Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur rensar jag bort appar i iTunes

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-07 17:34

Jag har get både min gamla MBP och iPhone 4S till frugan. Jag ville inte rensa datorn helt så jag gjorde ingen nyinstallation. Hon har sitt eget Apple ID. I iPhonen har jag däremot gjort en helt nyinstallation.

Men jag har märkt att både i hennes och i min egen dator så ligger gamla appar kvar i app listan man ser när man kopplar in telefonen för att synca. Även fast jag tagit bort dem från Apps i iTunes. Vart tar man bort / rensar man detta?

OS X 10.9.5
iOS 8.0.2

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-07 23:45
Ursprungligen av Matsaki:

Jag har get både min gamla MBP och iPhone 4S till frugan. Jag ville inte rensa datorn helt så jag gjorde ingen nyinstallation. Hon har sitt eget Apple ID. I iPhonen har jag däremot gjort en helt nyinstallation.

Men jag har märkt att både i hennes och i min egen dator så ligger gamla appar kvar i app listan man ser när man kopplar in telefonen för att synca. Även fast jag tagit bort dem från Apps i iTunes. Vart tar man bort / rensar man detta?

OS X 10.9.5
iOS 8.0.2

Det finns en tråd om detta redan. Jag tror man högerklickar på appen i iTunes och väljer Radera...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-07 23:57
Ursprungligen av Matsaki:

Jag har get både min gamla MBP och iPhone 4S till frugan. Jag ville inte rensa datorn helt så jag gjorde ingen nyinstallation. Hon har sitt eget Apple ID. I iPhonen har jag däremot gjort en helt nyinstallation.

Men jag har märkt att både i hennes och i min egen dator så ligger gamla appar kvar i app listan man ser när man kopplar in telefonen för att synca. Även fast jag tagit bort dem från Apps i iTunes. Vart tar man bort / rensar man detta?

OS X 10.9.5
iOS 8.0.2

Det har jag testat. Att högerklicka appen fungerar inte. Se bilden så att vi menar samma lista.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-08 00:32

Du kan dölja apparna via iTunes Store
iTunes Store: Visa och dölja köp

Ursprungligen av Matsaki:

...så att vi menar samma lista.

Om de finns med i den listan, så har du nog inte tagit bort dem från Apps i iTunes.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-10-08 01:42

Jo det har jag så klart.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-08 05:22
Ursprungligen av Matsaki:

Jo det har jag så klart.

Nej det har du inte alls. Ser du dom där ligger dom kvar i itunes.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 13:24

Här tar du bort dem.

Ursprungligen av onnyt:

Här tar du bort dem.

Kanske visa en bild som inte visar ett förlegat gränssnitt.

Korrekt väg är:

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 13:39
Ursprungligen av Borttaget:

Kanske visa en bild som inte visar ett förlegat gränssnitt.

Förlegat gränssnitt? Finns det nyare?

Senast redigerat 2018-07-23 10:38
Ursprungligen av onnyt:

Förlegat gränssnitt? Finns det nyare?

Du visar Windows-versionen när trådskaparen har Mac och iTunes ser inte likadant ut till de båda.

EDIT: Jag ser tydligen i syner >_<

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-10-08 13:45

???

Ursprungligen av onnyt:

???

Bra fråga vad jag ser >_<

Du har ju så klart aktiverat sidebar...

Ursprungligen av Borttaget:

Du visar Windows-versionen när trådskaparen har Mac och iTunes ser inte likadant ut till de båda.

Vad pratar du om? Det är Mac-versionen som visas. Det kan du se på "trafikljus-plopparna" uppe till vänster.

Och även om det hade varit Windowsversionen, så hade det inte spelat någon roll, för de ser likadana ut.

Jag tror att du tycker det ser annorlunda ut för att man har valt att visa sidofältet till vänster. Den möjligheten finns i både Mac- och Win-versionen.

Senast redigerat 2018-07-23 10:39
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad pratar du om? Det är Mac-versionen som visas. Det kan du se på "trafikljus-plopparna" uppe till vänster.

Och även om det hade varit Windowsversionen, så hade det inte spelat någon roll, för de ser likadana ut.

Jag tror att du tycker det ser annorlunda ut för att man har valt att visa sidofältet till vänster. Den möjligheten finns i både Mac- och Win-versionen.

Jo jag märkte detta. Står i inlägget ovanför din

Ursprungligen av Borttaget:

Jo jag märkte detta. Står i inlägget ovanför din

Ja, det inlägget hann visst komma emellan. Så går det när man blir avbruten, och det tar lång tid att skriva klart inlägget.

Men oavsett om du har sett syner, så har du ju ändå fel i ditt påstående om att Mac- och Win-versionerna ser olika ut. Visst finns det kanske några små små skillnader, men i det här sammanhanget hade det gått precis lika bra att visa en bild på Win-versionen.

Senast redigerat 2018-07-23 10:39
1
Bevaka tråden