Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlig sak i automator? kopiera en text> öppna program> klistra in > enter?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja göra detta med ett kortkommando, är det möjligt? Eller har jag missförstått Automator?

I chrome: markera en text på en webbsida> trycka ett kortkommando, t.ex. cmd + skift + d> kopiera till Urklipp> öppna spotify> fokus på sök i spotify med cmd + l (spotify snabbkommando för att markera sökrutan)> klistra in från Urklipp> enter.
(detta kommer att söka efter den text som är markerad)

Sedan, inte i samma kommando.

Hovra eller klicka på sången: Trycka på t.ex. cmd + shift + d> högerklicka> pil ner> pil ner> enter
  (detta kommer att spara låten till "mina låtar")

Om det går kommer det då att finnas en konflikt mellan användning av samma snabbtangenter? Eller kan man ställa in den att inte vara global, så det påverkar bara det aktiva fönstret?

Jag har försökt Better touch tool, men det fungerar inte bra alls med spotify. Det fungerar ibland, 1/5 funkar mitt kommando, de andra 4 gångerna händer något helt annat. Saken är den att det finns en tråd i ett forum med riktigt bra musik på d och jag skulle vilja ha det på spotify. Länkarna är mestadels länkar till youtube, antingen döda länkar eller så är kvaliteten dålig. Men texten ovanför YT-länken är typ Adam Beyer - Lovecraft så det är kopierbart.

Eller finns det ett annat sätt att göra detta, ett annat program eller så? Något som kommer att hjälpa mig skulle verkligen uppskattas.

Ps. Jag skrev det först på engelska på ett annat mac forum o sen körde jag en översättnign i google translate, så det kanske inte är helt hundra. Jag har dock försökt fixa till det mesta men klockan är mycket

Fick hjälp på ett annat forum med den första delen! Om någon är intresserad så gör man såhär. Kolla in länken längst ner om ni inte får det att funka.

Create a Service in Automator.
Service receives selected text in Chrome in your case.
Run AppleScript action with the following :

Code:

on run {input, parameters}
	
	set the clipboard to first item of input
	
	tell application "Spotify"
		reopen
		activate
	end tell
	
	delay 0.5
	
	if frontmost of application "Spotify" is true then
		tell application "System Events"
			tell process "Spotify"
				keystroke "f" using {option down, command down}
				keystroke "v" using command down
				delay 1
				key code 36
			end tell
		end tell
	end if
	--return input
end run

Save your Service
Assign a shortcut e.g. cmd+shift+d to your Service

http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=...

1
Bevaka tråden