Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2014-09-06 20:01

Var ner till båten tidigare ikväll. När jag kom dit var snurran nedfälld, trots att jag alltid fäller upp den.
Förstod genast vad det var frågan om. Gick fram och kollade och de hade gjort sitt bästa för att forcera motorlåset, dock utan att lyckas.
Jag vill bara meddela att jag önskar dessa idioter kronisk hemorrojder, samt att de har för korta armar!

Senast redigerat 2014-09-06 22:17
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-06 23:13
Ursprungligen av Dalle:

Var ner till båten tidigare ikväll. När jag kom dit var snurran nedfälld, trots att jag alltid fäller upp den.
Förstod genast vad det var frågan om. Gick fram och kollade och de hade gjort sitt bästa för att forcera motorlåset, dock utan att lyckas.
Jag vill bara meddela att jag önskar dessa idioter kronisk hemorrojder, samt att de har för korta armar!

Tröttsamt att man inte får ha nått ifred, bara en massa bråk med försäkringsbolag och skit. Koppla något strömförande till motorlåstet och ge dom ett varmt mottagande nästa gång dom försöker nått .

Senast redigerat 2014-09-07 15:00

blev lite irriterad när jag insåg att jag var tvungen att betala för istat menus igen när jag uppgradera från version 4 till version 5.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-09 08:56

NEJ!! Varför?
Umeå Energi har valt att uppgradera sitt bredbandsnät denna vecka. Vad har dom för puckon i ledningen som tar sådana katastrofala beslut.
Har redan hafte ett tiotal längre avbrott, både igår kväll och idag.
Dessutom har vi skitpissigt mobilnät här uppe, knappt 3G, här hemma, bara drygt två mil utanför Umeå centrum.
VARFÖR?!!

Done that...

Ursprungligen av Drakfot:

Skulle återmontera vindrutetorkaren så slant den till, eller något åt det hållet, så hela rutan sa "knäck". Ser ut som en mindre olycka nu :/
Men men, skall ringa runt lite imorgon och se vad som händer.

Haha, jag har gjort samma sak. Snacka om att man blir förbannad.
En annan gång var jag redan förbannad, fast på radiosändaren (som var värdelös) och slängde fram den på instrumentbrädan. Det var inte så att jag tog i, mer langade fram den var på ena batteriet studsar ur och spräcker vindrutan. Då blev jag så arg att jag var nära hjärtattack...

  • Medlem
  • 2014-09-09 10:00
Ursprungligen av cubeis:

Tröttsamt att man inte får ha nått ifred, bara en massa bråk med försäkringsbolag och skit. Koppla något strömförande till motorlåstet och ge dom ett varmt mottagande nästa gång dom försöker nått .

Grejen är ju. Att om jag skulle göra så i Sverige så är det jag som skulle åka dit på det. Tjuven som ska sno snurran skulle kräva skadestånd och jag skulle hamna i fängelse. Är det konstigt att man blir lack på hur samhället fungerar?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-09 10:05

Va fan är detta?! Alltså media..försöker dom ens?
http://www.gp.se/bloggar/1.2483786-eva-wiesel...

"Se den officiella videon för den nya telefonen här."

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2014-09-18 10:13

Inte sur kanske, men snopet... Köpte 1Password appen för 75kr för 2 dagar sen efter en del testande. Nu är den gratis...
Meh! Taskig timing

  • Medlem
  • 2014-09-18 10:25
Ursprungligen av chrme109:

Inte sur kanske, men snopet... Köpte 1Password appen för 75kr för 2 dagar sen efter en del testande. Nu är den gratis...
Meh! Taskig timing

1Password gratis? Det är inte bara uppdateringen som är gratis? Man sa tidigare att de som hade version 4 skulle få en uppdatering gratis som fungerar med iOS8.

Ursprungligen av Dalle:

1Password gratis? Det är inte bara uppdateringen som är gratis? Man sa tidigare att de som hade version 4 skulle få en uppdatering gratis som fungerar med iOS8.

Det står faktiskt "gratis" i AppStore men å andra sidan så har den IAP för 75 kronor så jag undrar om det inte går på ett ut?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-18 10:49
Ursprungligen av Dalle:

1Password gratis? Det är inte bara uppdateringen som är gratis? Man sa tidigare att de som hade version 4 skulle få en uppdatering gratis som fungerar med iOS8.

1Password5 blir freemium-app där det kostar att låsa upp extrafunktioner. Alla nuvarande 1Password4-användare får pro-funktionerna gratis. Smart av dem eftersom de har en högre prislapp än konkurrenterna (men är mycket bättre enligt mig)
http://blog.agilebits.com/2014/09/17/1passwor...

#nyhetstips

Kom hem från skolan för att upptäcka att katten har vält ner laptopen i golvet så plasten har spruckit.

  • Medlem
  • 2014-09-18 18:57
Ursprungligen av Zingo2000:

Kom hem från skolan för att upptäcka att katten har vält ner laptopen i golvet så plasten har spruckit.

Dags att ta fram kokboken från Kina?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-19 15:25
Ursprungligen av Zingo2000:

Kom hem från skolan för att upptäcka att katten har vält ner laptopen i golvet så plasten har spruckit.

Ursprungligen av Dalle:

Dags att ta fram kokboken från Kina?

Inser att min gamla trotjänare, en 13" MBP från 2011 inte klarar av handoff/continuity i Yosemite. Det går att föra telefonsamtal etc över datorn men att fortsätta på ett mail etc som påbörjats på den ena enheten med den andra går inte. Antar att det blir detta som får mig att torska på den 15" rMBP som jag suktat efter i något år nu.

  • Medlem
  • 2014-09-26 21:17

Inte sur, men ledsen.
Malcolm Young från AC/DC har ju tagit en time out, nu sägs det att anledningen är demens och att han inte kommer tillbaka igen. Även om man heter Young tycks man tillslut bli gammal.

Ursprungligen av Dalle:

Inte sur, men ledsen.
Malcolm Young från AC/DC har ju tagit en time out, nu sägs det att anledningen är demens och att han inte kommer tillbaka igen. Även om man heter Young tycks man tillslut bli gammal.

Kunde inte sagt det bättre själv. Glädjen över ett nytt AC/DC album på ingång smolkas av Malcolms sjukdom.

Malcolm - We salute you!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-10-18 20:21

Åkte ner till Sundsvall för shopping och för att köpa ett skydd av något slag till min 3 dagar gamla iPhone 6, stiger ur bilen utanför elektronikaffären och lurfan glider ur innerfickan (telefonficka!!) på jackan, rätt ner i asfalten..

Dock från relativt låg höjd, kanske 50 cm., men den verkar studsa bra för tre hörn blev repade/skrapade... >:(

Blev inget transparent skal nu, köpte ett original Apple i orange skinn (fanns bara rosa och orange att välja på).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-18 21:05
Ursprungligen av mattiL:

Åkte ner till Sundsvall för shopping och för att köpa ett skydd av något slag till min 3 dagar gamla iPhone 6, stiger ur bilen utanför elektronikaffären och lurfan glider ur innerfickan (telefonficka!!) på jackan, rätt ner i asfalten..

Dock från relativt låg höjd, kanske 50 cm., men den verkar studsa bra för tre hörn blev repade/skrapade... >:(

Blev inget transparent skal nu, köpte ett original Apple i orange skinn (fanns bara rosa och orange att välja på).

Definitionen av surt.

Ungefär som jag och tjejen var livrädda för att köra bil på island. Allt var frid och fröjd i en vecka tills sista natten. PANG, sten på vägen, skrovskador för 16 000 kr.

  • Medlem
  • 2014-10-24 19:35

Så in i helvete jävla sur!
iPhone 6+, runt 2 veckor gammal med precis samma fel som det rapporterades om med iPhone 5. Dvs att limmet för displayglaset "släpper" i övre vänstra hörnet så att det "klickar" när man trycker på skärmen.
Ska detta verkligen behöva hända på en lur för 8500 kronor? Jaja, det får väl bli en tur till Apple Store för att byta ut möget!

  • Medlem
  • 2014-10-24 19:41
Ursprungligen av Erik.dv:

PANG, sten på vägen, skrovskador för 16 000 kr.

Skrovskador? Åker du ofta båt på vägen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-24 20:13
Ursprungligen av Dalle:

Skrovskador? Åker du ofta båt på vägen?

Haha, nej! Skulle vara underredet!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-25 23:32

Nya iPhone 6 har begåvats med NFC. Men tillåts jag använda den till att para ihop mina Sonykameror? Nej. Dåligt Apple.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-10-25 23:34
Ursprungligen av reboot81:

Nya iPhone 6 har begåvats med NFC. Men tillåts jag använda den till att para ihop mina Sonykameror? Nej. Dåligt Apple.

Även iPad Air 2 / Retina 3 har NFC. Något kanske kommer.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-10-25 23:45
Ursprungligen av Erik.dv:

Även iPad Air 2 / Retina 3 har NFC. Något kanske kommer.

En antenn? Det här är ju puckat. Klart en iPad (mini) borde duga lika bra för en ApplePay köp som en mobil? Finns folk med otympligare börsar än en iPad.

Ursprungligen av MatsOlov:

NEJ!! Varför?
Umeå Energi har valt att uppgradera sitt bredbandsnät denna vecka. Vad har dom för puckon i ledningen som tar sådana katastrofala beslut.
Har redan hafte ett tiotal längre avbrott, både igår kväll och idag.
Dessutom har vi skitpissigt mobilnät här uppe, knappt 3G, här hemma, bara drygt två mil utanför Umeå centrum.
VARFÖR?!!

Flytta ner till Götlaborg, jag skall ta hand om dig och stötta

  • Medlem
  • 2014-10-29 15:00

Satans jävla tandvärk! Snart hoppar jag nog hellre framför tåget än att ha mer ont!

Ursprungligen av Dalle:

Satans jävla tandvärk! Snart hoppar jag nog hellre framför tåget än att ha mer ont!

Nog bättre att gå till tandläkaren.

  • Medlem
  • 2014-10-29 15:23
Ursprungligen av keptang:

Nog bättre att gå till tandläkaren.

Du tror det? Min lösning ger iallafall en snabbare lösning på problemet.
Ska till tandläkaren imorgon, men morgondagen känns väldigt långt borta just nu.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-10-30 09:05
Ursprungligen av Goflorp:

Flytta ner till Götlaborg, jag skall ta hand om dig och stötta

Om det fanns ett jobb för mig där så skulle jag åka direkt

Bevaka tråden