg om hur problemfritt en del har det och fine, gratulerar. Här är det dock tvärt om. Föredrar Safari för jag upplever det som att det är mer "kick" i den plus integreringen med systemet.

OS 10.9.5 och automatiska uppdateringar aktiverat i App Store. Systemuppdateringarna laddar jag dock alltid ner de bundlade versionerna för att få allt så fräscht som möjligt.

Har 3 grannar med exakt samma problem med Safari. Men bara Safari. Kan då inte ha med våra uppkopplingar att göra - tycker jag.
Firefox samma värden - men reagerar omedelbart. Kanske bara att leva med till nästa uppdatering. Problem dock när man loggar in med ex. E-legitimation - eftersom den kräver kortare tid mellan kod och godkännande.

Du kan alltid testa med en ny användare. Funkar inte det så kan du installera senaste kombouppdateringen.

Användare tror jag inte på - eftersom Firefox och Chrome fungerar perfekt. Har stängt av alla tillägg i Safari - ingen skillnad. Klickar man " starta mätning" på Bredbandskollen - tar det ca 30 sekunder innan den börjar.
När den väl kommit igång - går det fort - med en viss fördröjning vid start av " skicka delen". Men bara i Safari. Kombo kanske är en lösning - även om jag inte tror det. Allt kanske löser sig inom närmaste 14 dagarna........

Ursprungligen av adress@mac:

Användare tror jag inte på - eftersom Firefox och Chrome fungerar perfekt. Har stängt av alla tillägg i Safari - ingen skillnad. Klickar man " starta mätning" på Bredbandskollen - tar det ca 30 sekunder innan den börjar.
När den väl kommit igång - går det fort - med en viss fördröjning vid start av " skicka delen". Men bara i Safari. Kombo kanske är en lösning - även om jag inte tror det. Allt kanske löser sig inom närmaste 14 dagarna........

Så du skapar en post för att få hjälp med att lösa ditt problem. Sen när du får förslag så säger du i princip, "äh, det löser sig kanske efter yosemite". Förstår inte riktigt logiken i det

Ursprungligen av barbapappa_86:

Så du skapar en post för att få hjälp med att lösa ditt problem. Sen när du får förslag så säger du i princip, "äh, det löser sig kanske efter yosemite". Förstår inte riktigt logiken i det

Logiken i det är att det inte " ramlat in " lösningar på problemet. Eftersom det bara rör Safari - så får man hoppas på att det löser sig med med nästa uppdatering. Yosemite är dina ord - inte mina.
Naturligtvis har jag kollat runt på olika forum för lösning på problemet - men utan att det hjälpt. Har två användare - och det kvittar vilken jag använder. En bekant har provat kombouppdatrringen - hjälper inte.
Vill inte i nuläget göra allt för stora " ingrepp" utan kör Firefox tills vidare. Sorry om du blev kantstött för att jag skapade en tråd på problemet segt Safari - men sådant händer. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Logiken i det är att det inte " ramlat in " lösningar på problemet. Eftersom det bara rör Safari - så får man hoppas på att det löser sig med med nästa uppdatering. Yosemite är dina ord - inte mina.
Naturligtvis har jag kollat runt på olika forum för lösning på problemet - men utan att det hjälpt. Har två användare - och det kvittar vilken jag använder. En bekant har provat kombouppdatrringen - hjälper inte.
Vill inte i nuläget göra allt för stora " ingrepp" utan kör Firefox tills vidare. Sorry om du blev kantstött för att jag skapade en tråd på problemet segt Safari - men sådant händer. ?

Inte alls så att jag blev kantstött, mest bara fundersam på hur du tänkte..

Ursprungligen av barbapappa_86:

Inte alls så att jag blev kantstött, mest bara fundersam på hur du tänkte..

Hoppas mitt svar gav dig vissa svar på dina funderingar. Ha en trevlig helg.

Installerat om flash player för Safari?

Jag har samma sega start både på safari och chrome men firefox startar direkt.

Ursprungligen av Borttaget:

Installerat om flash player för Safari?

Det kan vara en grej. Skall göra det under helgen. Tack så långt.

Senast redigerat 2018-07-23 10:39

Jag testade och avinstallera adobe flash player och ominstallera. Fortfarande går Firefox igång direkt men chrome och safari tar 20-25 sek på sig att starta mätningen med meddelande att något gick snett för att det tog för lång tid för att få mätresultat. Dock när det väl mäter samma som på firefox. Har tyfon via stadsnät och får oftast utlovade 30/30 med 10-20% extra fart vid mätningen:-)

Då är det samma problem som jag - med flera har. Nätet tror jag inte har någon betydelse här - har Comhem. Något är knas med Safari. Har också ominstallerat Flash - hjälper inte. Skall kolla med grannar i helgen - om dom hittat lösning på problemet.

Vad händer om ni väljer avancerat läge på bredbandskollen och väljer annan mätserver än den närmaste?

Flyter youtube som det skall i safari?

Har ni någon packet loss?

Har ni nollställt safari ordentligt?

Lite hawaai jo det vill jag lova, tror inte jag har upplevt en sämre "uppdatering" från apple, både för ios och osx. Safari uppdateringen har inte gjort mig gladare och om inte kvalitets kontrollen blir bättre då blir till att återgå till manuella uppdateringar och att avvakta vad andra säger som på gamla goda tiden...

Safari krashar, visar bara halva sidan eller inget alls etc...grafiken glitchar med det här forumet inmatnings rutor, ja något nytt hela tiden så ironiskt nog måste nästa uppdatering inatalleras så snart som möjligt

Ursprungligen av Borttaget:

Vad händer om ni väljer avancerat läge på bredbandskollen och väljer annan mätserver än den närmaste?

Flyter youtube som det skall i safari?

Har ni någon packet loss?

Har ni nollställt safari ordentligt?

Ingen skillnad vid annan mätserver.
Ja - tycker det fungerar - sådär.
Inget packet loss.
Safari nollställt.

Ingenting hjälper i Safari.
Samma problem i Chrome.
Firefox rullar på.

Senast redigerat 2018-07-23 10:39
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-13 19:17

Efter senaste uppdateringen funkar äntligen Safari för mej som det ska. Har varit flera problem tidigare under ett antal månader. Nu funkar den perfekt... (Mavericks).
Väldigt olika för olika användare.

Ursprungligen av kenjon:

Efter senaste uppdateringen funkar äntligen Safari för mej som det ska. Har varit flera problem tidigare under ett antal månader. Nu funkar den perfekt... (Mavericks).
Väldigt olika för olika användare.

Verkligen. Har aldrig haft problem tidigare under alla år. Fick det med senaste uppdateringen. Vad heter det - " olika falla ödets lotter"........ Får väl vara glad för din skull.

Ursprungligen av adress@mac:

Ingen skillnad vid annan mätserver.
Ja - tycker det fungerar - sådär.
Inget packet loss.
Safari nollställt.

Ingenting hjälper i Safari.
Samma problem i Chrome.
Firefox rullar på.

Idag är felmeddelandet lite mera utförligt från Bredbandstest.

Felmeddelande från Bredbandstest " kan inte mäta svarstid mot port 80" Det är när man kör genom Safari och starttiden är 25-30 sek.
Borde inte Firefox köra samma port (80) där det inte är några problem. Har normalt sett bara en webbläsare öppen åt gången - och standard är Safari. Hur löser man detta med port 80 - när det gäller Safari.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-25 15:35

Vet inte om det är samma, men jag upplever att vissa sidor laddas klart långsamt med Safari sedan uppdateringen till Yosemite. Har ni andra samma upplevelse? Det som händer är att man ser den blå liggande stapeln direkt, men sedan stannar den och tänker efter ett tag. Det gör att jag ibland hinner klicka igen och då börjar den ladda om och vill tänka på nytt...

Problemet med Safari har helt försvunnit i mitt fall efter nya versionen 8.0 och Yosemite. Snabbt och omgående responstid.

1
Bevaka tråden