Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetskopia var visst korrupt, program som utvinner filerna?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-01 19:50

Hej!

Förra söndagen skulle jag uppdatera till 7.1.2 från 7.0.1 på min iPhone 4. Tog såklart säkerhetskopia innan, och sen uppdaterade jag. När uppdateringen var klar skulle jag såklart återställa från säkerhetskopia, men då kommer det upp något om att "Ett fel har inträffat och det går inte att återställa från säkerhetskopian". JAHOPP, då var allt borta? Chattade med någon från Apple-supporten, men det gick tydligen inte att göra så mycket.
Skittråkigt att alla bilder, anteckningar, meddelanden, inspelningar osv var borta. Kontakterna gick som tur var att återställa från iCloud.
Om det nu är en SÄKERHETSkopia kan det väl vara bra att varna om att den är korrupt INNAN man återställer hela telefonen?

Jaja, i alla fall tipsade supporten om att det fanns visa eftermarknadsprogram som kunde utvinna filer ur säkerhetskopian. Har sökt på typ "iphone backup extractor" och liknande, men det finns fanimej bara payware-program. Alla programmen lurar en att tanka ner dem, men sen visar det sig att man måste betala.
Finns det NÅGOT legit program där man inte måste tömma hela sin plånbok för att få fram sina gamla filer?

MVH Naikon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-01 20:49

Redan provat, kostar pengar....

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-10-01 21:00
Ursprungligen av Naikon:

Jaja, i alla fall tipsade supporten om att det fanns visa eftermarknadsprogram som kunde utvinna filer ur säkerhetskopian. Har sökt på typ "iphone backup extractor" och liknande, men det finns fanimej bara payware-program. Alla programmen lurar en att tanka ner dem, men sen visar det sig att man måste betala.
Finns det NÅGOT legit program där man inte måste tömma hela sin plånbok för att få fram sina gamla filer?

MVH Naikon

Ganska rutten inställning till mjukvarubranchen tycker jag. Du får det att framstå som att folk som tar betalt för sitt hårda arbete är nån slags skurkar. Payware? Det låter lika nedvärderande som spyware, men det kanske är meningen.

Det ligger inte sällan hundratals eller tusentals timmars jobb bakom ett program. Det är ingen mänsklig rättighet att få det gratis.

Fundera på vad dina bilder är värda för dig. Är det inte värt en hunka eller två för att få tillbaka dem och stödja en utvecklare som räddar dig ur nöden?

/ End rant

Endast 250 pix! Det är som hittat o det brukade förr kallas Shareware. Var glad att någon lagt ner dyrbar tid på att göra ett dylikt program. Mac-shareware brukar dessutom hålla väldigt hög kvalitet

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-10-01 22:00
Ursprungligen av Vassius:

Ganska rutten inställning till mjukvarubranchen tycker jag. Du får det att framstå som att folk som tar betalt för sitt hårda arbete är nån slags skurkar. Payware? Det låter lika nedvärderande som spyware, men det kanske är meningen.

Det ligger inte sällan hundratals eller tusentals timmars jobb bakom ett program. Det är ingen mänsklig rättighet att få det gratis.

Fundera på vad dina bilder är värda för dig. Är det inte värt en hunka eller två för att få tillbaka dem och stödja en utvecklare som räddar dig ur nöden?

/ End rant

Tror jag tankade ner ca 5-10 program som alla briljerade med att de var helt gratis och fungerade. När installationen till slut blir man upplyst om att man måste betala för att kunna faktiskt använda programmet. Jag tycker i alla fall att man ska vara ärlig med det från början, men det är ju bara vad jag tycker.

Vad jag vet så var det inte med avsikt att säkerhetskopian skulle bli korrupt. Hade helst inte varit i den här situationen alls som du säkert förstår. Hade gärna sett mer support från Apples sida istället för antyda att "det var synd för dig att alla dina personliga filer försvann, men du kan ju köpa ett tredjeparts-program för 300 spänn om du vill behålla dina filer". Varför inte t.ex göra så att iTunes kan läsa iPhonens säkerhetskopia? Efter som det nu kryllar av dessa "iPhone extractors" borde väl Apple också kunna lista ut hur man gör.

300 spänn kanske inte är en "big deal" för vissa, men för en arbetslös ungdom som redan går back varje månad, är det inte så kul.

Googla med denna fras så får du de resultat du söker: iphone backup extractor freeware mac

Hur färsk fungerande backup har du av din telefon? Kan vara värt att gå tillbaka en dag och återfå i princip allt.

1
Bevaka tråden