Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppdatering.

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 12:55

Fick nyss en notis i App Store ( Version 1.3) det fanns en uppdatering till 1Password. Gick dit och skulle uppdatera som vanligt men där fick jag tji. App Store ville att jag skulle slå in mitt lösenord. Fine, men det fanns ett problem. Kontot som dök upp är ett gammalt gmail konto som jag hade på en gammal iPhone för länge sedan. Kontot i min iMac (Version 10.9.5) är och har alltid varit en me.com adress. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta problem?

Senast redigerat 2014-10-08 13:10
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 13:29

De e la bara att knacka in de uppgifterna du har på ditt @me.com-konto.

Ursprungligen av The Cat:

Fick nyss en notis i App Store ( Version 1.3) det fanns en uppdatering till 1Password. Gick dit och skulle uppdatera som vanligt men där fick jag tji. App Store ville att jag skulle slå in mitt lösenord. Fine, men det fanns ett problem. Kontot som dök upp är ett gammalt gmail konto som jag hade på en gammal iPhone för länge sedan. Kontot i min iMac (Version 10.9.5) är och har alltid varit en me.com adress. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med detta problem?

Är du säker på att du inte köpt 1password med ditt gamla AppleID?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 13:48
Ursprungligen av Borttaget:

Är du säker på att du inte köpt 1password med ditt gamla AppleID?

Absolut. Har aldrig använt detta ID på min iMac. Sen när jag tittar på vart den synkar är det till mitt iCloud konto och min iPhone. Naturligtvis har min iPhone samma Appleid (@me.com).

Senast redigerat 2018-07-23 10:37
  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 13:48
Ursprungligen av onnyt:

De e la bara att knacka in de uppgifterna du har på ditt @me.com-konto.

Var då?

Ursprungligen av The Cat:

Absolut. Har aldrig använt detta ID på min iMac. Sen när jag tittar på vart den synkar är det till mitt iCloud konto och min iPhone. Naturligtvis har min iPhone samma Appleid (@me.com).

Ligger 1password under "köp" med ditt @me.com-AppleID?

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 13:51
Ursprungligen av Borttaget:

Ligger 1password under "köp" med ditt @me.com-AppleID?

Nej. Det är ju det som är så konstigt.

Senast redigerat 2018-07-23 10:37
Ursprungligen av The Cat:

Nej. Det är ju det som är så konstigt.

Då har du ditt svar.
Denna app är köpt med gamla AppleID.

Verifiera genom att logga ut och logga in med gamla så ser du den under köp.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 14:01
Ursprungligen av Borttaget:

Då har du ditt svar.
Denna app är köpt med gamla AppleID.

Verifiera genom att logga ut och logga in med gamla så ser du den under köp.

Verkar som du har rätt. Begriper det inte. Har tydligen köpt alla mina appar till detta ID.
Jaja. Antar att det är bara att köpa om dom...

Tack för hjälpen iaf.

Senast redigerat 2018-07-23 10:37
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-08 15:01
Ursprungligen av The Cat:

Verkar som du har rätt. Begriper det inte. Har tydligen köpt alla mina appar till detta ID.
Jaja. Antar att det är bara att köpa om dom...

Duger det inte att ha apparna köpta med det gamla kontot? Du kan väl fortfarande använda en app köpt på gammalt appleID, fastän du generellt kör med ett annat/nyare appleID? Eller missar jag något?

Visserligen får du logga in med gamla, uppdatera appar, logga ut och logga in med nya appleID:t.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 15:07
Ursprungligen av reboot81:

Duger det inte att ha apparna köpta med det gamla kontot? Du kan väl fortfarande använda en app köpt på gammalt appleID, fastän du generellt kör med ett annat/nyare appleID? Eller missar jag något?

Visserligen får du logga in med gamla, uppdatera appar, logga ut och logga in med nya appleID:t.

Jo det är sant men jag känner att jag vill ha allt på ett ställe. Begriper inte vad jag har gjort. Nu är det ingen större fara då mina appar inte kostar en förmögenhet. Får helt enkelt betala för min klantighet.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 15:43
Ursprungligen av The Cat:

Jo det är sant men jag känner att jag vill ha allt på ett ställe. Begriper inte vad jag har gjort. Nu är det ingen större fara då mina appar inte kostar en förmögenhet. Får helt enkelt betala för min klantighet.

Du kan väll knacka igång familjedelning på gmail-kontot. Då kommer du ju åt både dina gamla inköp och dina nya på me.com-kontot.

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2014-10-08 15:48
Ursprungligen av onnyt:

Du kan väll knacka igång familjedelning på gmail-kontot. Då kommer du ju åt både dina gamla inköp och dina nya på me.com-kontot.

Ingen dum ide. Ska kolla upp detta...

Edit: Finns inte det bara i 10.10?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 16:02

Hemmadelning heter det visst.

Ursprungligen av onnyt:

Hemmadelning heter det visst.

Tycker du Hemmadelning och Familjedelning är samma sak?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 19:25
Ursprungligen av Borttaget:

Tycker du Hemmadelning och Familjedelning är samma sak?

Ingen aning faktiskt. Jag kör varken IOS 8 eller OS 10.10

Med hemmadelning har i alla fall både min fru och son tillgång till appar jag köpt.

Senast redigerat 2018-07-23 10:39
1
Bevaka tråden