Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Steve Ballmer vill att basketlag ska dumpa Ipad

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsofts tidigare vd äger numera ett basketlag, och ett av hans första gärningar blir att få Los Angeles Clippers att sluta använda Ipad.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-09-26 15:05

Barnsligt att förbjuda sin familj att använda de grejor de vill ha.

Om man var VD för Microsoft så ser jag det som helt naturligt att det är Microsofts produkter som gäller i familjen. Något annat vore illojalt.

Är han ägare av laget så har han all rätt att styra dem i sådana här frågor. Jag ser ingenting som helst konstigt med det.

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-26 16:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Om man var VD för Microsoft så ser jag det som helt naturligt att det är Microsofts produkter som gäller i familjen. Något annat vore illojalt.

Är han ägare av laget så har han all rätt att styra dem i sådana här frågor. Jag ser ingenting som helst konstigt med det.

Visst har han den rättigheten, men speciellt moget är det ju inte.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-09-26 17:16
Ursprungligen av juanito:

Visst har han den rättigheten, men speciellt moget är det ju inte.

Moget beteende är väll det sista han är känd för.

Pinsamt. Genant. Ballmer är en man utan...manlighet...utan stolthet...han har inte alla hemma uppe i kontoret. Om man förbjuder familjemedlemmar att använda specifik kommunikationsutrustning - eller utöva specifik religion - eller hålla på specifikt hockeylag - eller ikläda sig specifikt jeansmärke - etc etc - så är man de facto fascistoid. Bara en vekling förbjuder, en riktig man och pappa försöker övertala och påverka sina barn att använda win-plattor istället för iPads etc. En vuxen man förklarar att det ser illa ut om hans barn kör med konkurrenten och att media kommer att snappa upp det bums i ett nafs etc etc Men förbjuda...jisses...

Han är oamerikansk också. Väldigt oamerikansk. Och psykopat eftersom han inte fattar eller bryr sig om att spelarna skrattar åt hans beteende. Narcissist. As. Tack gud för att jag inte hade en sådan far eller haft en sådan chef.

Ursprungligen av Demiurgen:

Narcissist.

It takes one to know one.

Undrar om det gäller mat, kläder och bilval?

Ursprungligen av BlackSmp:

Om man var VD för Microsoft så ser jag det som helt naturligt att det är Microsofts produkter som gäller i familjen. Något annat vore illojalt.

Är han ägare av laget så har han all rätt att styra dem i sådana här frågor. Jag ser ingenting som helst konstigt med det.

Men om övriga familjemedlemmar anser sig sakna tid för att åtgärda allt strul då?

Ursprungligen av Gordon67:

Men om övriga familjemedlemmar anser sig sakna tid för att åtgärda allt strul då?

Vilket strul?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-09-26 21:07

Jag undrar hur Jobs skulle hanterat det om han hamnat i motsvarande sits, knappast med någon större finess misstänker jag..

Kan se det framför mig nu. Lget sitter o planerar spelet när vartenda windblows-platta låser sig med båskärm...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-09-28 16:04

Om det är företaget Clippers han pratar om är det väl ett beslut för ägare/styrelse. Men gäller det spelarnas privata användning så är det ett förkastligt beteende och orimligt krav.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-09-28 17:50
Ursprungligen av Capeman:

It takes one to know one.

Den var stygg

  • Medlem
  • International user
  • 2014-09-30 14:32
Ursprungligen av mattiL:

Jag undrar hur Jobs skulle hanterat det om han hamnat i motsvarande sits, knappast med någon större finess misstänker jag..

Han gick ju med en IBM laptop när han började på nytt hos Apple

1
Bevaka tråden