Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man med?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-09 13:40

Är väldigt nöjd med min T68 i inköpt härmodagen. Dock har telefonen låst sig 2 ggr på 3 dagar vilket INTE är bra. Var och fick ny telefon idag, men fick behålla betteriet såklart. Nu glappar batteriet. Inte så att det blir strömbortfall, men det är ändå jävligt irriterande. Trycker man på högersidan av knappsatsen för att sedan trycka på vänster så glappar det och vice versa. Kan man med att gå in igen? Glappet fanns inte förut.

/Fredrik

  • Medlem
  • 2003-08-09 14:13

Självklart, det är du som kund som har rätt. Jag skulle ge dem ett par chanser att fixa till felet, sen om jag inte var nöjd skulle jag häva köpet. Betalar man så pass mycket pengar som man gör för en telefon (inte lika myket om man även binder sig för abbonemang, men iaf är det en del pengar) så har man rätt att kräva att den ska fungera helt felfritt. Jag skulle inte tolerera det i alla fall

  • Medlem
  • 2003-08-09 16:28

Jag går tillbaka och kräver lite. Det ÄR en abonnemangstelefon, men det spelar i det här fallet ingen roll, eller hur?

/Fredrik

  • Medlem
  • 2003-08-09 17:29

Nej, du har ju garanti på den även om det är en "abonnemangstelefon". Även om telefonen fungerar skulle jag kräva någon form av åtgärd då det inte är meningen att betteriet ska klappa. Jag tycker du ska göra likadant, och kräva någon form av åtgärd

Med eller utan abbonnemang tycker jag kvittar i relationen dig och telefonsäljaren emellan. Abbonnemanget handlar ju snarast om huruvida du betalar fullpris för telefonen nu eller om din operatör gör det och du sedan ersätter dom via din teleräkning. Säljaren får garanterat fullständigt betalt i förhållande till sitt inköpspris och du har därmed all rätt att (vänligt men bestämt) kräva en felfri produkt.

Hade själv en 688 (eller nåt sånt) för några år sedan som det var massor av batteriglapp och annat strul med. Tror det var ganska allmänt med den modellen och inte bara mitt ex. Tröttsamt var det i alla fall och jag har medvetet undvikit att köpa fler av deras telefoner sedan dess. Någon som vet om Nokia har en Mac-telefon på G snart förresten? Annars lär nämda trend brytas ganska snart.

1
Bevaka tråden