Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halebop eller Telia?

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-30 12:44
Ursprungligen av Jeppe_E:

Från Halebop, så fick jag ett mail att de lämnat mitt paket till posten, sen fick jag kollinr av deras chatt när jag frågade efter det.

Beställde på förmiddagen den 19:e.

Aha, då var du ganska mycket tidigare än mig. Jag beställde ju om igår så jag lär väl få vänta ett tag. Lite störigt att dom inte kan lämna ett ungefärligt besked om när den kan tänkas komma.. Handlar det om veckor eller månader liksom?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2014-09-30 13:22

Beror ju på vilken variant du beställt. Tittar man på Telias sida, så har de 6-7 veckors leverans på 64GB-modellerna. Medan Halebop anger att 16GB finns i lager. Misstänker starkt att många resonerat som så att 30-40kr per månad (totalt 720-960 kr) inte är något att fundera över. 16GB känns begränsande för mig.

Men jag är rätt nöjd med mitt val, där jag får betala 6720 kr, för en telefon som kostar 8395 kr. Min nuvarande telefonanvändning kostar typ 1500 kr per år, så att köpa en lur kontant och fortsätta med kontantkortet hade blivit dyrare.

Ursprungligen av Jeppe_E:

Oj, Ja, naturligtvis, jag menade Halebop Rubbet. Oavsett, så erbjuder Halebop mer för mindre, till kostnad då för en sämre kundtjänst... OJ! Ja, för jag har ju haft supernytta av Telias kundtjänst? De enda gånger som jag hört av dem, är när de (nej, inte Telia, utan deras "sammarbetspartner" vill sälja på mig något obskyrt abonnemang.. :/

Alltså, jag har haft Halebop i 6 år snart, och vet inte riktigt om jag kan kalla deras kundtjänst sämre. Man kan såklart inte lyfta luren och ringa dem, men de svarar jättesnabbt på mail och är väldigt trevliga. Jämfört med 3 (som jag haft parallellt) har kundtjänsten varit klart bättre. Jag gillar också att de fria samtalen är helt gratis utan öppningsavgift, det gör att abonnemanget i praktiken är "flat rate" för mig.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-30 15:18
Ursprungligen av Jeppe_E:

Beror ju på vilken variant du beställt. Tittar man på Telias sida, så har de 6-7 veckors leverans på 64GB-modellerna. Medan Halebop anger att 16GB finns i lager. Misstänker starkt att många resonerat som så att 30-40kr per månad (totalt 720-960 kr) inte är något att fundera över. 16GB känns begränsande för mig.

Men jag är rätt nöjd med mitt val, där jag får betala 6720 kr, för en telefon som kostar 8395 kr. Min nuvarande telefonanvändning kostar typ 1500 kr per år, så att köpa en lur kontant och fortsätta med kontantkortet hade blivit dyrare.

NU fick jag ett SMS att dom lämnat mina varor till Posten - jippi!!
Jag beställde en sexa med 128 GB.

EDIT: Hur sjukt är inte det? Jag beställde IGÅR!

  • Medlem
  • Hallsberg
  • 2014-09-30 15:52
Ursprungligen av Hallon:

NU fick jag ett SMS att dom lämnat mina varor till Posten - jippi!!
Jag beställde en sexa med 128 GB.

EDIT: Hur sjukt är inte det? Jag beställde IGÅR!

Vilken kulört? Min 128 grå verkar dröja...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2014-09-30 15:58
Ursprungligen av vlc:

Vilken kulört? Min 128 grå verkar dröja...

Vit.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2014-09-30 19:29

Jag lånar denna tråd lite istället för att skapa en ny, har ett litet dilemma men det gäller inte Telia vs Halebop utan Telia vs Tre.
Har precis beställt en iPhone 6+ 128 gb med 3 Total och 22 gb surf för 749 kr i månaden, för ett liknande paket fast med 20 gb surf istället kostar det 779 på Telia.
Har haft 3 som operatör de senaste sex åren, anledningen till att jag vill byta operatör är att jag tillbringar ca 3 timmar om dagen i en bil på landsvägar, och där är täckningen med 3 inte alltid så optimal.. Hemma i stan har 3 4G täckning, brukar ligga på 40-60mbits när jag kör Bredbandskollen så inget fel på hastigheten, men därimot så kan jag uppleva att ibland även vid full täckning så kan nätet kännas överbelastat, det händer liksom inget när man försöker surfa på telefonen.. Sen en annan sak som jag säkert bara har fått för mig men det är att man inte kommer upp i så höga hastigheter med Telia under 4G nätet utan snarare hamnar runt 20-30 mbits
Så ni som har bytt från 3 till Telia eller vice versa, vad har ni för erfarenheter av de båda operatörerna?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-09-30 19:30
Ursprungligen av Hoya:

Jag lånar denna tråd lite istället för att skapa en ny, har ett litet dilemma men det gäller inte Telia vs Halebop utan Telia vs Tre.
Har precis beställt en iPhone 6+ 128 gb med 3 Total och 22 gb surf för 749 kr i månaden, för ett liknande paket fast med 20 gb surf istället kostar det 779 på Telia.
Har haft 3 som operatör de senaste sex

Och frågan är?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-09-30 19:31
Ursprungligen av Hoya:

Jag lånar denna tråd lite istället för att skapa en ny, har ett litet dilemma men det gäller inte Telia vs Halebop utan Telia vs Tre.
Har precis beställt en iPhone 6+ 128 gb med 3 Total och 22 gb surf för 749 kr i månaden, för ett liknande paket fast med 20 gb surf istället kostar det 779 på Telia.
Har haft 3 som operatör de senaste sex

Jag tror du glömde frågan i ditt inlägg.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2014-09-30 19:37

Sitter och skriver från mobilen, råkade skicka iväg innan jag blev klar, men har redigerat inlägget nu.

Bevaka tråden