Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra TeamViewer ID

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har klonat min gamla dator och sitter här och ska installera TeamViewer. Det är bara det att den nya får samma TeamViewer ID som den gamla och det är ju lite suboptimalt. Har googlat och förstått att .plist-filerna måste raderas. Sedan finns det till och med ett verktyg från TeamViewer som fixar biffen. Problemet är bara att det inte fungerar. Har provat att leta upp filerna manuellt och raderat, har använt verktyget, provat med AppDelete, startat om emellan, avinstallerat, ominstallerat. Hur jag än gör får jag upp samma ID efter installation. Är det någon som har lyckats med detta konststycke som kan ge mig några tips?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-07 12:26

Jag finner mig undrandes - varför är detta ett problem?

För övrigt så distribueras väl ett ID från TV och är inget som triggas lokalt...?

Ursprungligen av zinned:

Jag finner mig undrandes - varför är detta ett problem?

För övrigt så distribueras väl ett ID från TV och är inget som triggas lokalt...?

Problem, för jag kan inte ansluta från dator 1 till 2 eftersom de har samma ID.
TeamViewer anser att min nya dator varit med förut och ger den samma ID som min gamla dator. Lösningen ska vara att rensa bort alla spår av TeamViewer i form av .plist-filer etc. och köra in en ny "ren" TeamViewer som då ska tilldelas ett nytt nummer, men detta vill sig inte. Deras eget verktyg säger sig rensa bort alla spår, och sen ska det bara vara att installera om och få ett nytt ID, men det funkar inte för mig. Det ligger något skräp kvar och jävlas! Jag har provat att söka på "teamveiwer" men får inte upp några spår av programmet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-10-07 13:36

Jag tror att det finns en enklare väg. Om du sitter med ett dynamiskt IP från din ISP så se till att få ett annat, det kan nog hjälpa. Även något så enkelt som att rycka nätverkskabeln under en kortare tid för att ansluta igen och därefter sedan starta TV igen kan hjälpa.

Ursprungligen av zinned:

Jag tror att det finns en enklare väg. Om du sitter med ett dynamiskt IP från din ISP så se till att få ett annat, det kan nog hjälpa. Även något så enkelt som att rycka nätverkskabeln under en kortare tid för att ansluta igen och därefter sedan starta TV igen kan hjälpa.

Så enkelt är det inte. Migrationen har parkerat en fil på min nya dator som gör att TV tror att det är samma maskin. Denna fil måste bort, men den måste hittas först.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-07 21:34

plist-filen ligger nog i /Librarys/Preferences/ (com.teamviewer.teamviewer9.plist) tror jag.
Ligger där på min dator iallafall.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-07 21:40

Du har alltså provat följande tips?
http://support.techenvi.com/knowledge-base/te...
http://www.aionsolution.com/blog/networking/h...

TV har ju ett 08-nummer att ringa, kostar det något tro?

Ursprungligen av reboot81:

Du har alltså provat följande tips?
http://support.techenvi.com/knowledge-base/te...
http://www.aionsolution.com/blog/networking/h...

TV har ju ett 08-nummer att ringa, kostar det något tro?

Har provat de där. Står ju att det är för TV upp till 8, men det är ju 9 som är den aktuella utgåvan. Har skickat in en supportfråga. Kruxet är att jag kör Yosemite Beta så det kan ju vara si och så med deras hjälpsamhet. Får väl påstå att jag sitter på Mavericks.

Fick svar från supporten. De har en hemsida på svenska där man kan fylla i ett formulär. Då utgår man från att de har en svenskspråkig support. Men det har de inte. Fick en begäran om att beskriva problemet på engelska, franska, tyska, spanska eller möjligen kinesiska.
Hursomhelst, de rekommenderade en app som heter AppCleaner. Denna fick bort alla spår av TeamViewer och efter en ominstallation av TV så hade min nya dator fått ett alldeles eget ID.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-13 13:29

Så AppCleaner är bättre, tack för info

1
Bevaka tråden