Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleCare+ för Iphone 6 ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt min Iphone 6 från Comviq med bundet abonnemang i 24 månader

Kan jag köpa AppleCare+ till den, även om jag inte betalade den kontant?

En sökning på "AppleCare+" på forumet gav detta:
http://www.99mac.se/forum/t/310044-applecare-...

Kan fö. tycka att hemförsäkring bör duga, men det vet du bäst själv. Ett annat tillägg är att du har support gratis via din operatör, detta ska de erhålla om de säljer iPhone.

Har man nära till Apple Store så kan det vara värt dom där hundralapparna bara för att få rätt till två år istället för ett med utbytesenhet på Apple Store. Väldigt trevligt att få en telefon i handen inom fem minuter istället för att skicka den på service till Comviq i ett antal veckor.

  • Medlem
  • 2014-10-04 10:47

Jag har beställt apple care + tillsammans med den nya iPhonen. Hoppas bara att det är så som dom säger. Är ganska klantig.

Ursprungligen av Sperious:

Har man nära till Apple Store så kan det vara värt dom där hundralapparna bara för att få rätt till två år istället för ett med utbytesenhet på Apple Store. Väldigt trevligt att få en telefon i handen inom fem minuter istället för att skicka den på service till Comviq i ett antal veckor.

Enligt Macforum där jag köpte min lur skulle de kunna ge en utbytesenhet rätt över disk också. Tycker AC+ är rätt vettigt och skaffade en försäkring för min 6:A.

  • Medlem
  • 2014-10-04 19:09
Ursprungligen av Mactastic:

Enligt Macforum där jag köpte min lur skulle de kunna ge en utbytesenhet rätt över disk också. Tycker AC+ är rätt vettigt och skaffade en försäkring för min 6:A.

Samma här.

  • Medlem
  • 2014-10-05 11:01

Jag tecknade ingen när jag köpte min sexa i torsdags, men man har tydligen 60 dagar på sig att bestämma sig, och inom den perioden kan man teckna AppleCare+.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-05 19:48

AppleCare+ för 799kr gäller för "två fall av oavsiktliga skador", dvs att man får ny/lagad mobil om man tappar den i gatan/toan mot självrisk på 579kr.

Hemförsäkring (LF) kör självrisk 1500kr och åldersavdrag, 50% efter ett år... Så händer det nåt med en 6+128 om 13månader så får man ut 3200kr. Med AC+ får man en ny för 1400kr, med hemförsäkring får man en ny för 6200kr.

AC+ täcker inte stöld/förlust visserligen, men rejäl skillnad i kostnad vid ev skada.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2014-10-26 22:45

Varför finns inte AppleCare+ för iphone att köpa löst online? Hittar bara köp tillsammans med din nya iPhone?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-26 22:49
Ursprungligen av Nelson:

Varför finns inte AppleCare+ för iphone att köpa löst online? Hittar bara köp tillsammans med din nya iPhone?

"Lägg till den i kundvagnen när du slutför beställningen av din nya iPhone.

Eller köp den inom 60 dagar efter att du köpt iPhone. Inköpsdatumet för din iPhone är det datum då vi skickar och debiterar dig för din beställning.
Ring 020–10 05 29 (du måste göra en fjärrdiagnos och tillhandahålla ett inköpsbevis)"

AC+ är ingen "pryl" de kan skicka hem. Den måste kopplas till en produkt.

/Tack för påminnelsen, ska ringa imorgon och beställa AC+!

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2014-10-26 22:55
Ursprungligen av reboot81:

"Lägg till den i kundvagnen när du slutför beställningen av din nya iPhone.

Eller köp den inom 60 dagar efter att du köpt iPhone. Inköpsdatumet för din iPhone är det datum då vi skickar och debiterar dig för din beställning.
Ring 020–10 05 29 (du måste göra en fjärrdiagnos och tillhandahålla ett inköpsbevis)"

AC+ är ingen "pryl" de kan skicka hem. Den måste kopplas till en produkt.

/Tack för påminnelsen, ska ringa imorgon och beställa AC+!

Jag kan alltså knalla ner till Machuset här i Borås och köpa AC+ antager att jag måste ha med min telefon och ett kvitto på att den är min?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-03 18:11
Ursprungligen av reboot81:

"Lägg till den i kundvagnen när du slutför beställningen av din nya iPhone.

Eller köp den inom 60 dagar efter att du köpt iPhone. Inköpsdatumet för din iPhone är det datum då vi skickar och debiterar dig för din beställning.
Ring 020–10 05 29 (du måste göra en fjärrdiagnos och tillhandahålla ett inköpsbevis)"

AC+ är ingen "pryl" de kan skicka hem. Den måste kopplas till en produkt.

/Tack för påminnelsen, ska ringa imorgon och beställa AC+!

Så om jag förstår dig rätt så man kan köpa sin produkt på andra ställen än Apple fast ändå har möjligheten att kunna köpa till i efterhand ändå?

Senast redigerat 2014-11-03 19:01
Ursprungligen av liganen:

Så om jag förstår dig rätt så man kan köpa sin produkt på andra ställen än Apple fast ändå har möjligheten att kunna köpa till efterhand ändå?

Javisst! Jag köpte min Iphone 6 med abonnemang från mobiloperatören Comviq och ringde vid ett senare tillfälle till Apple
och sa att jag ville skaffa ett AppleCare+ för den och det var inga problem.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-03 19:01
Ursprungligen av vicotnic:

Javisst! Jag köpte min Iphone 6 med abonnemang från mobiloperatören Comviq och ringde vid ett senare tillfälle till Apple
och sa att jag ville skaffa ett AppleCare+ för den och det var inga problem.

Borde vara samma med iPad? För jag håller på och skall göra en beställning så tack för svar

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-03 21:06
Ursprungligen av liganen:

Borde vara samma med iPad? För jag håller på och skall göra en beställning så tack för svar

"Köp AppleCare+ tillsammans med din nya iPad. Eller köp den inom 60 dagar efter att du köpt din iPad:" AppeCare+ för iPad.

Ja det går.

Köpte AC+ för min 6+ förra veckan, och proceduren var ganska B. Först snacka med en allmän support snubbe, sen kopplad till en säljare som ville ha mitt kreditskortsnummer över telefon. Sen fick jag ta fram mobilen och klicka på en länk i ett mail för att starta fjärrdiagnostiken.
Tre dar senare fick jag ett brev från Nederländerna som kvitto.

Dålig och halvdann lösning, men du vågar man ha telefonen i fickan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-11-03 21:12
Ursprungligen av reboot81:

"Köp AppleCare+ tillsammans med din nya iPad. Eller köp den inom 60 dagar efter att du köpt din iPad:" AppeCare+ för iPad.

Ja det går.

Köpte AC+ för min 6+ förra veckan, och proceduren var ganska B. Först snacka med en allmän support snubbe, sen kopplad till en säljare som ville ha mitt kreditskortsnummer över telefon. Sen fick jag ta fram mobilen och klicka på en länk i ett mail för att starta fjärrdiagnostiken.
Tre dar senare fick jag ett brev från Nederländerna som kvitto.

Dålig och halvdann lösning, men du vågar man ha telefonen i fickan

Vet att det står ju men tycker det lät rätt luddigt och det gav mig intrycket att man kunde köpa till inom 60 dagar ifall man endast om hade köpt hos sin pryl hos online-store och inte Media Markt osv.

Tack då har jag uppfattat det som att man köpa vart man vill och ändå möjlighet till AC+ vilket är det jag är ute efter

1
Bevaka tråden