Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Epson V700 i Mavericks

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag ska installera min ett par år gamla scanner V700 Perfection i ny iMac med Mavericks. Läst att man inte kan göra installationen från medföljande installations-CD, men att det finns en uppdatering att ladda ner från Epson (Epson Scan v3.9.2.2). Min fråga är om man ändå först ska installera från CD:n och sedan ta ner uppdateringen, eller om man bara ska ta ner uppdateringen. Informationen som talar om detta är från snart ett år tillbaka. Kan det hända att Apple sedan dess fixat så att en automatisk nerladdning av nödvändig uppdatering görs när man försöker ansluta scannern? (Det är rätt mycket krångel, märker jag, vid övergången till Mavericks, i varje fall om man har en del maskineri... och inte är någon tekniker) Och orsaken att jag inte helt enkelt provar, är dels att jag just nu är på jobbet, och att jag gärna vill vara förberedd på vad som kan hända...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-05 10:00

Jag har en sån scanner kopplad till en Mac Mini med Mavericks. Jag har för mig att jag försökte installera från skiva, men att installationsprogrammet hänvisade mig till nedladdningssidan. Minns inte exakt hur jag gjorde, men det fungerar i alla fall.

Tack, bra! Då hoppas jag på det bästa ikväll!

1
Bevaka tråden