Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synkronisering Mac/iphone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • värnamo
  • 2014-10-04 22:42

Jag har köpt låtar via min Macbook Air i ITunes, sen har jag laddat hem lite låtar via min mobil, jag brukar synkronisera så musiken förs över till min Iphone, nu ser jag inte dessa låtar i Itunes i min mac, hur går det då om jag synkroniserar - försvinner dessa låtar från min Iphone?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-04 23:20

Har du samma iCloudinloggning (AppleID) på datorn och iPhone så funkar det bra.
Det finns inställningar både i datorns iTunes och inställningar i iPhone som automatiskt laddar ner saker du köper på den andra enheten.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-10-05 09:13

Nu sitter inte jag vid datorn så jag är lite osäker på exakt meny väg.
Men gå till Arkiv - Enhet - Överför inköp
Då förs det du köpt över till din dator.
Eventuellt måste din dator auktoriseras till ditt Apple-ID men det menyvalet kommer jag inte ihåg.

  • Medlem
  • värnamo
  • 2014-10-05 16:12
Ursprungligen av lappen71:

Nu sitter inte jag vid datorn så jag är lite osäker på exakt meny väg.
Men gå till Arkiv - Enhet - Överför inköp
Då förs det du köpt över till din dator.
Eventuellt måste din dator auktoriseras till ditt Apple-ID men det menyvalet kommer jag inte ihåg.

….

  • Medlem
  • värnamo
  • 2014-10-05 16:15

Jag gick in under arkiv, I tunes och inställningar och där fanns ett ställe man kunde klicka i om allt som man köper på andra enheter skall föras över automatiskt,men jag vet ju inte om dessa som jag laddat hem innan kommer med,verkar inte så, för jag vet inte om jag måst göra något mer. Det där med "överför inköp" hittar jag inte

  • Medlem
  • värnamo
  • 2014-10-05 16:17
Ursprungligen av kenjon:

Har du samma iCloudinloggning (AppleID) på datorn och iPhone så funkar det bra.
Det finns inställningar både i datorns iTunes och inställningar i iPhone som automatiskt laddar ner saker du köper på den andra enheten.

Ursprungligen av Suzy611:

….

….
Nu är det så här att det verkar som att utrymmet i I Cloud är nästan fullt, då kanske inte dessa följer med? jag har både bilder och bildström i kameran på tfn:en, kan jag ta bort något utav detta? så jag frisläpper lite utrymme?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-10-05 17:07

De grejor du har köpt innan laddas inte ner med automatik.
Om du under menyn Innehåll har valt Visa sidofältet, så ser du din iPhone i vänsterspalten. Högerklicka på den och välj Överför inköp.

  • Medlem
  • värnamo
  • 2014-10-05 17:19
Ursprungligen av kenjon:

De grejor du har köpt innan laddas inte ner med automatik.
Om du under menyn Innehåll har valt Visa sidofältet, så ser du din iPhone i vänsterspalten. Högerklicka på den och välj Överför inköp.

Tackar!!!

1
Bevaka tråden